Selfie sticks verboden op festivals

Eerder al verboden diverse musea in Parijs de selfie sticks, omdat zij bang waren voor schade aan de kunstwerken.

Ook White Hart Lane, een voetbalstadion in Londen, verbied al langer de selfie stick. Dit werd gedaan omdat de sticks gebruikt kunnen worden als wapens en ze het zicht van andere bezoekers verstoren.

En nu verbieden verschillende festivals ook de selfie stick. De reden? ‘Verveld en gevaarlijk’. Op de Amerikaanse festivals Coachella en Lollapalooza zijn de selfie sticks verboden. Ook bij Nederlandse festivals moeten de festivalgangers er aan geloven. Onder andere bij Lowlands, Pinkpop en North Sea Jazz zijn de apparaten verboden.

Volgens een MOJO-woordvoerder zijn er meerdere redenen voor dit besluit. Ten eerste vormen de stokken irritaties onder concertbezoekers. “Door die stokken zit je nog meer tegen telefoontjes aan te kijken, je verpest de concertervaring voor andere bezoekers,” zegt hij. Daarbij zouden bezoekers meer met zichzelf bezig zijn dan met de show.

Dat de selfie stick als wapen gebruikt kan worden zou geen reden zijn voor het verbod. Wel zijn er zorgen over de onhandigheid van de stok. “Als je in een propvolle tent met zo’n stalen stok staat te zwiepen, kun je iemand per ongeluk in zijn oog raken.” Dit is onder andere een reden waarom de musea in Parijs de stick verboden: de angst dat iemand per ongeluk een kunstwerk zou slaan met de stok.

Voortaan zijn het dus weer selfies met armen in plaats van stokken die op social media verschijnen vanaf de Nederlandse festivals.

Assassin’s Creed Chronicles komt nu in drie delen

Assassin’s Creed Chronicles wordt van een enkele spin-off nu een driedelige reeks. Ubisoft maakte bekend dat de eerste game, China, op 22 april uitkomt. De andere twee delen, die zich in India en Rusland zullen afspelen, arriveren later dit jaar.

De
Chronicles serie zal een 2.5D sidescroller worden, waarbij elke losse aflevering in de reeks zich – toevalligerwijs – op de locatie uit de titel zal afspelen. Zoals gezegd zal de eerste game zich afspelen in China. Daarin speelt de speler als Shao Jun, een leerling van Ezio (hoofdpersonage AC 2, Brotherhood en Revelations).

Uit de eerste hands-on, die verschillende sites met de game hebben gehad, blijkt dat de game hoofdzakelijk gebruik zal maken van bekende elementen uit de serie, zoals eagle vision (speciale gave om objecten te onderscheiden) en het iconische verborgen mes. Daarnaast zal elke locatie zijn eigen inheemse wapens bevatten.

De overige twee delen uit de reeks zijn nog volop in ontwikkeling en hebben zodoende nog geen release datum. Het is wel de bedoeling dat alle drie delen dit jaar nog worden uitgebracht op PC, Playstation 4 en Xbox One.

Deze rookmelder past mooi in verschillende interieurstijlen

Voor de veiligheid in huis heeft iedereen een rookmelder nodig, maar waarom zien deze er altijd zo saai uit? De makers van FLOW hebben voor een andere aanpak gekozen, zij hebben de rookmelder een totale design make-over gegeven.

FLOW is een creatieve rookmelder in de vorm van een Uil, Aap, Pinguïn, Kikker of Hart. De combinatie van design, functionaliteit en veiligheid maakt dit tot een uiterst stijlvol product. Geen ronde witte schijf waar je aan ergert. Nu is er de mogelijkheid om een schattig diertje op de muur te hangen, die klaar is om u te waarschuwen als er gevaar dreigt.

De Flow rookmelder is gemakkelijk aan de muur te bevestigen (geen bedrading nodig) en zal zeker zorgen voor een glimlach. Stelt u zich eens voor hoe deze schattige rookmelder zal staan op de kinderkamer? U kunt rustig slapen wetende dat de FLOW rookmelder een oogje in het zeil houdt.

Om het product op de markt te krijgen zijn ze een kickstarter project gestart! Die loopt nog 31 dagen door.

FLOW Smoke Detector Collection

​Vanaf vandaag beschikbaar: Google Tag Manager v2

Google Tag Manager is een handige beheeromgeving voor het plaatsen van tags en trackers ten behoeve van online campagnes en meetbaarheid op de website. Het grote voordeel is dat Tag Manager met een éénmalig te implementeren code op de website geactiveerd kan worden. Het toevoegen van tags kan vervolgens direct via de Google Tag Manager zonder tussenkomst van de websitebeheerder.

