Mobile Convention Amsterdam

Mobile Convention Amsterdam (MCA) is het platform voor mobiele marketing, diensten en m-commerce in Noord-Europa. Een uniek event, ontstaan uit de groeiende behoefte aan informatie over mobile marketing en business. MCA biedt het platform voor visie, informatie, discussie en van nieuwe contacten.

De tweede editie in 2011 was een groot succes met meer dan 800 professionals op het gebied van marketing, het bankwezen, ICT & Telecom die hun kennis delen van onder andere mobiele marketing & communicatie, sociale media, mobiele betalingen, kortingsbonnen, augmented reality en mobiele reclame! Bezoekers worden uitgedaagd na te denken over op welke manier ze mobiel kunnen toepassen in hun eigen situatie.

Op MCA komen general managers, business development managers, marketing managers, product managers, telecom managers, innovatie managers en ict managers uit diverse branches die op zoek zijn naar informatie over mobile. Zij realiseren zich dat mobile geen toekomstmuziek is, maar dat het nú relevant is – tijd dus om erbij te zijn voor de laatste toepassingen, ontwikkelingen en trends.

Mobile Convention Amsterdam bestaat uit een uitgebreid congresprogramma met internationale topsprekers op het gebied van onder andere mobiele strategie, services, e-commerce, marketing en communicatie. Behalve het congresprogramma zijn er sessies, workshops en een lounge area met de belangrijkste spelers op mobile gebied.

Overall thema 2012 –      A  mobile world

De wereld is mobiel.

•         77% van de wereldbevolking maakt gebruik van een mobiele telefoon als belangrijkste communicatiemiddel

•         De afgelopen drie jaar zijn meer dan 300.000 mobiele applicaties ontwikkeld

•         Mobile payments, al voor $ 240 miljard

De voorspellingen voor de komende jaren zijn booming. We moeten ons niet enkel focussen op de Westerse wereld, maar ook daarbuiten.

Bekijk de site voor meer informatie, www.mobileconventionamsterdam.nl

Spotify lanceert Spotify Platform voor Apps

De snel groeiende muziekdient Spotify heeft vandaag tijdens een speciaal gehouden persconferentie de deuren geopent naar nieuwe mogelijkheden met het Spotify Platform. Het Spotify platform biedt nu ‘third party’ ontwikkelaars de mogelijkheid om innovatieve en op interactie gebaseerde muziek apps te bouwen. Voor Spotify is dit een volgende grote stap in het nog beter ervaren van muziek. 

Zowel visueel als in functionaliteit zijn de gratis apps volledig geintegreerd met de muziekdienst. Spotify gebruikers hebben toegang tot de apps via de App finder. Deze is vandaag gelanceerd en is als preview te bekijken via: www.spotify.com/nl/about/apps.

De eerste generatie Spotify Apps bevat 16 partner apps waarvan er vanaf de lancering vandaag al 12 beschikbaar zijn. Spotify zegt zeer verheugd te zijn dat enkele van ‘s werelds meest ontwikkelde en beste merken interactieve, fun en social apps hebben…

Youtube lanceert ‘Youtube Analytics’ [infographic]

Youtube lanceert ‘Youtube Analytics’ [infographic]

Vandaag heeft Youtube een nieuwe functie aan haar dienst toegevoegd, namelijk Youtube Analytics. Het was al langere tijd mogelijk om de statistieken van je video’s te bekijken via Insight. Hierin kon je zien wie je video’s hadden bekeken en waar de kijkers vandaan kwamen. Met Youtube Analytics willen ze dit makkelijker maken.

“Now we want to make it even easier to learn about your audience, so we’ve replaced Insight with YouTube Analytics” aldus Youtube. Enkele nieuwe mogelijkheden zijn ‘a quick overview’, ‘more detailed reports’, ‘audience builders’ en ‘audience…

Crowdsourcing bij Boijmans: Vang een beeld!

Crowdsourcing bij Boijmans: Vang een beeld!

