De beste posities voor labels en knoppen in formulieren, het effect daarvan op kijkgedrag, het belang van first view en de taal spreken van je doelgroep. Usability inzichten waarmee websites relatief eenvoudig zijn te optimaliseren en toch blijkt in de praktijk dat deze zaken vaak mis gaan. Tijdens de seminar ‘Een steeds betere website’ van Colours in Zaltbommel zijn we hier uitgebreid op ingegaan. Hierbij een overzicht van tien usability inzichten die de revue zijn gepasseerd. Lees meer
Month: November 2009
TEDxAmsterdam Talk: Frans Timmermans
Maandagmorgen, de laatste dag van november. Het is 09.00. Pak een koffie. Neem de eerste 18 minuten van vandaag ‘vrij’. Gooi bovenstaande video in wide screen en zet het volume van je boxen aan of plug je koptelefoon in. Frans Timmermans gaf op TEDxAmsterdam op 20 november een talk, die de zaal overdonderde. Zelfs Chris Anderson vond hem goed (“superb”). Get inspired, now. Wees als Jack Sparow ;). Lees meer over: TEDxAmsterdam Talk: Frans Timmermans.
Online video: Hulu en Facebook groeien harder dan YouTube
Elke maand brengt comScore nieuwe cijfers over de consumptie van online video in de Verenigde Staten. Wetenswaardig, maar meestal niet zo spannend. De lijstjes over oktober laten echter interessante trends zien. Facebook en Hulu groeien explosief, terwijl de vaart er bij YouTube nu helemaal uit lijkt te zijn. Waar gaat dat heen? Lees meer over: Online video: Hulu en Facebook groeien harder dan YouTube.
De iPhone 4G
Een ontwikkelaar heeft in de statistieken van zijn applicatie iBart
de opvolger van de 3GS gespot. Een van de gebruikers van zijn
applicatie had een aparte iPhone. De laatste iPhone 3GS wordt weergeven als iPhone2,1, maar in de statistieken ston……
Het ongelijk van Rupert Murdoch vs het gelijk van Seth Godin
Hij is rijk en machtig en een van de meest invloedrijke mediatycoons in de
wereld. Verder is hij is een van de weinige directeurs in de mediawereld die
een controlerend belang heeft in de bedrijven die hij bezit en dat wil hij
overduidelijk lat……
Heemskerk wil hogere boetes telecomsector
AMSTERDAM – Telecombedrijven worden minder gecontroleerd, maar bedrijven die misbruik van die ruimte maken en in de fout gaan, moeten harder worden aangepakt met hogere boetes.
Gerelateerd nieuws:
– Europees telecompakket eindelijk erdoor
– ‘Telecombedrijven moeten netwerk delen’
Het derde oog
Hoe ga je om met de enorme hoeveelheid aan informatie die onze wereld dankzij het internet rijker is geworden? Meer dan 496 miljard exabytes aan data tot en met mei dit jaar. Hoe vind je nog een speld in al deze hooibergen? Een opmerking van Sonja van Vuren in mijn artikel “Stop met zoeken!” sloeg wat mij betreft de spijker op zijn kop. “Als je veel met social media bezig bent, kun je een soort ‘3e oog’ ontwikkelen, niet alleen bij jezelf, maar inderdaad ook via je netwerk.” Lees meer
Video Gerhard Knies: ‘Energy is the key to solve all current problems’
Op 20 november vond TEDx Amsterdam plaats. Samen met Sanoma Uitgevers kijken we terug op dit event. In deze zesde aflevering is Ronnie Overgoor in gesprek met Gerhard Knies, natuurkundige en coördinator van TREC, het netwerk dat het DESERTEC-plan ontwikkelde. Lees meer
StyleCowboys Weekly Round up (Wk48)
Afgelopen week stond in het teken van draadloze muzieksystemen. Een review van de Sonos ZonePlayer S5 in vergelijking met de Bose SoundLink Wireless en op het laatste moment kwamen we nog de OutCast tegen. Deze laatste is een onbekende, maar lijkt……
Klimaattop-commercie, ING in India en oplichtende stoeptegels in Bas Blikt
Over iets meer dan een week is het zover: de klimaattop in Kopenhagen staat op het programma. Bijna twee weken lang overleggen buitenlandse politici over de wereldwijde aanpak die er moet komen om het CO2-percentage niet verder te laten stijgen. Inmiddels hebben de betrokkenen al laten weten dat ze nog geen concrete en bindende afspraken zullen maken, niet direct een vertoon van daadkracht.
Maar mocht de politiek geen succes van ‘Kopenhagen’ weten te maken, dan kunnen andere bedrijven en organisaties er nog wel hun voordeel mee doen. Zo valt Idealize in de nieuwsstroom op dat het aantal items over ‘groene’ innovaties en initiatieven toeneemt. We somden er een aantal op in een overzichtsartikel.
Bloederige biosreclame
Opvallend zijn de duurzame items wel in de nieuwsstroom, maar verrassend natuurlijk niet. Natuurlijk maken marketeers en reclamemakers gebruik van wereldwijde trends en evenementen om hun bedrijf/organisatie of opdrachtgever te promoten. Soms gebeurt dat op shockerende wijze: Eén van onze Thinkstylers, Teed, wees ons op deze bloederige biosreclame (zie video) van Plane Stupid, een Britse actiegroep die het luchtverkeer probeert in te perken. In een minuut zien we een vrachtlading ijsberen van honderden meters hoogte op het asfalt vallen, met de opmerking dat een gemiddelde Europese vlucht 400 kilogram CO2-uitstoot per passagier veroorzaakt: zo’n beetje het gewicht van een volwassen ijsbeer. Lees meer over: Klimaattop-commercie, ING in India en oplichtende stoeptegels in Bas Blikt.
Queen hits the Internet met Muppets en Mario Bros
Eerder deze week hypte het filmpje van de The Muppets met hun uitvoering van de Bohemian Rhapsody van Queen. De muziek van de Britse formatie lijkt op dit moment meer mensen te inspireren tot het maken van fimpjes. Zo is er nu ook een uitvoering v……
Voice Messenger: Snel een grote groep mensen bereiken
Eenvoudig een ingesproken boodschap met keuzemenu laten doorbellen. Een gesprek met Bas Schiltmans over Voice Messenger. Lees meer
In Nederland geld verdienen met twitter
Terwijl Twitter.com steeds grotere vormen aanneemt en naarstig op zoek is naar de heilige graal om al die miljoenen dagelijkse bezoekers om te zetten in geld, lijken andere partijen er met de buit van door te gaan. Het zat eraan te komen: berichten van de mensen die je volgt kunnen verkapte reclame-uitingen zijn. In Amerika zijn er al mensen die hiermee 3000 dollar per maand verdienen. In Amerika zijn er al speciale netwerken waar twitterende mensen geld kunnen verdienen: Ad.ly, RevTwt (het vroegere TwtAd waarover Pieter Bas Elskamp eerder al uitgebreid schreef hier op Marketingfacts) en Izea. Voor de 400.000 twitterende Nederlanders is er sinds kort TwitMij. Lees meer over: In Nederland geld verdienen met twitter.
Misverstand: voorlopig geen Premium Twitter accounts
Gisteren kwam het bericht over de plannen van Twitter Japan om followers geld te laten betalen om de Tweets van bepaalde gebruikers te kunnen lezen. Dat nieuwe model zou in januari 2010 van start gaan.Maar dat mogen jullie weer vergeten want Digit……