MediaNews Group draagt nieuw bestuur Monster aan

Uitgever MediaNews Group, grootaandeelhouder van Monster, wil het bestuur en het management van de vacaturesite vervangen. Zeven nieuwe bestuurders moeten voorkomen dat Monster aan Randstad wordt verkocht.

Als nieuwe CEO heeft de uitgever Daniel W. Dienst voorgedragen, die uit de metaalindustrie komt. Bestuursvoorzitter moet Heath Freeman worden.

Randstad heeft 3,40 dollar geboden per aandeel, dat vindt de uitgeverij te weinig. Randstad moet de helft van de aandelen krijgen wil de overname doorgaan. Eind oktober is daar meer duidelijkheid over. Het huidige bestuur wijst de voorstellen van de grootaandeelhouder van de hand.

Tintl: Netflix voor erotische video’s

Beate Uhse heeft onlangs Tintl gelanceerd, het nieuwe digitale platform waarop consumenten onbeperkt erotische films kunnen kijken voor een vaste prijs. Het grootste erotiekconcern van Europa moest onder juridische druk van het Amerikaanse Netflix afzien van de naam Sexflix. Tintl is geschikt voor televisie, laptop, tablet en smartphone en gaat 9,99 euro per maand kosten.

Bij de start zijn via het platform ruim 1.600 films te zien, goed voor ruim 3.000 uur kijkplezier. Op termijn komt de complete catalogus van Beate Uhse beschikbaar voor abonnees, maar zijn ook de nieuwste films van de bekende studio’s direct te zien.

De films zijn te zien in HD-kwaliteit, worden niet onderbroken door reclame en zijn virusvrij. Ook zullen er Tintl Originals verschijnen: series die exclusief voor Tintl geproduceerd worden en dus alleen beschikbaar zijn voor abonnees.

All you can eat

De dienst werkt volgens het model waar Spotify en Netflix ook mee werken: ‘All you can eat’ voor minder dan tien euro per maand. Je kunt Tintl maandelijks opzeggen.

De vraag naar kwalitatief goede erotische films via internet neemt al jaren toe. Maar wie hier op internet naar zoekt, komt terecht in een doolhof van amateuristische rotzooi, dubieuze sites, abonnementen waar je niet meer vanaf komt en zelfs besmettingen met virussen.

– Serge van der Hooft, directeur van Tintl

Smullen: inhaalacties tijdens de Grand Prix van Singapore

Ruim een week geleden werd voor de negende keer de Grand Prix van Singapore gereden. En voor de vierde keer stond er een nieuwe winnaar op het podium! Nadat eerder Sebastien Vettel al 4x had gewonnen, Lewis Hamilton en Fernando Alonso beide 2x, stond ditmaal Robert Rosberg als winnaar op het podium.

Maar dat had ook zomaar Daniel Riccardio kunnen zijn. De teamgenoot van Verstappen reed een prima race, had betere banden en was tegen het einde van de race gemiddeld 2 seconde per rondje sneller dan de koploper van Mercedes. Rosberg had eigenlijk nog een geplande bandenwissel maar als hij die had gedaan had hij zijn koppositie in de race sowieso afgestaan aan de coureur van Red Bull.

Pas in de laatste ronde kroop Riccardio naar de staart van de Mercedes voor hem, er was alleen geen tijd en ruimte meer om nog een inhaalmanoeuvre te plaatsen.

Riccardio’s final lap

De DC Daily van 30 september 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, vrijdag 30 september 2016.

Bij het FD is de website nu leidend

Het FD heeft een belangrijke volgende stap gezet op weg naar een toekomstbestendig businessmodel. De krant schakelt definitief over naar een platform-onafhankelijke, omnichannel aanpak, met FD.nl als hoofduitgave.

Waar het web in 2012 nog een afgeleide was van de krant, is de site in 2016 leidend. De gehele FD-redactie gaat primair online werken: van verslaggevers tot vormgevers, van infographicsredacteuren tot datajournalisten.

Hoofdredacteur Jan Bonjer: “We willen doorgroeien naar 100.000 betalende lezers. We komen van 50.000, zijn nu bij 75.000 en we moeten naar 100.000.

fd

DC Deals: Zoolz Complete Cloud Storage: Lifetime Solution

Iets in de cloud opslaan, het is vaak iets waardevols. Het is een plek die je gebruikt als back-up en je wil niet dat er iets gebeurt met de bestanden die je hier opslaat. Cloud opslag wordt niet veel beter dan bij Zoolz. Je kunt kiezen uit verschillende pakketten en op deze plek kun je veilig je bestanden opslaan.

