PayPal opent aanval op Anonymous en stapt naar FBI

PayPal opent aanval op Anonymous en stapt naar FBI

De strijd tussen Paypal en Anonymous krijgt een vervolg. Het is nu PayPal welke met met duizend IP-adressen, welke toebehoren aan computers van leden van Anonymous, naar de FBI is gestapt.

Volgens een bericht op Gizmodo gaat het om IP-adressen waar vorig jaar de DDoS-aanvallen vanaf werden uitgevoerd op de servers van PayPal. Anonymous startte vorige maand een actie tegen PayPal en vroeg gebruikers hun account bij de online-betaaldienst op te zeggen omdat Paypal weigerde donaties bestemd voor Wikileaks door te geven. Of de FBI warmt loopt voor deze info is echter zeer de vraag want het is haast ondenkbaar dat de DDoS aanvallen vanaf eenvoudig te traceren IP-adressen zijn uitgevoerd. Bron : (

Obama doet beroep op Amerikaanse burgers

Obama doet beroep op Amerikaanse burgers

Obama zit zelf sindskort op Twitter, maar heeft de afgelopen weken wel iets anders aan zijn hoofd. Amerika kampt met een enorme schuld en gaat tegen het wettelijke plafond aanlopen. Als dat gebeurt kan Amerika haar rekeningen niet meer betalen. De leden van het Amerikaanse congres zijn inmiddels druk aan het onderhandelen en op zoek naar een oplossing. Dat wil helaas nog niet echt vlotten.

Vrijdag heeft Obama in zijn speech het Amerikaanse volk opgeroepen om hun congresleden volop te bellen, mailen en te Twitteren. Uiteraard met het verzoek om het kredietplafond wettelijk te verhogen. Bijzonder is dat Obama Facebook niet noemt, terwijl hij daar toch laatst op bezoek was. En dat is toch apart aangezien er 150 miljoen Amerikanen op Facebook…

Facebook, Twitter en Google+ propaganda posters

Facebook, Twitter en Google+ propaganda posters

Designer Aaron Wood heeft een serie meer dan originele propagande posters gemaakt van de 3 meest populaire social media sites van dit moment. Met 750 miljoen volgers op Facebook, 200 miljoen gebruikers op Twitter en ruim 10 miljoen op Google+ spelen deze 3 grootmachten een steeds belangrijkere rol in onze samenleving. Of je wilt of niet, je kunt er (online) moeilijk meer omheen.

Wood heeft de posters met een knipoog gemaakt, Facebook linkt duidelijk naar Farmville, Twitter heeft een WO II link en suggereert dat je heel voorzichtig moet zijn met wat je zegt want de vijand kijkt mee en Google+ heeft een Russische connectie. De posters zijn inmiddels online te…

Apple verlengt preview iTunes van 30 naar 90 seconden

Eindelijk! Apple heeft de preview van muzieknummers in iTunes verlengd van 30 naar 90 seconden. Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat je een nummer bij iTunes nog steeds niet volledig kunt beluisteren. In de VS bestaan de langere previews trouwens al ruim een half jaar. Europa, waaronder Nederland, komt nu pas aan de beurt. Waarschijnlijk […]

Customer experience management: hoe ver staat jouw bedrijf?

Wie mijn blog af en toe leest of mijn posts op Marketingfacts en een aantal Engelstalige sites, zal ondertussen wel weten dat een consistente en waardevolle gebruikerservaring, een multichannel aanpak met een stevige portie social en klantgericht denken mijn favoriete thema’s zijn. Eigenlijk houd ik niet zo van het woord klantgericht, ik heb liever de term mensgericht. Uiteindelijk leidt het woord klant tot een verenging die ons fouten doet maken, zoals ik vrijdag illustreerde. Lees meer over: Customer experience management: hoe ver staat jouw bedrijf?.

Apple past iTunes preview nummers aan naar 90 seconden

Apple past iTunes preview nummers aan naar 90 seconden

Apple heeft de preview van nummers in iTunes verlengd van 30 naar 90 seconden. In de VS was dit al mogelijk sinds december vorig jaar.

De langere previews zijn naast Nederland ook geactiveerd voor Canada, Australie, New Zealand en nog een aantal andere Europese landen. Net als in de VS krijgen niet alle nummers de 90 seconden preview. Wat de reden is waarom wij hier 7 maanden hebben moeten wachten op deze door iedere iTunes-gebruiker gewenste verbetering is niet duidelijk.

De snelle groei van diensten als Spotify en waarschijnlijk in mindere mate Napster en Rhapsody zal ook Apple voelen. De overstap naar 90 seconden previews moet niet meer dan een eerste stap naar het volledig kunnen beluisteren van nummers in…

Google leert van mobiel

AMSTERDAM – Google doet het op de mobiele markt goed met Android en verschillende mobiele diensten. Het bedrijf stelt dan ook dat het een ‘mobile first’-strategie hanteert, maar zal de traditionele desktop voorlopig niet vergeten.

Twitter plaatst Promoted Tweets bovenaan timeline

Twitter plaatst Promoted Tweets bovenaan timeline

Twitter wil er zeker van zijn dat je voortaan “Promoted Tweets” gaat zien in je timeline. en dat zal alles te maken hebben met het businessmodel van Twitter. Niets vreemd want Google plaatst al jaren Adwords boven haar zoekresultaten.

Met het nieuwe product voor adverteerders “Promoted Tweets to Followers” krijgen bedrijven de mogelijkheid om Tweets te plaatsen bovenin de timeline van volgers welke zijn ingelogd via Twitter.com. De Tweets lopen gewoon mee in de timeline en verdwijnen daarmee vanzelf. Je kunt deze Promoted Tweets ook zelf verwijderen.

Tot de eerste groep van bedrijven behoren (uiteraard ..) een select groepje van Amerikaanse bedrijven waaronder Best Western, Dell, Groupon, HBO, JetBlue, LivingSocial, Microsoft Xbox, Red Bull en non-profit organisaties als The American Red Cross en

Internet Explorer gebruikers zijn dommer dan andere browsergebruikers

Er verschijnen veel zinnige en onzinnige uitslagen van onderzoeken in de huidige komkommertijd. Als er weinig nieuws is dan kun je als bedrijf vaak het beste een onderzoekje naar buiten brengen. Het gros verdwijnt direct in de prullenbak, maar nu is er een best wel interessant onderzoek. Namelijk het IQ van browsergebruikers, gemeten door de gebruikers zelf. En wat blijkt, gebruikers van Microsoft IE scoren het laagst! Lees meer over: Internet Explorer gebruikers zijn dommer dan andere browsergebruikers.

Page generated in 1,224 seconds. Stats plugin by www.blog.ca