Microsoft kies ook voor HTML 5

Microsoft kies ook voor HTML 5

Afgelopen dagen heeft Adobe veel kritiek moeten ontvangen over Flash, nadat Apple baas Steve Jobs op de site van Apple uitlegt waarom zijn bedrijf geen Flash toelaat op de iPhone, iPod touch en iPad komt nu ook Microsoft met een officeel statement……

De Gizmodo iPhone sage

Wat eerst leek op een zeer uitgekiende marketingactie rond de “verloren” iPhone 4G, bedacht door marketeers van Apple in nauwe samenwerking met gadgetblog Gizmodo, blijkt later weken later uit te monden in een soort horror scenario waarbij met nam……

De Gizmodo iPhone sage

Wat eerst leek op een zeer uitgekiende marketingactie rond de “verloren” iPhone 4G, bedacht door marketeers van Apple in nauwe samenwerking met gadgetblog Gizmodo, blijkt later weken later uit te monden in een soort horror scenario waarbij met nam……

Viral Friday: M.I.A, Born Free

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m naar viralfriday@marketingfacts.nl.

De nummer 1 positie in de Viral Friday van deze week is voor M.I.A, Born Free. Brits artiest M.I.A.  heeft een nieuw nummer uit, Born Free, en de begeleidende video is nogal schokkend en (dus?) zeer viraal. Op plek 2, BlackBerry 6 Sneak Peak. Research in Motion, fabrikant van de BlackBerry, zal eind dit jaar het nieuwe BlackBerry operating system onthullen. Hier alvast de sneak peak. En Heineken’s Men With Talent maakt de top 3 deze week compleet.

Benieuwd naar de complete top 5 van deze week? Kijk dan snel verder! Nostalgisch gevoel? Bekijk deze week in 2007, 2008 en/of 2009. Lees meer over: Viral Friday: M.I.A, Born Free.

Economisch weerbericht (81): Voedsel nekt gezondheid

De zomerbarbecue wordt misschien wel onbetaalbaar. De Partij voor de Dieren wil een heuse vleestaks. Geniet er deze zomer nog maar van. Met links aan de macht zou de minister van LNV wel eens een PvdD’er kunnen worden. Een frisse wind lijkt noodzakelijker dan ooit. Steeds vaker komt aan het licht, dat LNV op gespannen voet staat met VWS, immers “der Mensch ist was er ist”: een voedselkwaliteit die te wensen overlaat, schaadt direct de volksgezondheid. Recent werd duidelijk, dat er op twee fronten problemen zijn: ten aanzien van de bestrijding van resistente bacteriën en ten aanzien van de bestrijding van Q-koorts. Lees meer over: Economisch weerbericht (81): Voedsel nekt gezondheid.

Konininginnedag 2010 op Flickr

In 2005 merkte Frank Meeuwsen al op dat Koninginnedag en Queensdag rond de dagen van Koninginnedag populaire tags zijn op de fotosite Flickr.com. Sindsdien volgen we hier op Marketingfacts jaarlijks de ontwikkeling van de foto’s over Koninginnedag op Flickr en hebben we cijfers van 2006, 2007, 2008 en 2009.

Ook dit jaar volgen we weer het aantal foto’s met de tag Koninginnenacht, Konininginnedag en Queensday. Op dit moment staan de tellers op resp. 1.910 (vorig jaar 1.138), 35.900 (vorig jaar 26.755) en 34.540 (vorig jaar 24.683). Wie doet een gok naar het aantal na morgen? Lees meer over: Konininginnedag 2010 op Flickr.

De opbrengst van Het Nieuwe Werken anders belicht

KenniswerkerKenniswerkers zijn exploitanten van hun eigen vermogen. Kenniswerkers hebben immers als geen ander zelf de keuze hoeveel tijd, energie, vertrouwen, kennis en betrokkenheid zij investeren in hun werk- en privé-relaties. Wanneer een organisatie vanuit deze visie naar de mogelijkheden van Het Nieuwe Werken kijkt, wordt een cruciaal aspect onderstreept. Namelijk dat zowel de kenniswerker als de ondernemer waarde uitwisselen. Het is dan niet zo dat slechts één partij haar ‘bezit’ exploiteert. Ik geloof in maximaal rendement voor beide partijen als vanuit samenhang wordt gestreefd naar het optimaal exploiteren van het gezamenlijke beschikbare vermogen. Lees meer

Socialijs: de ijscoman als location based service

Kijk even naar buiten en er valt maar één conclusie te trekken: de zomer is in aantocht. De tijd van het buitenleven is weer aangebroken. De komende maanden zullen we weer massaal de parken en pleinen opzoeken, om daar van de zon en gezelligheid te genieten. Het is ook het moment dat de venters hun stalletjes en ijscokarren weer oppoetsen om de parkhangers en dagjesmensen van de nodige versnaperingen te voorzien. In Utrecht is deze zomer een nieuw gezicht te zien in dit gezelschap van verkopers. IJscoman Marten Schuurman probeert zich met zijn start-up Socialijs namelijk een plek te veroveren in het hart van de Domstedelingen. Op zich is een nieuwe ijscoman niet zo bijzonder. Socialijs zet echter verschillende sociale kanalen in om op het netvlies van de Utrechters te komen. Vanaf Koninginnedag zal Marten met zijn ijscokar door Utrecht fietsen en via Foursquare, Twitter, Facebook en Hyves is precies te volgen waar je terecht kunt voor een sociaal tussendoortje. Lees meer over: Socialijs: de ijscoman als location based service.

Frans Maréchal nieuwe voorzitter NOM

NOM heeft een nieuwe voorzitter. De opvolger van Wim Driehuis heet Frans Maréchal (1950) en treedt per direct in dienst van het bestuur van de Stichting NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia). In het afgelopen jaar heeft het bestuur van NOM een visie voor de toekomst ontwikkeld waarin onder andere de ambitie voor de langere termijn is […]

Page generated in 1,069 seconds. Stats plugin by www.blog.ca