[Charlotte van Regenmortel] Half november nodigde Museum Boijmans Van Beuningen heel Nederland van jong tot oud uit om een beeld uit de werkelijkheid te vangen, geïnspireerd op het werk van kunstenaar Marijke van Warmerdam. Vanaf 21 december zijn de inzendingen te zien in het museum.

Van barbaar tot professional
Van Warmerdam’s fotografie is het uitgangspunt bij ‘Vang een beeld‘. Haar foto’s prikkelen om anders naar de wereld om je heen te kijken. Met deze ‘crowdsourced’ tentoonstelling wil Boijmans echter een veel breder publiek aanspreken dan ‘de museumbezoeker’. De werkwijze is simpel en iedereen kan het in principe toepassen. Van volwassenen & kinderen, profs & amateurs tot kunstliefhebbers & cultuurbarbaren worden gevraagd hun blik op de wereld te vangen en op te sturen.

[Foto: Marijke van Warmerdam, Pedestal (2006), zeefdruk op plastic spiegel,…

ReclameReview: Oranjefonds

Met deze nieuwe campagne wil het Oranjefonds nieuwe ‘maatjes’ werven. Ons land telt veel verschillende maatjesinitiatieven. Dat zijn initiatieven waarbij vrijwilligers een-op-een contact hebben met een deelnemer. Die deelnemer is iemand die tijdelijk wat extra aandacht, ondersteuning of begeleiding kan gebruiken. Een maatje gaat gezellig koffie drinken bij iemand die een beetje eenzaam is. Of op stap met een kind dat thuis aandacht tekort komt. Of zwemmen met iemand met een beperking. Lees meer over: ReclameReview: Oranjefonds.

Adobe User Group kondigt 25e event aan: ‘London Calling’

Adobe User Group kondigt 25e event aan: 'London Calling'

Bureaus AKQA, B-Reel London, Unit9 en The Mill on stage

Volgende week woensdag 7 december staan vooraanstaande bureaus uit Londen op het podium in Amsterdam: AKQA, B-Reel London, Unit9 en The Mill zullen er hun beste werk laten zien. De bureaus zijn gevraagd binnen het thema ‘London Calling’ voor het komende event van de Adobe User Group Nederland, de community voor en door creatieve…

Mediamix financiële dienstverleners

Voor financiële dienstverleners is internet na televisie het belangrijkste mediumtype in de mediamix. Dat blijkt uit cijfers die Nielsen vandaag publiceerde. Uit die cijfers – over de periode juli tot en met oktober 2011 – blijkt dat internet een aandeel heeft van 25% in de mediamix van financiële dienstverleners. Het online budget bedraagt zo’n € […]

Gerelateerde berichten:

Mediabelevingsonderzoek weer van start

Op de site van Cebuco zie ik dat het Mediabelevingsonderzoek weer van start is gegaan. Cebuco heeft samen met Magazines.nl, PMA en PostNL de opdracht voor dit onderzoek aan TNS NIPO gegeven. Dat wordt dan de vierde editie na eerdere publicaties in 1998, 2003 en 2007. Het Mediabelevingsonderzoek is uitgebreid gevalideerd door een keur aan […]

Gerelateerde berichten:

Reclamebudgetten TV weer hoger

SPOT maakt vandaag bekend dat de netto bestedingen voor televisiereclame in het derde kwartaal van 2011 met 7,4% zijn gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2010. In totaal noteerde de stichting een budget van € 190 miljoen voor het uitzenden van reclamespots op televisie. Een recordomzet volgens SPOT. Eerder deze week werd al bekend […]

Gerelateerde berichten:

Groei online video vooral via mobiel

IAB publiceert vandaag de nieuwste cijfers over het gebruik van online video. De taskforce Video van de branchevereniging liet wederom een onderzoek uitvoeren bij MetrixLab en concludeerde dat de groei vooral bij de tablets en smartphones zit. Maar liefst 86% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder zegt wel eens online video te kijken. […]

Gerelateerde berichten:

Page generated in 1,140 seconds. Stats plugin by www.blog.ca