Advertorial: Samen winnen met je collega’s met Groepsspelen van de Staatsloterij

Dromen over een wereldreis.  Over een prachtig huis, of over stoppen met werken. Je collega’s hebben net zulke mooie dromen als jijzelf. Dromen, waarop jullie natuurlijk zoveel mogelijk kans willen maken. Groepsspelen van de Staatsloterij maakt dit mogelijk.

Samen spelen
Met Groepsspelen speel je samen met collega’s, familie of vrienden mee in de Staatsloterij. Alle groepsspelers leggen iedere trekking een bedrag in van minimaal € 7,50. Van de gezamenlijke inleg worden online Staatsloten gekocht. Hoe meer spelers meedoen, hoe groter de inleg, hoe meer loten kunnen worden gekocht en hoe groter jullie winkans. Na jullie aanmelding regelt de Staatsloterij de rest. Van afschrijving tot bijschrijving, je hebt er geen omkijken meer naar. Wint jouw groep, dan verdeelt de Staatsloterij het geld automatisch onder alle spelers. Lees meer over: Advertorial: Samen winnen met je collega’s met Groepsspelen van de Staatsloterij.

Adobe Digital Intelligence: Wat zijn de belangrijkste marketingtrends op dit moment?

Adobe heeft haar “Quarterly Digital Intelligence Briefing” (PDF) voor Europa uitgebracht. In dit rapport zet het de belangrijkste marketingtrends van dit moment en voor 2015 op een rijtje. De trends zijn opgesteld op basis van interviews met het bedrijfsleven (N=540). De belangrijkste trends van dit jaar voor Europa zijn de groei van mobiele apparaten en Behavioral targetting (36 procent). Deze twee ontwikkelingen zijn voor respectievelijk 64 en 46 procent van de respondenten ook de belangrijkste trends voor 2015. Waar menig onderzoek social media steevast bovenaan zet als belangrijkste ontwikkeling moeten sociale media het in dit rapport doen met de 3e plek. Zo’n 31 procent van de bedrijven ziet sociale media dit jaar als belangrijke trend, en dit is 40 procent voor 2015. Lees meer over: Adobe Digital Intelligence: Wat zijn de belangrijkste marketingtrends op dit moment?.

Facebook voor het eerst groter dan Hyves in Nederland

Vorige maand publiceerden we er al over: over een maand is Facebook groter dan Hyves. Nu is het dus zover, de laatste cijfers van comScore laten zien dat Facebook in juli dit jaar meer unieke bezoekers had dan concurrent Hyves. In totaal bezochten 7.278.000 unieke bezoekers Facebook vanuit Nederland, terwijl Hyves er 79.000 minder ontving. Desalniettemin was het bezoek aan beide sociale netwerken vanwege de vakantieperiode minder hoog dan in de maand ervoor. Lees meer over: Facebook voor het eerst groter dan Hyves in Nederland.

Help mee met het Pondres Social Media Onderzoek 2012

Net als vorig jaar doet Pondres ook dit jaar groot onderzoek naar het gebruik van sociale media onder Nederlandse bedrijven. Ook dit jaar voert @SjefKerkhofs van Pondres het onderzoek uit samen met MWM2. De gegevens komen niet uit zichzelf binnen; we vragen dan ook bij deze om je medewerking te verlenen aan het onderzoek. De enquête kan hier worden ingevuld (o ja, je kunt een iPad 2 winnen met je deelname). De resultaten worden natúúrlijk op Marketingfacts gepubliceerd. Lees meer over: Help mee met het Pondres Social Media Onderzoek 2012.

Nieuws van Webanalisten (105): Google past definitie van bezoek aan & onafhankelijk analytics advies

Onlangs heeft Google Analytics haar definitie van ‘bezoek’ (of sessie) gewijzigd. Volgens Google krijg je hierdoor een nauwkeuriger beeld van website interacties. Wat betekent dit voor je webanalyse? En bij wie ga je te raden als je voor de keuze staat om een analyticepakket aan te passen of te vervangen? Webanalisten.nl vond een objectieve analytics adviseur. Lees meer over: Nieuws van Webanalisten (105): Google past definitie van bezoek aan & onafhankelijk analytics advies.

McKinsey: De werkelijke waarde van zoekmachines en de rol van Social Media

De werkelijke waarde van zoekmachines is nog veelal onbekend en vooral gebaseerd op ruwe berekeningen. Een nieuw uitgebreid onderzoek van McKinsey The impact of Internet technologies: Search (PDF) geeft meer inzicht in zoekmachines en de waarde die ze creëren. Zo wordt de waarde van zoekmachine activiteiten en de daarmee gepaarde omzet geschat op $780 miljard in 2009, op basis hiervan is iedere zoekopdracht $50 cent waard. In de vijf landen waar het onderzoek plaatsvond (Brazilië, VS, Frankrijk, India en Duitsland) ondervonden personen profijt in productiviteit door zoekmachine gebruik, doordat ze sneller toegang hadden tot de benodigde –relevante- informatie. Dit liep op tot $117 miljard. Daarnaast is de long-tail retail in opmars doordat consumenten effectief toegang krijgen tot specialistische product segmenten. Lees meer over: McKinsey: De werkelijke waarde van zoekmachines en de rol van Social Media.

