Gamecowboys podcast: Technisch vernuft (met Jurian Ubachs)

We hebben een prijswinnaar aan boord deze week, want Jurian Ubachs van Website van het jaar Tweakers podcast deze week mee. Natuurlijk gaan we het hebben over zijn alter ego op twitter, de stand van de Nederlandse gamescene en bespreken we de games die we gespeeld hebben, o.a. Dragon Age Inquisition, Geometry Wars 3 en Super Smash Bros. voor Wii U. Luister live mee via Youtube of luister het later terug via onze iTunes feed. Enjoy!

Tales from the Borderlands: aangename verrassing

En ineens was hij daar: de eerste episode van Tales from the Borderlands. Onaangekondigd zette Telltale Games zijn nieuwste serie op Steam, Xbox Live en PSN. Een nog aangenamere verrassing: het blijkt net zo sterk te zijn als The Walking Dead en The Wolf Among Us

We waren het bijna vergeten. Na twee deprimerende delen van The Walking Dead en het grimmige The Wolf Among Us dachten we dat Telltale Games alleen maar duistere games maakte. Hoe dom. Dezelfde studio zat achter het dolkomische – en bewierookte – Sam & Max.

Gelukkig herinnert Tales from The Borderlands ons regelmatig dat Telltales ook komedie kan. Deze spin-off van de “shoot en loot” serie doet ons regelmatig schateren van het lachen met droge grappen, absurde situaties en twee hoofdpersonen die elkaar absoluut niet sparen. 

Rhyse (een zwaar gedegradeerde Hyperion medewerker met een net zo’n heftige wrok) en Fiona (charmante dief en oplichter) zitten achter een enorm geldbedrag aan en worden gedwongen samen te werken – ondanks dat ze een enorme hekel aan elkaar hebben. 

telltale-games-tales-from-the-borderlands

Infographic: Wat is responsive web design?

Je hebt vast wel eens van de term ‘responsive’ gehoord als het om webdesign gaat. Maar wat houdt dat eigenlijk in, als je website responsieve is. En waarom zou je je website responsive maken? Onderstaande infographic maakt dat nog eventjes heel erg duidelijk. Het wordt steeds belangrijker om je website te optimaliseren voor tablets en mobiele telefoons, want een steeds groter deel van de mensen die internet gebruiken, maken geen gebruik meer van desktops en gebruiken hun mobiele apparaten als primaire apparaat om het web te doorzoeken.

De meest opvallende statistieken uit de inforgraphic:

– 25% van de internetgebruikers maakt alleen gebruik van het internet via een mobiel apparaat.
– Het aantal internetgebruikers via een desktop stijgt naar verwachting naar 1.6 miljard in 2015, tegenover 1.4 miljard in 2009. Het aantal mensen dat gebruik maakt van internet via een mobiel apparaat stijgt in 2015 naar verwachting naar 1.9 miljard (dat is dus meer dan desktop-gebruikers), in 2014 was dit nog 800 miljoen. Een bijzonder snelle stijging dus.
– Smartphone gebruikers checken hun telefoon gemiddeld 150 keer per dag (wow!).
– 46% van de smartphone gebruikers ondervindt problemen wanneer een statische website bezocht wordt.
– 44% van de smartphone gebruikers claimt dat navigatie van een statische website op de smartphone lastig is.

Bekijk de volledige infographic hieronder

Google Glass komt niet op de consumentenmarkt

De Google Glass heeft een probleem. De koppen van twee artikelen: ‘De toekomst van Google Glass is somber nu de eerste fans beginnen af te haken’ (Reuters). En ‘The Moonshot that missed’ (Slate). Deze maand maakte Google bekend dat het bedrijf niet meer van plan is het product op korte termijn in de consumentenmarkt te […]

Een platenspeler van LEGO

Dat je met LEGO meer kunt dan kasteeltjes en autootjes bouwen, dat weten we onderhand wel. Er worden regelmatig bijzondere dingen gemaakt van de blokjes waar we als kind uren zoet mee waren. Maar wat de Koreaanse designer Hayarobi met LEGO wist te maken is uniek. 

Hayarobi bouwde een platenspeler met 2000 stukjes LEGO. En daar bleef het niet bij, de platenspeler krijgt zijn stroom door de LEGO Power Functions Battery Box. Er zijn zelfs bandjes van LEGO-auto’s gebruikt om het gewicht van de toonarm te verdelen. Het enige deel van de platenspeler dat niet gemaakt is met een product van LEGO is de grammafoonopnemer, maar eh.. dat lijkt ons logisch.

