BMW 330e: Plug-in prijspakker

Plug-in hybrides zijn nog steeds mateloos populair in Nederland. De start van 2016 betekende weliswaar het einde van 7% bijtelling, maar ook 15% bijtelling blijft leaserijders trekken. BMW gaat de markt flink verstoren met deze BMW 330e, want niet alleen de prijs is goed…
BMW 330e - CarRepublic -10

​Hogeschool Leiden brengt data tot leven

In het laatste jaar van de middelbare school sta je voor een belangrijke keuze bij het kiezen van de juiste vervolgopleiding. Aan open dagen geen gebrek, maar hoe maak je als hogeschool het onderscheid?

Hogeschool Leiden besloot te kiezen voor een online marketing campagne bestaande uit Google AdWords, remarketing, social advertising en e-mailmarketing om leerlingen aan te spreken. Een campagne die ook nog eens een gigantische hoeveelheid data opleverde. Data die gebruikt kan worden om toekomstige marketingcampagnes realtime bij te sturen. Maar het slim inzetten van deze data is een uitdaging. Daarom besloot Hogeschool Leiden deze samen met Expand Online bij elkaar brengen en te vertalen naar een eenvoudig realtime dashboard met de datavisualisatietool Klipfolio.

macbook

‘Playstation 4.5 wordt voor oktober aangekondigd’

Wie wil er nou niet in een prachtige 4K resolutie een potje Destiny knallen? Ik ken weinig console gamers die niet warm worden van mooiere graphics. Zelfs als dat betekent dat ze iets dieper moeten graven voor een mooiere en duurdere 4K TV. Persoonlijk heb ik de stap nog niet gewaagd, er is simpelweg te weinig content om zo’n aankoop goed te kunnen verantwoorden. Totdat de geruchtenmolen aangaande een nieuwe versie van de Playstation 4 op volle kracht begon te draaien dan.


De DC Daily van 31 maart 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 31 maart 2016.

Game of Thrones: you win, or…

Een nieuwe teaser voor het zesde seizoen van Game of Thrones.

When you play The Game of Thrones, you win, or you die, there is no middle-ground!

Ook het schadeformulier wordt digitaal

Wat zou het toch handig zijn om op een donkere regenachtige ochtend langs de kant van de weg via een app de schade van je auto te kunnen invullen en doorgeven. Vandaag de dag is het een feit. Dat daar nog niemand eerder op is gekomen, zou je zeggen.

Het huidige Europese schadeformulier is namelijk een “gedrocht” van een document. Het document is moeilijk leesbaar en het papier is van een dusdanige slechte kwaliteit dat je dit met alle beste bedoelingen van de hele wereld gewoon niet goed kunt invullen. Laat staan dat je een duidelijke en realistische situatieschets getekend krijgt. Uit onderzoek van het GFK onder schaderijders blijkt dat één op de drie autobezitters het formulier niet gebruiksvriendelijk vindt. Ook vindt één op de drie het ingevulde formulier niet goed leesbaar.

MobielSchadeMelden

Voor het Verbond van Verzekeraars en de Politie een eye-opener. Ze hebben dan ook de MobielSchadeMelden-app ontwikkeld welke bovenstaande ongemakken moet wegnemen én de ongeval registratie een impuls moet geven. De MobielSchadeMelden-app maakt een einde aan het onhandige Europese schadeformulier. Met behulp van deze app kan de automobilist immers eenvoudiger en sneller zijn schade of haar schade melden. Het gaat hierbij om eenzijdige en tweezijdige schades.

De app vult veel gegevens automatisch in. Denk hierbij aan alle GPS-gerelateerde gegevens zoals bijvoorbeeld locatie die hij automatisch invult. Ook voertuiggegevens worden automatisch opgehaald en er worden veel minder vragen gesteld. Het ‘gedoe’ met het maken van een situatie tekening is met deze app ook gelukkig voorbij. Je kunt gewoon foto maken en deze uploaden. De schademelding via de app wordt automatisch doorgestuurd naar de juiste verzekeraar op basis van het kenteken van het voertuig. Via de e-mail krijg je als melder van de schade zelf ook een het schadeformulier per mail toegestuurd.