Websites met Google +1 knop ontvangen 3,5 keer zoveel bezoek vanuit Google+

Het leuke van het werken bij Hubspot is dat je toegang hebt tot een grote database aan gegevens waar je zo nu en dan enkele leuke correlaties mee kunt maken. Zo hebben ze bij Hubspot deze week gekeken wat de plaatsing van een Google +1 knop op je website voor effect heeft op het bezoek vanuit het sociale netwerk Google+. Uit de dataset van Hubspot (N=5.000 bedrijvensites) komt naar voren dat sites mét een Google +1 knop 3,5 maal zoveel verkeer vanuit plus.Google.com (Google+) ontvangen dan websites die de knop niet hebben geïmplementeerd. Lees meer over: Websites met Google +1 knop ontvangen 3,5 keer zoveel bezoek vanuit Google+.

Hoe organiseer je een geweldige Facebook wedstrijd?

Bijna ieder bedrijf dat actief is op Facebook wil graag meer fans. Een Facebook wedstrijd organiseren waarbij je prijzen weggeeft is daarvoor een uitstekend middel. Vorige week verscheen al een goed artikel over de regels van Facebook omtrent wedstrijden op pagina’s. Echter enkel het naleven van de regels maakt van je wedstrijd nog geen succes. Maar wat dan wel? Lees meer over: Hoe organiseer je een geweldige Facebook wedstrijd?.

Brekend: Google koopt Motorola voor 12,5 miljard dollar

Google heeft zojuist de mobiele markt op zijn kop gezet. Het bedrijf achter Android neemt Motorola over voor een bedrag van 12,5 miljard keiharde Amerikaanse dollars. De overname van Motorola lijkt een enigszins ongewone move van Google. De acquisitie volgens Google: “will enable Google to supercharge the Android ecosystem.” Motorola is één van de huidige 39 carriers van het Android besturingssysteem. CEO Larry page legt uit dat hij Motorola goed bij Google past vanwege haar betrokkenheid bij Android platform. Zo was het bedrijf een van de oprichters van de “Open Handset Alliance”, een platform dat zich inzet voor open standaarden; waar uiteindelijk Android uit voortkwam. Lees meer over: Brekend: Google koopt Motorola voor 12,5 miljard dollar.

Ben jij écht klaar voor cross-channel marketing?

Cross-channel marketing klinkt eenvoudig; volg je klanten via alle kanalen. Personaliseer je boodschap en pas hem aan aan de intenties, het gedrag en de gedachten van je klanten. Hoewel dat op papier eenvoudig lijkt, blijkt het in de praktijk een enorme uitdaging.

De moeilijkheid is dat bij een marketingstrategie die echt ‘cross-channel’ is en dus daadwerkelijk via alle kanalen loopt, niet je product of content centraal moet staan, maar de klant. De aandacht gaat vóór alles uit naar de klant en dat vergt een radicale aanpassing van organisaties, processen én technologie. Lees meer over: Ben jij écht klaar voor cross-channel marketing?.

InfographicMonday: Boom of bubble? Dat is de vraag

Er is veel te doen om de waardering van tech bedrijven de afgelopen tijd. Zo is er recent nog 800 miljoen dollar in Twitter geïnvesteerd, waarmee het gewaardeerd wordt op 8 miljard dollar. Daarnaast maakte het zakelijke netwerk LinkedIn een succesvolle beursgang, waarbij het 7,8 miljoen aandelen verkocht (hier schreef Jan-Willem al over). Op dit moment is de waarde van de aandelen verdubbeld. Op moment van schrijven is een aandeel LinkedIn 90,75 dollar waard. Zijn de waarderingen van de tech giganten terecht of is er sprake van een bubble? Lees meer over: InfographicMonday: Boom of bubble? Dat is de vraag.

Twitterende boswachter als PR-kanon

Frans Kapteijns heeft zo’n beetje alles wat je als organisatie van een social media-ambassadeur kunt verlangen. Een grote schare volgers, veel en kwalitatieve interactie met zijn community en steeds weer op zoek naar de mogelijkheden van nieuwe platformen. Dat zou je misschien niet verwachten van een boswachter van 58. “Ik verstuur nu een stuk minder persberichten. Als het nieuwswaardig is, wordt het wel via Twitter opgepikt.” Lees meer over: Twitterende boswachter als PR-kanon.

Nederland telt 1 miljoen actieve Twitteraars [infographic]

Nederland telt medio 2011 ruim 1 miljoen actieve accounts, dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse online business intelligence agent OBI4wan. OBI4wan verzamelde in week 31 van dit jaar ruim 15 miljoen Nederlandse tweets. Daarnaast geven de cijfers van OBI4wan inzicht in de activiteit van Nederlandse tweeps. Zo tweet ruim 80 procent van de twitteraars niet meer dan 10 berichten per week. Slechts 2,5 procent van de accounts die in het Nederlands tweette verstuurde meer dan 100 tweets. Lees meer over: Nederland telt 1 miljoen actieve Twitteraars [infographic].

Uitverkoop bij Sociale Netwerken – de bubbel barst!

Er is veel over geschreven en over gesproken. De sociale netwerken zouden de nieuwe internet bubbel zijn. Overgewaardeerd, zwaar gehypet en uiteindelijk niets waard. Er zijn net zoveel mensen die zeggen dat het op de juiste waarde geschat is als dat er mensen zijn die het somberder inzien. In de huidige financiële situatie (de crisis is er nog steeds hoor ik wel eens) wordt alles gedreven door emotie. De ene dag voelen we ons rijk en zijn we ook rijk, de andere dag zien we er geen heil meer in. Het is allemaal speculatie en psychologie. Het is net zoveel waard als dat de gek ervoor geeft. Zo ook met de aandelen van de grote sociale netwerken. Maar nu gaat het serieus mis! Lees meer over: Uitverkoop bij Sociale Netwerken – de bubbel barst!.

Page generated in 1,064 seconds. Stats plugin by www.blog.ca