STIR maakt zich op voor nieuw onderzoek

Na een intensieve tenderperiode van bijna anderhalf jaar tekende JIC STIR vandaag een Letter of Intent met het consortium van comScore en Intomart GfK voor de opzet en uitvoering van het nieuwe internet bereiksonderzoek dat per 1 januari a.s. een feit moet zijn. In het nieuwe onderzoek worden het huidige Webmeterpanel van Intomart en het […]

Gerelateerde berichten:

Nielsen start nieuwe online mediaregistratie

Nielsen start per 1 juli a.s. een nieuwe registratie van de bruto mediabestedingen aan online display advertising. De nieuwe registratie biedt een sterk verbeterde representativiteit, compleetheid en detaillering van de online bestede reclame-euro’s. In de nieuwe registratie zijn bruto mediabestedingen voor producten aan online display advertising zichtbaar op zowel site- als exploitantniveau. Deze detaillering was […]

Gerelateerde berichten:

Online adspends 100 miljoen hoger dan TV

Vandaag publiceerde IAB de nieuwe online bestedingscijfers. Nieuw wil zeggen volgens het nieuwe onderzoek zoals dat door Deloitte is uitgevoerd in opdracht van IAB. Adformatie kwam vandaag met een uitgebreid artikel in de nieuwsbrief. En wat blijkt, de bestedingen aan online reclame lagen in 2010 maar liefst 100 miljoen hoger dan de bestedingen aan televisiereclame. […]

Gerelateerde berichten:

Broos herstel mediabestedingen

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2010 met 1,7% licht gestegen tot ruim € 4,8 miljard. Lang niet alle mediumtypen profiteerden echter van het voorzichtige herstel van de economie. Het beeld per mediumtype varieert dan ook sterk. De grootste groei noteerden internet en televisie, terwijl de meeste printmedia nog bezig zijn uit het dal […]

Gerelateerde berichten:

Google Goes Social. Finally.

De langverwachte aanval van Google op de positie van Facebook binnen social krijgt steeds meer vorm. We hebben er allen al veel over gesproken en geschreven en het kon ook niet veel langer uitblijven. Afgelopen dinsdagavond is in – uiteraard en helaas – de VS onder een kleine testgroep een eerste uitrol geweest van het lang verwachte sociale netwerk van Google. Wordt het een succes of blijft Facebook de grote winnaar? Lees meer

Aantal kijkers web-tv groeit

AMSTERDAM – Het aantal mensen dat via internet televisie kijkt is het afgelopen jaar in alle leeftijdscategorieën gestegen. Ruim een op de drie 13- tot 19-jarigen kijkt minimaal één keer per maand tv via internet.

Internet maakt ons allen ondernemer

Internet maakt ons allen ondernemer

De (mobiele) digitale wereld gedreven dwingt bedrijven steeds meer zich op beweging en op de kern van hun toegevoegde waarde te organiseren. 
Met het toenemen van transparantie brengt internet als het ware de cent terug in de business. We……

Page generated in 1,408 seconds. Stats plugin by www.blog.ca