Patrick Leenheers over Vodafone 360

Feestje bij Vodafone, want gisteren lanceerde de telecomprovider zijn 360. Je mag het met recht de social mediaphone – pardon, Vodafone doopte het een suite – noemen. Centraal in het toestel staan de social mediaconnecties met je vrienden, in 3D zo je wilt.

Wat moet de brand marketeer of developer met de 360? Handig om te weten is dat het runtime is dat de klok slaat. Kortom: maak de apps via Javascript, HTML, CSS. Via het Joint Innovation Labs kan de widget worden aangeboden op de 360. Een beetje app is in zo’n vier, vijf dagen gebouwd, bezweert Patrick Leenheers, head of internet services van Vodafone. Er zijn intussen al zo’n 50 apps, waaronder Buienradar. Ook komt Vodafone voor een mogelijkheid voor display advertising op MyWeb.

Patrick Leenheers, Head of Internet Services bij Vodafone, vertelt na de launch van Vodafone 360 over de mogelijkheden voor marketeers, adverteerders en app-developers. Lees meer over: Patrick Leenheers over Vodafone 360.

Optimalisatie binnen de organisatie

webform20 oktober j.l. vond de 4e en tevens laatste Adversitementseminar plaats, georganiseerd onder auspiciën van Thuiswinkel.org. In dit 4e deel werd er gekeken naar online optimalisatie. Methodieken, middelen en interne adoptie waren de hoofdonderwerpen die middag in zaal 4 van Seats2Meet in Utrecht. Mijn taak was om via een presentatie inzichten te geven in het verkrijgen van steun voor een optimalisatieproject vanuit de organisatie. Met dit artikel wil ik graag enkele tips en gedachtes met jullie delen over het werven van steun van collega’s en het verkopen van online optimalisatie binnen een organisatie. Lees meer

High Profile Uitgeverij start Webguide.nl

High Profile Uitgeverij is gisteren gestart met Webguide.nl een online overzicht van internetbureaus in Nederland, waarmee de online marketeer zich snel kan oriënteren bij het laten maken van een website of campagne. Webguide.nl wil de online markt transparanter maken voor opdrachtgevers. 

Naast de online versie wordt ook een printversie op de markt gebracht. Met een oplage van 15 duizend exemplaren verschijnt in december het ruim 250 pagina’s tellende, strak vormgegeven Jaarboek Webguide 2010. In een verspreiding op basis van controlled circulation. Uit het persbericht: “In begrijpelijk normaal Nederlands wil Webguide.nl en het Jaarboek Webguide 2010 de opdrachtgever meenemen om op een snelle wijze te komen tot een shortlist van bureaus.” Uitgever Oscar Krechting van High Profile Uitgeverij kwam een aantal jaren geleden zelf tijdens een zoektocht naar een nieuw internetbureau in een ‘woud van bureaus’ terecht. Lees meer over: High Profile Uitgeverij start Webguide.nl.

De geheimen van online uitgeven (2): Verdienmodellen

Na het eerste artikel over de zeven online uitgeefgeheimen van Mequoda, volgt hier geheim c.q. strategie nummer twee: ‘Choose the right business models’. Een moeilijke opgave, mochten de juiste modellen er überhaupt zijn. De waarde van dit geheim zit ‘m vooral in de busines model-archetypen die worden onderscheiden. Deze archetypen zijn bepaald aan de hand van een tweetal vragen:

Wie betaalt de toegang tot de content, de bezoeker of de adverteerder?
Waar is de bezoeker naar op zoek: content of commercie?

Het is aan de de uitgever te bepalen welke van de onderstaande modellen het best toegepast kunnen worden. Lees meer over: De geheimen van online uitgeven (2): Verdienmodellen.

Wintersporters.nl en Eurorelais.nl reiswebsites van het jaar

Een jaar geleden vroeg ik aan Martijn van Erp wat volgens hem de ‘gouden regels’ voor web 2.0 ondernemers waren. Lees ze nog eens na, want zijn Wintersporters.nl is uitgeroepen tot informatieve reiswebsite van het jaar. Eurorelais.nl won de prijs in de categorie transactiegericht.

Maurice De Hond was juryvoorzitter van de door Travelution georganiseerde verkiezing. De vakjury bestond uit Tina Gremmen (NS HiSpeed), Robbert Jan Meerpoel (Holiday Cars) en Wim Smit (Tsi Solutions). Martijn van Erp is blij met de erkenning: “Dit is een project dat helemaal is ontstaan uit passie. We hebben altijd bewust gekozen om de website niet te doordrenken met sponsoring en onafhankelijk te blijven. Bezoekers zien dat.” Beide websites, gefeliciteerd! Disclaimer: Zelf ben ik betrokken bij vakantiegangers.nl. Lees meer over: Wintersporters.nl en Eurorelais.nl reiswebsites van het jaar.

Disney iPhone App

Disney iPhone App

Steeds meer websites, merken en bedrijven hebben een iPhone App in ontwikkeling of hebben er al eentje gelanceerd. Sites als CNN, The New York Times, Mashable en ook wij van Dutchcowboys hebben een iPhone app.Gisteren heeft Disney de nieuwe Disney……

Schiet de overheid tekort in aanpak cybercrime?

Schiet de overheid tekort in aanpak cybercrime?

“De overheid schiet tekort bij het voorkomen van internetfraude. Sterker nog de overheid werkt identiteitsfraude deels ook in de hand door geen paal en perk te stellen aan de informatiehonger van de overheid zelf en van het bedrijfsleven.” Aldus H……

100 miljoen keer OpenOffice

100 miljoen keer OpenOffice

Een dik jaar geleden verscheen OpenOffice versie 3.0. Destijs al een populaire download maar gisteren werd het gratis Office pakket voor de honderdmiljoenste (59.903.711 keer versie 3.0 en 40.096.289 keer versie 3.1) keer gedownload. Zo is op Comp……

Page generated in 1,385 seconds. Stats plugin by www.blog.ca