Contenthub: systeemeisen

Een driedelige artikelserie over de digitale ontwikkelingen in de media en de gevolgen voor het mediabedrijf. Deel 3: de Contenthub: systeemeisen

Technische ontwikkelingen zorgen er voor dat bestaande businessmodellen tegen het licht gehouden worden. Dat er in de nabije toekomst niet meer gewed kan worden op één paard, traditionele TV, lijkt evident. Uitbreiding van het portfolio op basis van een multiplatformmodel (zelfde, of aangepaste, basiscontent in verschillende gedaanten op verschillende kanalen) dient dan ook, in combinatie met versterking van het huidige TV en radio aanbod, speerpunt te zijn in de mediastrategie van de komende jaren. Het vorig artikel ging over zo’n nieuwe businesscase, en dan met name de manier waarop content kan worden verzameld en gepubliceerd in een complementair multiplatformmodel: de contenthub. Ook is de term contentmatrix geïntroduceerd, een systeem om binnenkomende mediafeeds te matchen met publicatiekanalen op basis van metadata. Ga hier naar het artikel.

Page generated in 0,942 seconds. Stats plugin by www.blog.ca