Zes trends voor een Overheid 2.0

Ambtenaar 2.0

Internet heeft een groeiend effect op de samenleving. De online wereld wordt naadloos geïntegreerd in ons dagelijkse bestaan. Daardoor zijn er allerlei nieuwe dingen mogelijk. Er gaat een nieuwe wereld open. De samenleving verandert en ons gedrag verandert mee. Online trends worden uiteindelijk dus maatschappelijke trends. Daar moeten we als overheid op anticiperen. Hoe kunnen we de overheid daar op inrichten? Hieronder beschrijf ik kort zes trends, waarbij ik per trend de gevolgen voor de overheid en voor ambtenaren probeer aan te stippen. Lees meer

Seesmic focus op Desktop

Seesmic, ooit gelanceerd als een videotool voor conversaties ala Twitter maakt een koerswijziging en gaat zich door achter blijvende groei volledig richten op hun populaire en zeer fraaie Seesmic desktop applicatie voor Twitter en Facebook. Voor w……

Ethische kwesties door de ogen van een blogger

Er is al veel gediscussieerd over burgers die in de vorm van blogs bijdragen aan de journalistiek. Journalisten dragen vaak het argument aan dat bloggers geen ‘wederhoor’ toepassen en zaken niet objectief (genoeg) beschrijven. Maar hoe bekijken bloggers dat nu eigenlijk vanuit hun eigen oogpunt? Welke verantwoordelijkheden denken zij dat ze hebben? En hoe gaan […]

Habitat misbruikt Twitter

Habitat misbruikt Twitter

Het trendy woonwarenhuis Habitat heeft een rode (PR) kaart gekregen voor het misbruik van Twitter toen werd ontdekt dat zij misbruik hadden gemaakt van de top tien (#)hashtags op Twitter om mensen te registreren voor hun eigen database. Daarvoor……

Nederlandse filmmakers starten ‘tv-serie 2.0′

Internetters met ambities op filmgebied kunnen vanaf september meewerken aan een online televisieserie. Vier oud-studenten van de Universiteit van Utrecht, verenigd in YourSeries, starten met het ‘open en eerlijk’ filmproject Season One: Gladio. “De afleveringen kunnen zich overal afspelen, van Kyoto tot Los Angeles, maar wij bepalen de verhaallijn”, aldus initiatiefnemer Quirijn van den Rooijen […]

De nerd als redder van de journalistiek

De waarde van journalistieke arbeid wordt schromelijk overschat. Je zou het niet zeggen als je de freelance-tarieven, ziet die de vaderlandse pers hanteert, maar journalisten krijgen veel te veel betaald voor wat ze doen. Dat schrijft althans Robert G. Picard in de Christian Science Monitor, de krant die in maart afscheid nam van z’n dagelijkse […]

Mediabestedingen televisie groter dan dagbladen

Bedrijven hebben vorig jaar meer uitgegeven aan reclame op televisie dan in dagbladen, zo blijkt uit onderzoek van Nielsen dat woensdag werd gepubliceerd. Het is volgens het onderzoeksbureau de eerste keer ooit dat dit het geval is. Nielsen begon in de jaren tachtig met de metingen.
De mediabestedingen bij de gedrukte media over 2008 namen […]

Page generated in 1,132 seconds. Stats plugin by www.blog.ca