Nieuw nest met Galaxy S6 Edge afbeeldingen ontdekt

Morgenavond zal Samsung de nieuwe Galaxy toestellen, want dat het er twee worden is inmiddels wel duidelijk, aan de wereld presenteren. De kans is echter groot dat de Koreaanse fabrikant niet veel nieuws meer te onthullen heeft. Althans voor wat betreft het design van de toestellen. Er waren al heel wat
foto’s, renders en afbeeldingen gespot, met name van de Galaxy S6. De afgelopen uren is een heel nest met afbeeldingen (3D renders), uit alle hoeken en standen, van de Galaxy S6 Edge opgedoken en via de Koreaanse afdeling van CNet met de rest van de wereld gedeeld. Hoewel de afbeeldingen er bijzonder echt uit zien moeten we natuurlijk nog altijd een slag om de arm houden voor wat betreft de juistheid ervan. Dat wordt pas 100% duidelijk als het toestel gepresenteerd is.

Iedereen mag zelf zijn of haar oordeel vormen over het design van de Galaxy S6 Edge zoals dat hier getoond wordt. Mijn eerste indruk is in ieder geval dat het toestel dikker oogt dan verwacht, of gehoopt. Ik moet wel zeggen dat ik hetzelfde gevoel had toen ik de Galaxy Note Edge voor het eerst, op foto’s, zag. Dat toestel bleek in werkelijkheid inderdaad dikker dan zijn ‘non-edge’ broer, maar het viel nog best mee.

Enfin, de foto’s hieronder bevestigen (nogmaals) dat de nieuwe Galaxy toestellen een grotere menuknop krijgen. Sterker nog, hij steekt duidelijk iets uit. Hetzelfde geldt ook weer voor de camera aan de achterzijde, maar dat is voor Samsung niets nieuws. Mooi heb ik dat nog nooit gevonden overigens.

SGS6-Edge-Render-a

Zware nacht? Bijzondere campagne van McDonalds

Een campagne van McDonalds is meestal van mijlenver te herkennen. Een grote burger (die er op de foto altijd compleet anders uitziet dan wat jij voorgeschoteld krijgt), veel rood en geel, witte blokletters, het geel met rode logo.

Maar de nieuwe campagne voor McDonald’s McCafé in Australië lijkt in niets op de voorgaande campagnes van de fastfood keten. Er worden dit keer dan ook geen hamburgers en frietjes gepromoot, maar de koffie van McCafé.

Illustrator Bruno Nakano maakte in opdracht van reclamebureau Leo Burnett drie abstracte portretten. De oogleden van de geportretteerden zijn dicht en er hangen dingen aan. Zware oogleden, zware nacht.. Op één van de portretten wordt een zware nacht na een nacht stappen gesuggereerd, op een ander zien we een baby en een melkfles, op weer een ander zien we studieboeken en een bureaulamp.

De boodschap van de campagne lijkt dan ook te zijn, wat je nacht dan ook zwaar gemaakt heeft, bij McCafé haal je een kop koffie om de dag door te komen. Een stuk minder direct en herkenbaar dan de standaard campagnes van McDonalds.

McDonalds zware nacht 01

PC versie GTA V wederom uitgesteld, online Heists eindelijk klaar

Rockstar heeft de PC versie van
Grand Theft Auto V wederom uitgesteld. Als nieuwe release datum staat nu 14 april. Het uitstel komt een maand voor de vorige release datum, die eerder al eens werd opgeschoven.

Zoals gebruikelijk met dit soort uitstellen is er geen exacte reden bekend. Rockstar zegt meer tijd nodig te hebben om ervoor te zorgen dat de game goed werkt op allerlei verschillende systemen – wat niet meer dan logisch is voor een pc game. De ontwikkeling van de PC versie van
GTA V werd eerder al verlengd. Na de aankondiging dat de game op 23 januari zou verschijnen werd deze twee weken voor de release uitgesteld naar 24 maart.

Rockstar is bekend met de kritiek die een slechte PC port oplevert.
GTA IV liep niet bepaald als een zonnetje, iets wat ze met Max Payne 3 weer goed hebben gemaakt. Nu moeten ze laten zien dat wat ze daar hebben geleerd ook consistent kunnen toepassen.

Naast dit uitstel zijn ook de online heist nu dan toch echt klaar. Op 10 maart kunnen spelers aan de slag met de eerste lading van deze 4 player co-op missies. De ontwikkeling van deze heist liep overigens ook niet soepel. Ook zij werden meerdere malen uitgesteld.

Vodafone wil dat klanten meer duurzame smartphones kopen

Vodafone gaat in een poging om meer klanten binnen te halen opnieuw de ‘milieu-kaart’ spelen. De rode provider liet eerder vandaag in een persbericht weten dat ze in de maand maart voor ieder oud toestel dat ingeruild wordt voor een toestel met een eco-score van 3 en hoger 10 Euro doneren aan Natuur & Milieu.

Natuurlijk, geld geven aan ‘groene doelen’ is nooit verkeerd, maar 10 euro voor ieder ingeleverd oud toestel waar ook nog eens de aanschaf van een nieuw toestel tegenover staat (en waarschijnlijk een nieuw of verlengd abonnement) is een aardige geste, maar meer ook niet.

