Google Ads op TV

Google Ads heeft zijn portfolio verbreed van internet naar TV. Daarmee biedt het bedrijf gerichte commercials voor bepaalde kijkersgroepen. De adverteerder kan, online, aangeven dat hij rondom een bepaalde show wil adverteren, hij kan ook programma’s blocken of via doelgroepenvoorkeuren aangeven waar hij wil adverteren. Ook kunnen met de set-top box uitgebreide overzichten worden gegenereerd waarmee Google gebruikersprofielen kan opstellen.

Google heeft inmiddels al overeenkomsten met Bloomberg TV en NBC Universal gesloten. In de Verenigde Staten zijn ruim 112 miljoen TV aansluitingen. TV heeft daarmee een bereik van 98 %. De reclame-omzet in de Verenigde Staten bedraagt zo’n 27 miljard dollar.

Bron: Emerce

Luci: Zwitsers zakmes voor verslaggevers?

LUCI software kennen we al een tijdje als de opname software voor de crossmediale verslaggever. Met behulp van een smartphone of PDA en standaard mobiele datacommunicatienetwerken als WiFi en UMTS/HSDPA kan de moderne verslaggever een geluidsopname maken en deze, samen met een foto en begeleidende teksten, opsturen vanaf locatie. Nieuw is nu de video-optie, waardoor ook lowres video meegestuurd kan worden. De geluidskwaliteit blijft hetzelfde (15 KHz audio), maar nu met beeld. Testen met de nieuwe Samsung Omnia hebben geleerd dat die video goed genoeg is voor publicatie op het internet. Klik op onderstaande link voor een videofragment.
Luci Video recording
Beeld bij geluid zou je kunnen zeggen. De video kan ook nog (non-descructive) gemonteerd worden voor verzending met behulp van een splitscreen in de nieuwe LUCI AV software. Doormiddel van een cliplist kunnen vervolgens meerdere, gemonteerde, clips in de juiste volgorde verzonden worden ter publicatie.
Voor bloggers is er ook een WordPress plugin beschikbaar zodat video rechtstreeks verstuurd kan worden naar de blogsite. Verschillende grote broadcasters gebruiken inmiddels de LUCI software, zoals de ABC Australia, the BBC, Radio Netherlands Worldwide en de Belgische VRT.

meer op www.luci.eu

De Digitale Organisatie II

Een driedelige artikelserie over de digitale ontwikkelingen in de media en de gevolgen voor het mediabedrijf. Deel 2: de Contenthub

Als er iets eenvoudig geworden is, is het wel het distribueren van content. Met een IP infrastructuur, goedkope opslagsystemen en multimediale bestanden is distributie bijna net zo eenvoudig als e-mailen. Door die lage distributiedrempel ontstaan in de nabije toekomst nieuwe mogelijkheden voor het publiceren van multimediale content.
Een van die mogelijkheden is de zogenaamde contenthub. Een contenthub is een verzamelplaats van complementaire content waar met behulp van een matrix de juiste content naar het juiste kanaal of locatie wordt verstuurd.

Lees het hele artikel

Page generated in 1,198 seconds. Stats plugin by www.blog.ca