Kan HTML5 een iPad App vervangen?

Kan HTML5 een iPad App vervangen?

Kan HTML5 een iPad App vervangen? De Financial Times staat nu op het punt daar zelf achter te komen. De FT iPhone en iPad app zijn uit de App Store gehaald omdat de zakenkrant niet zou voldoen aan de eisen van Apple.

Al eerder dit jaar werd bekend dat de Financial Times het niet eens was met een verandering in het beleid van Apple. In plaats van in te stemmen met Apple’s vereisten voor software die “in-app access” biedt tot “subscription content” is er besloten de Apps uit de lucht te halen. Volgens Reuters iets dat ze zelf gedaan hebben. Via het verplicht afsluiten van abonnementen via de App Store strijkt Apple 30% van de opbrengsten op en krijgen ze inzicht in de gegevens van de gebruiker.

Al in juni dit jaar werd een geoptimaliseerde HTML5 versie van de digitale editie uitgebracht. “The web app has already seen 550,000 users according to the FT, but it also provided free access for multiple weeks following launch, so it’s too early to say whether it’ll be able to drive the same kind of subscriber increases that the app…

Marketeer wil groter budget voor social media

Marketeer wil groter budget voor social media

Sociale media krijgen de komende 12 maanden een belangrijkere prioriteit voor marketeers. Dat is de conclusie van een enquête van het bureau Bizo. Daarbij wordt opgemerkt dat 65% van de ondervraagde marketeers in eerste instantie zijn budgetten voor social media wil verhogen, gevolgd door email (46%) en content marketing (45%). Sociale media moeten volgens de marketeers als eerste ingezet worden om de merkbekendheid op te drijven (41%) en andere campagnes te versterken (26%).

Hoewel een meerderheid van de respondenten van sociale media een prioriteit wil maken, hebben de meeste ondervraagden nog niet uitgemaakt op welke manier de resultaten van de campagnes het best zullen kunnen worden gemeten,” stipt Bizo nog…

ReclameReview: adidas Predator Scout

In de nieuwe campagne van adidas (ja, dat schrijf je officieel met een kleine letter) wordt de actie Predator Scout gelanceerd. De opzet daarvan is dat een bekende profvoetballer als scout vermomd (in dit geval onder een capuchon) gaat kijken naar voetbalwedstrijden door het hele land. Bij elke wedstrijd kiest hij de ultieme Predator-speler, die een paar gloednieuwe voetbalschoenen krijgt van adidas. Ajacied Siem de Jong is de eerste Predator Scout die we zien in deze commercial. Lees meer over: ReclameReview: adidas Predator Scout.

Facebook bezig met eigen foto-filters

Facebook bezig met eigen foto-filters

Volgens Nick Bilton van The New York Times zal Facebook een aantal foto-filters aan de volgende versie van de mobiele app toevoegen, hiermee gaan ze het opnemen tegen Instagram, een van de beste iPhone filter-photo-sharing apps van dit moment.

Facebook probeerde eerder deze zomer al Instagram over te nemen, echter zonder succes. Volgens Bilton zal Facebook nu minimaal een tiental foto-filters introduceren. Sommige ongeveer gelijk aan de filters van Instagram maar ook een aantal nieuwe filters waarmee ze hopen gebruikers weg te lokken van dergelijke…

Page generated in 1,333 seconds. Stats plugin by www.blog.ca