Dit is Apple Music

Het moment waar we – ik in ieder geval – naar uitgekeken hebben, Apple Music is hier. Als groot Spotify fan, maar tegelijkertijd ook groot Apple fan, was ik heel erg benieuwd naar Apple Music. Laat ik er ook meteen bij vermelden dat ik Taylor Swift’s nieuwste album 1989 ook wel heel erg goed kan waarderen, dus het feit dat dit album ook te vinden is in Apple Music, was een fijne bijkomstigheid (ik heb het album gekocht via iTunes, daar niet van, maar het is gewoon vervelend dat wanneer je een playlist maakt, je niet alle nummers er in kunt zetten die je wilt, Taylor’s nummers dus).

apple-music1-620x349

Het gebruik van sociale netwerken is in Nederland flink toegenomen

Gebruik maken van sociale netwerken is het afgelopen jaar in Nederland flink toegenomen, zowel bij bedrijven als personen. Of we het nu hebben over Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+ of Instagram, in Europa scoort Nederland op dit gebied bovengemiddeld. Deze toename zit het vooral in het feit dat steeds meer 45-plussers sociale netwerken zijn gaan gebruiken. Zo maakte het CBS CBS bekend.

2014

Vorig jaar zat acht op de tien internetgebruikers van 12 jaar of ouder op een sociaal netwerk. Twee jaar eerder was dat nog 65 procent. Met name tekstberichten uitwisselen is populair: zeven op de tien doet dit namelijk. Iets dat zeker ook komt door de nog altijd toenemende populariteit van WhatsApp. Deelname aan netwerken, zoals Facebook of Twitter, is gestegen van 54 naar 62 procent.

Bedrijven

Ook Nederlandse bedrijven gebruiken steeds vaker sociale netwerken: in 2014 was ruim de helft (53 procent) van de bedrijven aanwezig op een sociaal netwerk zoals Facebook of LinkedIn. In 2012 was dat slechts bij één op de drie bedrijven het geval. Het gebruik van (micro)blogs, zoals Twitter, is toegenomen van 21 naar 32 procent.

En met die 53 procent behoort ons land tot de top van Europa als het gaat over het gebruik van sociale netwerken. Hiermee scoren we ver boven het EU-gemiddelde van 33 procent.

sociale netwerken

Gebruik van sociale netwerken, grafiek via CBS

Zet je schrap, de WhatsApp-campagnes komen eraan!

Zet je schrap, de WhatsApp-campagnes komen eraan!

Het aantal actieve gebruikers op WhatsApp blijft groeien. Wereldwijd zijn er al meer dan 700 miljoen gebruikers. Ook in Nederland blijft deze groei niet achter. Inmiddels zijn er in ons land zo’n 9,5 miljoen actieve gebruikers. Bij organisaties beginnen deze cijfers ook steeds meer door te dringen. Je moet immers als marketeer daar zijn waar de doelgroep zich bevindt. Is WhatsApp the next big thing?


Lees meer over: Zet je schrap, de WhatsApp-campagnes komen eraan!.

Page generated in 1,945 seconds. Stats plugin by www.blog.ca