Een steeds betere website: 10 quick wins uit eyetracking

thumbnail2De beste posities voor labels en knoppen in formulieren, het effect daarvan op kijkgedrag, het belang van first view en de taal spreken van je doelgroep. Usability inzichten waarmee websites relatief eenvoudig zijn te optimaliseren en toch blijkt in de praktijk dat deze zaken vaak mis gaan. Tijdens de seminar ‘Een steeds betere website’ van Colours in Zaltbommel zijn we hier uitgebreid op ingegaan. Hierbij een overzicht van tien usability inzichten die de revue zijn gepasseerd. Lees meer

TEDxAmsterdam Talk: Frans Timmermans

Maandagmorgen, de laatste dag van november. Het is 09.00. Pak een koffie. Neem de eerste 18 minuten van vandaag ‘vrij’. Gooi bovenstaande video in wide screen en zet het volume van je boxen aan of plug je koptelefoon in. Frans Timmermans gaf op TEDxAmsterdam op 20 november een talk, die de zaal overdonderde. Zelfs Chris Anderson vond hem goed (“superb”). Get inspired, now. Wees als Jack Sparow ;). Lees meer over: TEDxAmsterdam Talk: Frans Timmermans.

Online video: Hulu en Facebook groeien harder dan YouTube

Elke maand brengt comScore nieuwe cijfers over de consumptie van online video in de Verenigde Staten. Wetenswaardig, maar meestal niet zo spannend. De lijstjes over oktober laten echter interessante trends zien. Facebook en Hulu groeien explosief, terwijl de vaart er bij YouTube nu helemaal uit lijkt te zijn. Waar gaat dat heen? Lees meer over: Online video: Hulu en Facebook groeien harder dan YouTube.

De iPhone 4G

De iPhone 4G

Een ontwikkelaar heeft in de statistieken van zijn applicatie iBart
de opvolger van de 3GS gespot. Een van de gebruikers van zijn
applicatie had een aparte iPhone. De laatste iPhone 3GS wordt weergeven als iPhone2,1, maar in de statistieken ston……

Het derde oog

pattern-matchingHoe ga je om met de enorme hoeveelheid aan informatie die onze wereld dankzij het internet rijker is geworden? Meer dan 496 miljard exabytes aan data tot en met mei dit jaar. Hoe vind je nog een speld in al deze hooibergen? Een opmerking van Sonja van Vuren in mijn artikel “Stop met zoeken!” sloeg wat mij betreft de spijker op zijn kop. “Als je veel met social media bezig bent, kun je een soort ‘3e oog’ ontwikkelen, niet alleen bij jezelf, maar inderdaad ook via je netwerk.” Lees meer

StyleCowboys Weekly Round up (Wk48)

StyleCowboys Weekly Round up (Wk48)

Afgelopen week stond in het teken van draadloze muzieksystemen. Een review van de Sonos ZonePlayer S5 in vergelijking met de Bose SoundLink Wireless en op het laatste moment kwamen we nog de OutCast tegen. Deze laatste is een onbekende, maar lijkt……

Klimaattop-commercie, ING in India en oplichtende stoeptegels in Bas Blikt

Over iets meer dan een week is het zover: de klimaattop in Kopenhagen staat op het programma. Bijna twee weken lang overleggen buitenlandse politici over de wereldwijde aanpak die er moet komen om het CO2-percentage niet verder te laten stijgen. Inmiddels hebben de betrokkenen al laten weten dat ze nog geen concrete en bindende afspraken zullen maken, niet direct een vertoon van daadkracht.

Maar mocht de politiek geen succes van ‘Kopenhagen’ weten te maken, dan kunnen andere bedrijven en organisaties er nog wel hun voordeel mee doen. Zo valt Idealize in de nieuwsstroom op dat het aantal items over ‘groene’ innovaties en initiatieven toeneemt. We somden er een aantal op in een overzichtsartikel.

Bloederige biosreclame
Opvallend zijn de duurzame items wel in de nieuwsstroom, maar verrassend natuurlijk niet. Natuurlijk maken marketeers en reclamemakers gebruik van wereldwijde trends en evenementen om hun bedrijf/organisatie of opdrachtgever te promoten. Soms gebeurt dat op shockerende wijze: Eén van onze Thinkstylers, Teed, wees ons op deze bloederige biosreclame (zie video) van Plane Stupid, een Britse actiegroep die het luchtverkeer probeert in te perken. In een minuut zien we een vrachtlading ijsberen van honderden meters hoogte op het asfalt vallen, met de opmerking dat een gemiddelde Europese vlucht 400 kilogram CO2-uitstoot per passagier veroorzaakt: zo’n beetje het gewicht van een volwassen ijsbeer. Lees meer over: Klimaattop-commercie, ING in India en oplichtende stoeptegels in Bas Blikt.

In Nederland geld verdienen met twitter

Terwijl Twitter.com steeds grotere vormen aanneemt en naarstig op zoek is naar de heilige graal om al die miljoenen dagelijkse bezoekers om te zetten in geld, lijken andere partijen er met de buit van door te gaan. Het zat eraan te komen: berichten van de mensen die je volgt kunnen verkapte reclame-uitingen zijn. In Amerika zijn er al mensen die hiermee 3000 dollar per maand verdienen. In Amerika zijn er al speciale netwerken waar twitterende mensen geld kunnen verdienen: Ad.ly, RevTwt (het vroegere TwtAd waarover Pieter Bas Elskamp eerder al uitgebreid schreef hier op Marketingfacts) en Izea. Voor de 400.000 twitterende Nederlanders is er sinds kort TwitMij. Lees meer over: In Nederland geld verdienen met twitter.

Page generated in 1,492 seconds. Stats plugin by www.blog.ca