Vorige week kondigde Google aan dat ze op 1 juni alle bestaande Google Tag Manager-accounts zullen gaan upgraden naar versie 2. Vanaf die datum (of eerder, want je kunt nu al upgraden!) zal je Google Tag Manager niet meer herkennen. Wanneer je inlogt op tagmanager.google.com en doorklikt naar een container krijg je het volgende scherm te zien:

GTMv2__screenshot_inlogscherm

Nederland in Europese top 3 landen met snelste internet

Akamai presenteerde vorige week het State of the Internet rapport over Q4 van vorig jaar. Dat rapport geeft inzicht in wereldwijde, regionale en nationale cijfers over ondermeer de snelheid van internetverbindingen, breedbandadoptie, IPv6-implementaties en of 4K al voet aan de grond krijgt. Nederland scoort op vrijwel alle gebieden redelijk hoog in de rankings. Ons land bevindt zich bijvoorbeeld in de Europese top 3 van landen met de snelste internetverbindingen.

“Over geheel 2014 bekeken, zien we een gezonde, wereldwijde groei in resultaten voor breedbandadoptie en 4K readiness,” aldus Hans Nipshagen, country manager Benelux van Akamai Technologies. “De goede infrastructuur in Nederland en het feit dat wij een belangrijk internetknooppunt hebben in Amsterdam, zorgen dat in Nederland relatief hoge internetsnelheden gehaald kunnen worden. Dat dat zeker nog niet overal in de wereld het geval is, blijkt uit recent onderzoek dat aangeeft dat 4,4 miljard mensen op de wereld nog niet online kunnen zijn. Het blijft dus erg belangrijk om de internetinfrastructuur wereldwijd te verbeteren en uit te breiden.”

Enkele hoogtepunten uit het rapport zijn:

Gemiddelde verbindingssnelheid
Voor alweer het derde opeenvolgende kwartaal is de wereldwijde gemiddelde verbindingssnelheid boven de breedbandgrens van 4 Mbps gebleven, de snelheid is vergeleken met een kwartaal eerder toegenomen met 0,7% tot 4.5 Mbps.

Als we alleen kijken naar Europa dan staat Nederland op plaats 3 als het gaat om de gemiddelde verbindingssnelheid met 14,2 Mbps. De gemiddelde snelheid alleen hoger in Zweden (14,6 Mbps) en Zwitserland (14,5 Mbps). Hiermee vallen we in de ‘high broadband’-groep, waarin landen zitten die een gemiddelde snelheid realiseren van minimaal 10 Mbps.

4K
Steeds meer mensen beschikken over een apparaat waarop 4K-beelden (ook wel Ultra HD) afgespeeld kunnen worden. Wanneer dergelijke beelden over het internet gestreamed moeten worden is veel capaciteit en een grote bandbreedte nodig. Het rapport van Akamai laat zien dat met een percentage van 31% Zwitserland het afgelopen kwartaal voorop liep met de zogenaamde ‘4K readiness’. Nederland volgt met 29% op een gedeelde tweede plek, samen met Zweden.

DDoS-aanvallen
Het rapport geeft ook inzicht in DDoSaanvallen die hebben plaatsgevonden. Klanten van Akamai meldden 327 aanvallen tijdens het Q4 van 2014. Dat is een toename van meer dan 20% vergeleken met het derde kwartaal. De aanvallen waren evenals de vorige kwartalen voor het merendeel gericht op de e-commerce en grote ondernemingen.

IPv6
Europa gaat aan de leiding als het gaat om de adoptie van het IPv6-protocol. België gaat hier aan de leiding, met 32% van de content-aanvragen die over IPv6 gaan. Dat is meer dan twee keer zoveel als in Duitsland, dat met 14% op nummer twee staat. Nederland komt hier niet voor in deze top 10.

Vergeet branded content, denk als content brand

Wees een content brand in plaats van mensen te vervelen met branded content waarop niemand zit te wachten, aldus Andrew Davis tijdens Content Marketing World in Sydney. Over het verschil tussen audience first en brand first. Bedrijven zijn er meester in. Content verzinnen waarvan zij denken dat mensen die interessant vinden. Films, artikelen, blogposts en […]

Mobile advertising: leren van games en de mobiel als nieuwe cookie

Mobile advertising: leren van games en de mobiel als nieuwe cookie

Op dinsdag 24 maart werd de Mobile Inspiration Conference 2015 gehouden in de Hallen Studio’s in Amsterdam. In de snel veranderende markt voor marketing en advertising voor mobiele platformen zijn de nieuwe ontwikkelingen bijna niet bij te houden. Sprekers uit allerlei marktgebieden, zoals retail, consultancy, computergames en de uitgeefwereld gaven hun inzichten in presentaties en seminars. 


Lees meer over: Mobile advertising: leren van games en de mobiel als nieuwe cookie.

Page generated in 1,337 seconds. Stats plugin by www.blog.ca