Trials of the Blood Dragon: bloed onder de nagels

Ubisoft kwam met een grote verrassing deze E3: Trials en Far Cry 3: Blood Dragon in één game. In de woorden van TV-presentator Jeremy Clarkson: wat zou er mis kunnen gaan met Trials of the Blood Dragon? Net zoals in Top Gear: een heleboel.

Het klinkt als een winnaar. Men neme een populaire BMX-game waarin je met veel hangen en wurgen over een parcours met veel obstakel moet crossen en gooien er vervolgens een supermelig sausje van een ode/parodie aan/op de jaren tachtig overheen. Succes verzekerd, toch?

Helaas. De basis van Trials (of the Blood Dragon) is nog steeds hetzelfde: proberen zo snel mogelijk en foutloos de finish te halen terwijl je fiets door de ragdoll physics alle kanten op stuiteren. De vernieuwingen die de makers erbij hebben gepropt werken echter van geen kant.

Om een of andere vreemde reden besloot Ubisoft dat een simpele racefietsgame niet goed genoeg was. Dus trakteren de makers ons regelmatig op platform-, stealth-, jetpack- en shootermissies en krijgen we zelfs een flipperkast sectie en regelmatig een baasgevecht voor de kiezen.

Waarom dit bij Trials zou passen is mij niet helemaal duidelijk. Ten eerste streeft de fan naar een perfecte speelsessie – en daar lenen bovengenoemde genres zich niet goed voor. Ten tweede vereisen zulke titels een strakke besturing – en daar draait het bij Trials juist niet om.

Dus krijgen we saaie platform sessies waar springen zweverig aanvoelt, zinloze stealth- en shooter-stukken en jetpack-secties waar je overal behalve de goede richting in gaat. Zelfs het BMX gedeelte is een ramp wanneer je afhankelijk bent van een grijphaak die nooit echt goed – en vloeiend – werkt.

Op welke voetballer van het EK lijk jij het meest?

Microsoft en het Vlaamse HLN hebben een leuke app ontwikkeld waarmee je er achter kunt komen voor welk team jij op basis van je foto bent en op welke voetballer actief op het huidige Europese Kampioenschap jij het meest lijkt?

Het antwoord krijg je meteen te zien. Microsoft Cognitive Services ontwikkelde de app, Project Murphy, die op basis van gezichtsherkenning nagaat van welke speler jij het meeste weg hebt ook een gokje waagt van welk team jij waarschijnlijk supporter bent. Mocht het niet juist zijn dan kun je een nieuwe kans wagen. Het enige dat je moet doen is een foto uploaden (selecteren). Tja en soms kloppen die voorspelling wel 😉

Project_Murphy_Microsoft

Project Murphy Microsoft

De DC Daily van 30 juni 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 30 juni 2016.

Deze man imiteert 21 karakters uit Game of Thrones

In minder dan drie minuten laat stemacteur Scheiffer Bates 21 karakters uit seizoen 6 van Game of Thrones voorbij komen. We zien onder meer impressies van Jon Snow, Ser Davos en Samwell Tarly, Littlefinger, Lord Varys en Tyrion Lannister. Check de video hier!

Iedere Nederlandse internetgebruiker bekijkt tegenwoordig online video’s

Een recent onderzoek van Video Metrix (onderdeel van comScore) toont aan dat de online videoconsumptie nog steeds blijft groeien en zich uitbreidt naar nieuwe platforms. Video lijkt hiermee een steeds grotere rol te spelen in de marketingmix. De desktopcomputer blijft een groeimarkt voor video: het aantal viewers tussen november 2015 en april 2016 steeg met 16%. Dat betekent dat nu 100% van de Nederlandse internetgebruikers online video’s bekijkt.

Wat kijken Nederlanders online?

  • Qua totaal aantal kijkers nemen YouTube, Vimeo en Vevo samen 70% van alle video’s voor hun rekening die in april 2016 in Nederland werden bekeken.
  • In totaal bestaat 16% van alle bekeken filmpjes in april 2016 in Nederland uit videoadvertenties. Sport, games en gezondheid scoorden het hoogst qua advertenties versus inhoud.
  • In april 2016 werden in Nederland 494 miljoen advertenties in video’s getoond. Gemiddeld zag elke videokijker in deze maand 36 videoadvertenties.
  • Millenials zagen minder videoadvertenties dan de leeftijdsgroep van 35 tot 54 jaar; deze groepen zagen resp. gemiddeld 24 en 40 videoadvertenties per persoon in april 2016.
  • Netflix is niet alleen de grootste on-demandservice, het heeft ook het grootste consumer engagement in Nederland met 9,3 uur per kijker in april 2016.
  • Het is duidelijk dat Netflix video op waarde weet te schatten, met filmpjes in 80% van hun Facebook-posts in Nederland en gemiddeld 5 posts per week. De 52.000 volgers van hun Twitteraccount reageerden de afgelopen maand 80 keer per tweet op hun social content.

Het Inzicht in het gedrag van de verschillende doelgroepen is waardevol voor reclamebureaus en adverteerders om hun internetstrategie te bepalen en helpt uitgevers om diensten effectiever onder de aandacht te brengen.

Bron: comScore
Foto credits: Fotolia (George JM Clittle)

nederland_kijkt_video

Influencermarketing op YouTube

Influencermarketing op YouTube

Vloggen: dé videohype van 2016. De kans dat je namen als Enzo Knol, Mascha Feoktistova (Beautygloss) en Casey Neistat al wel eens hebt gehoord is vrij groot. Het zijn vloggers, oftewel videobloggers, die hun verhaal door middel van vlogs vastleggen en delen met de rest van de wereld. Zij zorgen daarmee voor hun eigen personal branding, bereiken dagelijks miljoenen kijkers en verdienen daar goed geld mee. Maar hoe kan je daar als merk op inspelen?


Lees meer over: Influencermarketing op YouTube.

Eerste trailer Sully met Tom Hanks

Regisseur Clint Eastwood, bekend van American Sniper en Invictus, is terug met de film Sully. Zijn nieuwste dramafilm gaat over Chesley “Sully” Sullenberger en is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. In 2009 maakte deze piloot een noodlanding in de Hudson River en redde daarmee 155 levens. Sully wordt gespeeld door Tom Hanks.

Sully is gebaseerd op het boek Highest Duty: My Search for What Really Matters dat Sullenberger samen met Jeffrey Zaslow schreef. Het volk en de media zagen Sully als een held, maar er werd een onderzoek gestart die wel eens het einde van zijn reputatie en zijn carrière zou kunnen betekenen.

NS International start met ondersteuning voor Apple Watch

Sinds vandaag werkt de NS International app voor de iPhone ook samen met de Apple Watch waardoor je als drager van het horloge nu tijdens grensoverschrijdende treinreizen realtime reisinformatie kan raadplegen. De app vertoont naast vertrek- en aankomsttijden ook het vertrekperron en eventuele overstappen die je onderweg moet maken.

De werking van de app is simpel en start door je reisgegevens te laden via het online boeken van een mobiel ticket in de NS International app. Mobiele Tickets zijn voor het overgrote deel van de reisbestemmingen van NS International beschikbaar via de website (nsinternational.nl).

apple_watch app NS

Informatie van NS International voortaan ook op je iPhone en Apple Watch
Page generated in 1,125 seconds. Stats plugin by www.blog.ca