Verkeersveiligheid

Daarnaast is het met de lancering van deze geheel vernieuwde app mogelijk om alle soorten aanrijdingen te registreren. Zo kunnen nu ook fietsers en voetgangers schade melden en kan er melding worden gemaakt van gewonden (letselschade). Jaarlijks maakt de politie bij ongeveer 100.000 gevallen een registratie op terwijl er zo’n 250.000 gevallen relevant zijn voor analyses over verkeersveiligheid. De app moet er dan ook absoluut voor zorgen dat er meer mensen een schade gaan registreren. Met het in kaart brengen van alle ongevallen hopen alle betrokkenen uiteindelijk dat het aantal verkeersdoden en -gewonden verder terug te brengen. Vrijwel alle Nederlandse verzekeraars en een aantal leasemaatschappijen willen graag dat de automobilist gebruik gaat maken van deze MobielSchadeMelden-app.

Dit is de oplossing voor appen achter het stuur!

In september schreven we in het artikel Nederlandse automobilist is levensgevaarlijk bezig dat de kans op een ongeval 25 keer groter is wanneer automobilisten achter het stuur bezig zijn met hun telefoon. Als vraag stelden we ons of jij het aandurft om je smartphone tijdens het autorijden achterin je auto te leggen? Uit onderzoek bleek ruim 8 maanden geleden al dat we over dit onderwerp eensgezind zijn. 90 procent van de appers achter het stuur zag namelijk zelf ook wel in dat dit voor gevaarlijk situaties kan zorgen.

AutoModus app

Het probleem ligt voor een groot gedeelte bij jongeren. Bijna 50 procent van de Nederlandse jongeren geeft in een enquête aan de smartphone wel eens tijdens het autorijden te gebruiken. Vandaag de dag speelt bij 66 procent van de ongelukken afleiding een rol. Smartphonegebruik is hiervan de belangrijkste oorzaak. Speciaal voor jongeren heeft Interpolis een AutoModus app ontwikkeld. Het doel van app is om jongeren te helpen het gebruik van een telefoon in de auto te verminderen. De AutoModus app ondersteunt je om je smartphone gebruik achter het stuur te verminderen. Bij vertrek activeer je de app en bij aankomst krijg je een x aantal punten. Het gaat er uiteindelijk om dat je je telefoon natuurlijk tijdens de autorit niet gebruikt. Hoe langer je het scherm niet aanraakt, hoe meer punten je kunt verdienen. De app is op verschillende manieren aan en test groep aangeboden en uitvoerend getest. Een belangrijke conclusie was dat 74 procent van de gebruikers aangeeft dat de AutoModus app helpt om het smartphone gebruik te verminderen tijdens het autorijden.

Oplossing voor appen achter het stuur

Er is voor dit maatschappelijke probleem niet direct een oplossing te geven. Het bewust maken van de gevaren van het gebruik van de mobiele telefoon bij jongeren is een begin. Gelukkig zijn er ook tal van initiatieven en mogelijkheden die de integratie van een smartphone in de auto beter maken. Zo zijn er bijvoorbeeld smartphones die direct over schakelen op een speciale automodus met grote knoppen en beperkte mogelijkheden zodra ze in de auto terecht komen. Ook worden apps die de verkeersveiligheid in gevaar kunnen brengen geblokkeerd. Een belangrijke ontwikkeling is natuurlijk stembesturing. Middels je stem kun je je smartphone in de auto bedienen. Anderzijds zien we wel dat de auto steeds meer connected wordt. De auto van vandaag is een connected car met WiFi-ontvangst en staat in verbinding met bijvoorbeeld apparaten zoals je thuis thermosstaat, de garagedeur, je agenda en je navigatiesysteem. Wellicht haalt de techniek ons in en rijden we over een aantal jaar allemaal in zelf rijdende auto’s waar je dus tijd zat hebt om even een appje te sturen.

[Afbeelding: © Syda Productions – Fotolia.com]

Hoe gaat de beleving van websites de komende twee jaar veranderen?

Hoe gaat de beleving van websites de komende twee jaar veranderen?

Visuele content is steeds vaker volledig interactief. Via onder andere 360graden- en 3D-technologie kun je overal doorheen navigeren. Foto’s, video’s en tekst integreren is allemaal mogelijk met interactieve 3D-omgevingen. Websitebezoekers krijgen zo zelf steeds meer controle over hoe de content wordt gebruikt en beleefd. Het is daarom goed om te kijken of en hoe je deze webexperiences ook in jouw marketingstrategie kan toepassen.


Lees meer over: Hoe gaat de beleving van websites de komende twee jaar veranderen?.

Page generated in 1,369 seconds. Stats plugin by www.blog.ca