Zoolz is ook een plek waar je snel en makkelijk bij kunt. Heb je veel bestanden die je niet dagelijks nodig hebt, maar die je wel veilig wil opslaan? Je hebt dan de mogelijkheid om dingen op te slaan in Cold Storage.

Specs

  • De opslag van 1 TB aan data, levenslang, zonder additionele kosten.
  • 500 GB zal normaal te gebruiken zijn, en 500 GB is voor Cold Storage.
  • De data is encrypted w/ military-grade 256-AES encryptie.
  • Snel & eenvoudig selecteren welke bestanden je op wil slaan.
  • Opgeslagen bestanden kan je ieder moment van de dag benaderen, of zo’n 3-5 uur voor bestanden in Cold Storage.
  • De mogelijkheid tot: backup scheduling, bandwidth throttling, icon overlay, file retention en meer.

Via DC Deals krijg je maar liefst 98% korting op deze Lifetime Solution voor Cloud Storage. Je betaalt slechts 39 dollar.

Klik hier om deze deal te claimen.

[Afbeelding: © Melpomene – Fotolia.com]

Google update: (toch weer) gratis A/B-testtool

In maart kondigde Google haar nieuwe complete marketingsuite Google Analytics 360 Suite aan. Eén van de zes tools binnen deze suite was (weer) een A/B-testtool van Google, die ze de toepasselijk naam Optimize 360 gaven. Tegen de verwachtingen in werd deze week bekend gemaakt dat Google van deze tool ook een gratis versie beschikbaar gaat stellen, onder de naam Optimize (dus zonder de 360 toevoeging).

Inschrijven voor een uitnodiging voor de gratis versie van Optimize kan via deze link. Volgens Google gaat zij deze gratis versie beschikbaar stellen om ook kleinere bedrijven de mogelijkheid te bieden om continue te optimaliseren. Gaat Google na haar gratis Analytics en Tag Manager oplossingen nu ook weer impact maken in de A/B-testingmarkt?

1

Overeenkomsten met huidige A/B-testtools

In tegenstelling tot de eerdere A/B-testtools van Google, Google Website Optimizer (2007) en Google Experiments (2012), heeft Google met Optimize 360 wél goed gekeken naar wat Optimizely en Visual Website Optimizer ruim zes jaar geleden tot een succes maakte.

Net als bij deze testtools wordt nu gebruik gemaakt van een WYSIWYG-editor (‘What-You-See-Is-What-You-Get’). Dit stelt de gebruiker in staat om op eenvoudige wijze, via een website-interface, testvarianten te creëren op basis van de bestaande webpagina’s. Dit was een revolutie in de A/B-testingwereld, omdat de ontwikkeltijd van testidee tot livegang van een test hierdoor enorm verkort wordt voor webshops.

2

Om een winnaar te bepalen gebruikt de tool Bayesiaanse calculaties in tegenstelling tot frequentistische. Implementatie van de tool vindt plaats middels één snippet in de header van de broncode van de website, zoals ook bij de meeste andere tools het geval is. Wat Optimize (360) echter moet gaan onderscheiden van andere testtools is een aantal unieke features en voordelen. 

De voordelen van Optimize 360

Het belangrijkste voordeel van Optimize 360 zit hem in de diepere integratiemogelijkheden met de Google 360 suite. Uiteraard biedt deze integratie de gebruiker de mogelijkheid om bestaande doelen uit Google Analytics te gebruiken als doelen binnen een test. Als je binnen Google Analytics bijvoorbeeld doelen als ‘Transactie’, ‘Bezoekt winkelwagen’ en ‘Nieuwsbrief inschrijving’ hebt ingesteld, kun je deze eenvoudig instellen als testdoel binnen A/B-tests.

Daarnaast kunnen tests ook specifiek gericht worden op bepaalde bezoekers wanneer deze voldoen aan de gewenste criteria. Veel tools kunnen dit al, maar door het brede scala aan metrics dat Google Analytics rijk is, kunnen deze segmentaties veel verder gespecificeerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een test die gericht is op bezoekers van een specifieke AdWords campagne in combinatie met het aantal bekeken pagina’s.

