Windows 7 Logo

Windows 7 Logo

Helemaal zeker weten doet het niemand het maar als we de insiders mogen geloven is dit het nieuwe logo van Windows 7. Even Google raadplegen levert overigens een fotostream van nog veel meer creativiteit op.
Dit logo wat werd geplaatst op UX Evan……

Wat moeten journalisten nog wel doen?

“Doe waar je goed en bent en link naar de rest” is misschien wel de beste oneliner van Jeff Jarvis in What Would Google Do? Journalisten moeten zich beperken, zegt mediablogger en –docent Jarvis. Ze moeten waarde toevoegen aan wat er al is. En de rest overlaten aan het netwerk op internet, de “link economy”.
Jarvis […]

Uitzending Gemist biedt archiefmateriaal aan

Uitzending Gemist gaat materiaal uit het archief van Beeld en Geluid aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan alle afleveringen van de Fabeltjeskrant. De content zal bovendien volledig doorzoekbaar zijn.
Michel Mol
Op het gisteren gehouden iMMovator Cross Media Café ‘Digitale Archieven’ (zie ook de blogpost van Remco Bron over Waisda?) gaf Michel Mol, directeur innovatie en nieuwe media […]

Beeld en Geluid gaat videoarchieven doorzoekbaar maken met crowdsourcing

Vandaag lanceert Beeld en Geluid in samenwerking met de KRO het annotatiespel voor video Waisda? In spelvorm worden spelers gevraagd trefwoorden aan videomateriaal toe te kennen. Daarmee wil Beeld en Geluid de doorzoekbaarheid van videoarchieven vergroten. Dit initiatief vloeit voort uit het project Beelden voor de Toekomst dat digitalisering en ontsluiting van audiovisueel erfgoed […]

NU.nl en het recht op nieuws

Column no. 15 van Bas Broekhuizen
Vraag studenten naar de toekomst van het nieuws en je krijgt soms verrassende antwoorden. Gevleugeld zijn de woorden van een anonieme Amerikaanse, vorig jaar in de The New York Times: “If the news is that important, it will find me.” De Nederlandse variant is al twee jaar ouder: “Als […]

Chris O’Brien: management het meest gekant tegen vernieuwing

San Jose Mercury News-verslaggever Chris O’Brien schrijft normaal over bedrijven in Silicon Valley. Zijn kennis van de hightech-economie kwam hem goed van pas toen hij in 2007 en 2008 het Next Newsroom Project uitvoerde voor The Chronicle, de krant van Duke University in North Carolina. Aanleiding was de aanstaande verhuizing van The Chronicle, waarvoor […]

Media kunnen meer bezoek trekken met API’s

Met de handen in het haar zoeken media naar nieuwe verdien- en distributiemodellen. Drukpers en krantenjongen zijn te duur, de website levert nog te weinig op. In die zoektocht naar een nieuw model experimenteren enkele media met een nieuw online distributiemiddel: de API. Wat is dat eigenlijk? En wat kan het?

De API, voluit Application Programming […]

Mexicaanse griep? Don’t believe the hype!

Hans Rosling ontzenuwt mythen met behulp van statistische gegevens.  Wie kent niet zijn verbluffende TED-presentatie waarin hij korte metten maakt met sprookjes over de Derde Wereld? In de volgende, nieuwe video neemt hij de media op de korrel. Kijk hoe effectief video kan zijn.

tip: @dutchcowboy

Journalistiek begaf zich op terrein fictiemakers

‘Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn.’ Die zin is in de dagen na de ’spectaculaire’ zelfmoordactie op 30 april al vele malen uitgesproken op het nieuws, in de actualiteitenrubrieken en in de kranten. De daad van een eenling wordt vakkundig omgesmeed naar een politiek probleem, met medewerking van de pers. Maar was de aanslag überhaupt […]

Iplayer binnenkort bij U in het theater?

De Iplayer is de webplayer van de BBC en enorm populair in het Verenigd Koninkrijk. De BBC laat via dit platform bijna al hun TV-programma’s zien in goede kwaliteit en heeft zoveel succes met de  player dat ze nu al verantwoordelijk is voor 14 % van het totale internetverkeer in de UK.
Volgens Ian McDonough, vice-president […]

Iplayer ook naar Nederland?

De Iplayer is een webspeler van de BBC en enorm populair in het Verenigd Koninkrijk. De BBC laat via het platform bijna al hun TV-programma’s zien in goede kwaliteit en heeft zoveel succes met de  player dat ze nu al verantwoordelijk is voor 14 % van het totale internetverkeer in de UK.

Volgens Ian McDonough, vice-president BBC Worldwide commerciële ontwikkeling, heeft de Iplayer nagenoeg geen impact  op de kijkcijfers van de lineaire TV kanalen van de BBC en heeft de DVD verkoop gek genoeg ook geen last van de succesvolle webplayer.

Meer lezen

Page generated in 1,199 seconds. Stats plugin by www.blog.ca