Google+ blijft gewoon Google+

Door het nieuws van vorige week, dat Vic Gundotra Google gaat verlaten, is de Google+ community wat gaan twijfelen, hetgeen wat werd versterkt door een verslag van Techcrunch waarin te lezen was…

Game of kroons: Koningsdag-inhakers

Afgelopen zaterdag was een historische dag: de eerste Koningsdag met koning Willem-Alexander en prinses Beatrix. Daarnaast is er waarschijnlijk een record aantal ‘verkeerde-dagnamen-noemen’ gevestigd. De eerste Koningsdag-inhakers zijn daarom nu al historisch te noemen. Kijk je met me mee? Het ging los Het was niet alleen in de grote steden feest, als het gaat om […]

Lydia Kroos (ABN AMRO): “Bescheidenheid siert de marketeer”

Lydia Kroos (ABN AMRO): “Bescheidenheid siert de marketeer”

Na een inspirerend bezoek aan Peijnenburg, gaat NIMA Young Professionals 15 mei down under bij ABN AMRO zakelijk. Dus reisde ik dit keer af naar de Zuidas om Lydia Kroos, marketingdirecteur van het groot-zakelijk segment bij ABN AMRO, te interviewen over de haat-liefde-verhouding tussen marketing en sales, bescheidenheid en contentmarketing. 


Lees meer over: Lydia Kroos (ABN AMRO): “Bescheidenheid siert de marketeer”.

Radioreclame blijft groeien

In navolging van de TV-omzetten gisteren kwam RAB vandaag naar buiten met de radio-cijfers over Q1. Spotreclame steeg met 2,8% en kwam uit op een budget van € 44,4 miljoen. Een jaar geleden was dat € 43,2 miljoen. De netto bestedingen aan non-spot stegen astronomisch met 37,5% naar een totaal van € 3,3 miljoen. Vorig jaar was Q1 goed voor € 2,4 miljoen aan non-spot euries. Spot en non-spot bij elkaar laat een toename zien van 4,5% bij een budget van € 47,7 miljoen. De groei buigt wat af ten opzichte van de voorgaande perioden, getuige de grafiek (na de break). Bij TV zet die groei juist door. Note dat de grafiek wat kan afwijken van eerdere versies. Af en toe lopen in de persberichten de cijfers van spot en non-spot wat door elkaar, al naar gelang de ontwikkelingen. Ik heb deze nu zo goed mogelijk ontrafeld. In ieder geval vanaf 2012.

Ontwikkelingen netto bestedingen spot voor radio en televisie, 2012 t/m Q1 2014
rtv_q1_2014
Bron: SPOT en RAB, samenstelling Mediaonderzoek.nl

Branches
De top drie van best bestedende branches op radio is ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar; transport is het grootste, gevolgd door retail en financiële dienstverlening. Grootste groeiers (procentueel) zijn de branches brandstof/energie, mode en persoonlijke verzorging en als klapper de was- en reinigingsmiddelen (budget ruim zes keer zo hoog).

Adverteerders
Ziggo is de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal van 2014. De top vijf bestaat verder uit Pon’s Automobielhandel, Peugeot/Citroën, Unilever en Kruidvat. Het aantal adverteerders is gestegen naar 477, vorig jaar in dezelfde periode waren er 442 radioadverteerders.

The post Radioreclame blijft groeien appeared first on Mediaonderzoek.nl.

Wifi- en camera-tracking: online analytics offline

Wifi- en camera-tracking: online analytics offline

Weten welke producten in je winkel het meest bekeken worden? De conversieratio bepalen van het winkelende publiek op een zaterdag? Weten of iemand die zegt vaste klant te zijn ook echt vaste klant is? Online zijn deze vragen gemakkelijk te beantwoorden, maar offline is dit nog erg lastig. De vraag is alleen: voor hoelang nog? Door de opkomst van de smartphones wordt wifi steeds vaker gebruikt. Daarnaast worden camera's steeds beter in het herkennen van bezoekers. Deze technolgieën zijn uitermate geschikt om bezoekers offline te volgen. Wil je weten welke mogelijkheden er zijn?


Lees meer over: Wifi- en camera-tracking: online analytics offline.

Page generated in 1,068 seconds. Stats plugin by www.blog.ca