Deze segmentatie past zich real-time op de bezoeker aan. Als je doelgroep ‘alle bezoekers die een product detail pagina hebben bezocht’ omvat, valt de bezoeker alsnog binnen de test zodra hij een productpagina heeft bezocht. Test je dus een verandering van de homepage, dan kan je bezoeker toch nog binnen de test terechtkomen na een bezoek aan de product detail pagina.

De integratie met andere Google tools heeft naast deze grote voordelen, ook invloed op een aantal kleinere functies. Zo zullen bijvoorbeeld delen van de Chrome Developer Tools beschikbaar zijn binnen Optimize, waardoor je eenvoudig test-previews voor verschillende devices (mobiel, tablet en desktop) en operating systems (Android, iOS) kunt genereren. Ook kan de tool gebruik maken van waardes uit de Google Tag Manager Datalayer.

Optimize heeft een functie die flikkeren/ knipperen voorkomt zodat bezoekers in een test rechtstreeks de variant te zien krijgen zonder dat ze het origineel gezien hebben.  Iets wat bij Visual Website Optimizer nog wel eens voorkomt.

Ten slotte kun je binnenkort, als je ook gebruik maakt van Audience Center 360, de verschillende profielen en segmenten die daarin gecreëerd worden gebruiken om volledig gepersonaliseerde content aan te bieden.

De beperkingen van de gratis versie

Veel heeft Google zelf nog niet bekend gemaakt over de beperkingen van de gratis versie. Gelukkig is er een aantal buitenlandse blogartikelen met een aantal details hierover. Zo zal de gratis versie van Optimize, die naar alle waarschijnlijkheid eind oktober beschikbaar is, een aantal beperkingen hebben ten opzichte van de betaalde versie:

  • Per test kunnen er maximaal drie conversiedoelen (KPI’s) worden ingesteld;
  • Je kan niet meer dan drie testen gelijktijdig uitvoeren;
  • De gratis versie zou je niet toestaan om testen te targeten op specifieke Google Analytics audiences.

De personalisatiemogelijkheden lijken hiermee enigszins beperkt binnen de gratis versie.

Verwachtingen

Eén ding lijkt in ieder geval zeker: Google zet met Optimize (360) ‘eindelijk’ een volwassen testtool in de markt. Ervaren gebruikers van tools zoals Visual Website Optimizer, Convert of Optimizely zullen gezien de beperkingen van de gratis Optimize versie niet direct overstappen. Mochten er echter geen verdere verassingen komen in de beperkingen van de gratis Optimize 360 versie dan lijkt de tool geschikt voor webshops die nog moeten starten met A/B-testen en zich voorlopig ook nog prima kunnen redden met de gratis Google Analytics versie.

De gratis versie van Optimize lijkt dan ook een poging van Google om webshops waar nog niet getest wordt makkelijker met A/B-testing kennis te laten maken om vandaar uit verder te groeien.

*) Dit artikel is geschreven in samenwerking met Lars Harmsen, CRO consultant bij Traffic4u.

Netflix maakt Nederlandse Original

Er is een Nederlandse Netflix-serie in de maak. Dat maakt CEO van Netflix Reed Hastings bekend in College Tour bij Twan Huijs. De aflevering is vanavond op NPO 2 te zien, maar het programma deelde alvast een sneak preview van de aflevering.

Nederlandse Netflix Original

Hastings geeft aan dat ze al twee Netflix Originals hebben in Spanje en twee in Groot-Brittannië. Nu is Netflix dus ook bezig met een Nederlandse show voor een wereldwijd publiek. Er liggen nog geen concrete plannen en er is ook nog geen titel. Ze zijn op dit moment naar pitches aan het kijken. Een Netflix Original is een serie uitgegeven door Netflix die alleen via Netflix te kijken is. Afgelopen maand kondigde Netflix aan dat ze in 2017 25 procent meer eigen werk willen maken.

RTL voor het eerst groter videobereik dan NPO

RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.

Bovendien zien de cijferaars van RTL dat ze hofleverancier waren van de top 10 meest terug bekeken tv-programma’s in de week voor vorige week. Zes van de tien programma’s waren van RTL-zenders, gelijkelijk verdeeld over RTL4 en RTL5.