Zie hier onder een korte video van de platenspeler in actie!

5 Video on Demand filmtips van week 48

Video on Demand. Velen van ons zijn er al helemaal aan gewend. Gewoon lekker die film, serie of documentaire kijken als het jou uitkomt. Diensten als Netflix en HBO hebben hierdoor veel aan populariteit gewonnen. Maar ook bij Ziggo, KPN en UPC is het mogelijk on demand films te kijken. In samenwerking met Stichting Video on Demand stellen wij wekelijks hier op Dutchcowboys een top 5 samen van 5 Video on Demand filmtips voor deze week.

1. There’s something about Mary

Ted was op de middelbare school een grote nerd, die het toch bijna voor elkaar kreeg om met Mary, een populair meisje, naar het eindbal te gaan. De date is nooit doorgegaan aangezien Ted een pijnlijk ongelukje kreeg. Dertien jaar later realiseert Ted zich dat hij nog steeds verliefd is op Mary en huurt hij een privé-detective in om haar op te zoeken.

Wat is jouw ‘social media woord van het jaar’?

Wat is jouw ‘social media woord van het jaar’?

2014 was een raar jaar. Op het moment dat iedereen vond dat WhatsApp de ‘blauwevinken’-tering kon krijgen, was er sprake van een ‘paradigma’-verschuiving. Mensen boekten massaal ‘singleparenttrips’ en stuurden ‘Yolanthetweets’ vanaf hun vakantieadressen. Door de ‘#ALSIceBucketChallenge’ vervielen de socialmediateams van grote merken van de ‘inhaakstress’ spontaan in ‘webcareonderonsjes’. ‘Stemfies’ leidden tot de ‘vertinderinsering’ van het stemvee door het ‘disruptieve’ ‘algoritme’ dat werd gebruikt. En de term ‘cloudporn’ kreeg opeens een hele andere betekenis door ‘#TheFappening’. 

Als archeologen over een paar eeuwen onze social media opgraven, zou het zo maar kunnen dat ze moeite hebben 2014 te duiden. Want op social media maken we ons druk over nét andere zaken dan in het echte leven en gelden andere trends, favo woordjes en uitdrukkingen. Daarom is er de verkiezing van ‘het socialmediawoord van 2014’. Nomineer nú jouw suggestie voor #socialwoord2014!


Lees meer over: Wat is jouw ‘social media woord van het jaar’?.

“Suiker is net zo verslavend als roken”

Dat roken verslavend werkt, is voor de meeste mensen wel duidelijk. Wat mensen echter niet weten is dat suiker misschien nog wel verslavender is dan roken en dat een teveel aan suiker – net als roken – erg ongezond is. We willen je niet bang maken, maar leuker kunnen we het helaas ook niet maken.

Om de verslavende werking en het gevaar van suiker te benadrukken verspreid de nationale Diabetes Organisatie in Sri Lanka een treffende campagne. Een sigaret van suiker, de begeleidende tekst is al bijna net pakkend.

Tabak is erg verslavend. Je houdt van het gevoel dat het je geeft, de voldoening die het geeft. Je hunkert er naar. Je hebt het nodig om de dag door te komen. Het stimuleert een deel van je hersenen. Geluidloos versmalt het je bloedvaten, wat leidt tot complicaties zoals hartziekten en hartinfarcten. Ergens op de wereld, neemt het iedere zes seconden een leven.

Suiker is erg verslavend. Je houdt van het gevoel dat het je geeft, de voldoening die het geeft. Je hunkert er naar. Je hebt het nodig om de dag door te komen. Het stimuleert een deel van je hersenen. Geluidloos versmalt het je bloedvaten, wat leidt tot complicaties zoals hartziekten en hartinfarcten. Ergens op de wereld, neemt het iedere zes seconden een leven.

De campagne met de harde naam ‘1 in every 6 seconds’ is in opdracht van Diabetes Association of Sri Lanka gemaakt door advertentiebureau Saatchi & Saatchi

Diabetes-Association-of-Sri-Lanka-Sugar-Cigarette-1024x789

Page generated in 0,930 seconds. Stats plugin by www.blog.ca