Vodafone heeft de Eco score voor mobiele toestellen de
afgelopen jaren al een paar keer
geïntroduceerd maar ik heb niet de indruk dat er veel klanten zijn die daar op letten, toch?

Ik heb vanmiddag eens wat Eco-scores op de
Vodafone site bekeken. Van de 25 populairste toestellen waren er maar liefst 14 die geen score hadden omdat de fabrikanten geen informatie verstrekken (Huawei, Apple, Microsoft, LG en de meeste HTC’s). Met andere woorden, Vodafone wil dat haar klanten de komende maand vooral Samsung of eigen merk (Vodafone Smart) toestellen kopen. Ow, en de Sony Xperia M2 Aqua en HTC One M8 want die hebben ook een goede eco-score. De Xperia Z3 valt met 2.9 helaas net buiten de boot.

Eco-score

Don’t selfie and drive

Campagnes van overheden tegen het gebruik van een smartphone achter het stuur zien we regelmatig. Maar dit keer is het niet een
overheidsinstantie of een andere veiligheidsorganisatie die komt met een campagne tegen het gebruik van smartphones achter het stuur, het is automerk Volkswagen.

Volkswagen Mexico lanceerde afgelopen week een campagne met de naam ‘Don’t selfie and drive’. In de campagne zien we bloederige scenario’s die vermoedelijk te danken zijn aan het maken van een selfie achter het stuur.

Keihard, maar dat is de klap die je maakt ook…

Volkswagen don't selfie and drive 1

Google AdWords: eindelijk inzicht in je conversies met ‘custom columns’

Waar het eerst nog veel gepuzzel was om je conversies inzichtelijk te maken in Google Adwords, hebben we hier sinds twee maanden meer inzicht in. Toen lanceerde Google een nieuwe functie in Adwords: ‘custom columns’, ofwel aangepaste kolommen. Met custom columns kun je eigen kolommen met eigen kolombeschrijvingen maken. Google heeft de lancering van deze functie niet aan de […]

Een koptelefoon gemaakt van duurzaam en buigbaar hout: StreetWood-One

In navolging van de houten portemonnee, het houten telefoonhoesje en de houten zonnebrillen, is er nu ook een houten koptelefoon.
StreetWood-One is een koptelefoon gemaakt van duurzaam en buigbaar hout en is van Nederlandse makelij.

De initiatiefnemer, Niels Kroon, probeert via Kickstarter geld bij elkaar te krijgen om delen van de productie uit te kunnen besteden en er hierdoor dus ook meer te produceren.

De koptelefoons zijn gemaakt van erg stevig en flexibel hout en hebben zachte kussentjes aan de binnenkant om het luistercomfort te verbeteren. Daarnaast kun je de buitenste opzetstukken verwisselen en kun je de grootte verstellen.

Voor elke koptelefoon die wordt verkocht, wordt een boom geplant. Dit is een groot onderdeel van Kroons visie. Hij wil daarmee namelijk werk creëren en zijn steentje bijdragen aan het milieu.

Wil jij ook een bijdrage leveren? Dat kan via de pagina op
Kickstarter!

Sony gaat mogelijk stoppen met productie van smartphones en tv’s

Sony stopt mogelijk met het produceren van televisies en smartphones. De focus van het bedrijf moet na een reorganisatie gaan liggen op camerasensoren en de Playstation. Het gaat op dit moment niet heel goed met het bedrijf en daarom zijn er nieuwe strategieën nodig.

Sony heeft voor zichzelf als doel gestel om weer operationele winst te gaan maken de komende drie jaar. Dit willen ze gaan bereiken door de verkoop van Playstation en camera sensoren een boost te geven. Deze nieuwe strategie kan volgens de Chief Executive van Sony wel eens het einde zijn van de smartphones en televisies.

Nieuwe strategie bekend gemaakt door CEO

De CEO van het bedrijf
verklaarde deze mogelijk, nieuwe strategie op een Japanse Consumer Electronics. Hij zei daar ook dat het bedrijf geen omzetgroei gaat ambiëren in sectoren waar ze niet goed in zijn.

Aandacht voor winstgevende producten

Sony wil zijn aandacht vooral gaan leggen op de meest winstgevende producten. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar zijn zesde nettoverlies geleden. Dit was de zesde in zeven jaar tijd. Het moet dus anders met het bedrijf en dat willen ze met de nieuwe strategie voor elkaar krijgen.

Niks is zeker

De nieuwe strategie is om impulsen te geven aan de winst en dat doen ze door te investeren in de groei van de producten die het goed doen. Het is nog niet zeker dat Sony de smartphones en televisies gedag gaat zeggen. Er wordt volgens de CEO alleen een ‘exit-strategie’ overwogen.

Sony is al langer bezig met een reorganisatie. De computerafdeling en een deel van de tv-business is al weggevallen. Hierdoor zijn er ook al een hoop banen verdwenen bij het bedrijf.

Aandelen al wel gestegen

Het afgelopen jaar zijn de aandelen wel met tachtig procent gestegen. Volgens de CEO zijn de investeerders heel erg enthousiast over de reorganisatie van het bedrijf. De totale herstructurering begint al een beetje zijn vruchten af te werpen. Sony gaat namelijk dit kwartaal zijn eerste operationele winst boeken sinds lange tijd.

Page generated in 1,285 seconds. Stats plugin by www.blog.ca