Online videobereik per zendergroep sinds week 2 van 2016:

Meest teruggekeken tv-programma’s afgelopen week:

De NPO bereikte online 1,02 miljoen kijkers, RTL Nederland 1,04 miljoen en SBS 398.000 kijkers.

Foto: Steven Heger (cc)

Ruim 1600 apps voor Apples iMessage

De appwinkel voor Apples iMessage telt nu al meer dan 1600 applicaties en stickers, oftewel plaatjes. iPhone en iPad hadden elk minder apps bij hun start.

Met de lancering van iOS 10 fungeert iMessage als een platform, vergelijkbaar met Facebook Messenger.

Het gros van de toepassingen betreft stickers, maar er zijn ook al enkele tientallen games beschikbaar. Van de stickers is het merendeel niet gratis.

Overigens had de Watch App Store bij de start vorig jaar al meteen 3500 toepassingen.

imessage-app-store-hero

Ruim 1600 apps voor Apples iMessage

De appwinkel voor Apples iMessage telt nu al meer dan 1600 applicaties en stickers, oftewel plaatjes. iPhone en iPad hadden elk minder apps bij hun start.

Met de lancering van iOS 10 fungeert iMessage als een platform, vergelijkbaar met Facebook Messenger.

Het gros van de toepassingen betreft stickers, maar er zijn ook al enkele tientallen games beschikbaar. Van de stickers is het merendeel niet gratis.

Overigens had de Watch App Store bij de start vorig jaar al meteen 3500 toepassingen.

imessage-app-store-hero

Waarom de strijd tussen Clinton & Trump niet zo spannend is [infographic]

Het televisiedebat tussen de Amerikaanse presidentskandidaten Hillary Clinton en Donald Trump was ook in de Nederlandse media de hele week ‘trending’. “Who won?” Ach, journalisten maken de dingen graag spannend – ook als ze dat eigenlijk niet zijn. Een interactieve infographic op de Amerikaanse onderzoekswebsite Five Thirty Eight laat goed zien hoe het werkelijk zit. De […]

Viral Friday week 39/2016: Audi en Tecate dissen Trump en Beckham draagt H&M

Viral Friday week 39/2016: Audi en Tecate dissen Trump en Beckham draagt H&M

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Audi en Tecate die inhaken op het presidentiële debat en David Beckham in een H&M-outfit en -commercial. 

Heb je een tip? Stuur ‘m op!


Lees meer over: Viral Friday week 39/2016: Audi en Tecate dissen Trump en Beckham draagt H&M.

Google Apps for Work omgedoopt tot G Suite

Gebruikers van Google Apps for Work waren al op de hoogte van een aanstaande wijziging. Inmiddels is het zover. Google heeft de dienst omgedoopt tot G Suite.

In een aankondiging aan bestaande gebruikers schrijven ze:

We hebben Google Apps ontworpen om mensen te helpen overal te werken en samen te innoveren, zodat uw organisatie zich sneller kan ontwikkelen en meer kan bereiken. Vandaag introduceren we een nieuwe naam die beter bij deze missie past: G Suite.”

In de komende weken zal deze nieuwe naam en natuurlijk het bijbehorende logo verschijnen in ondermeer de Beheerdersconsole en het Helpcentrum. G Suite is nog altijd dezelfde alles-in-één-oplossing die je dagelijks gebruikt, met dezelfde effectieve tools: Gmail, Hangouts, Calendar, Google+, Drive, Docs, Sheets, Forms, Slides, Sites, Admin en Vault.

In de officiële blogpost over G Suite laat Google tevens weten dat er nog een aantal nieuwe tools aan zitten te komen.

KLM start pilot met kunstmatige intelligentie

KLM gaat ook gebruikmaken van kunstmatige intelligentie, oftewel AI, om vragen van klanten te beantwoorden. Nog geen AI in de cockpit dus, zo ver zijn we nog niet. KLM werkt hiervoor samen met DigitalGenius, een bedrijf dat zich specialiseert in ‘Deep Learning’ AI om klantenservice te verbeteren.

Social bots

Het is niet zo dat je binnenkort alleen maar bots van KLM spreekt op social media. Er werkt op dit moment een team van 235 social media service agenten die meer dan 15.000 vragen per week beantwoorden uit de ongeveer 100.000 meldingen die de luchtvaartmaatschappij elke week ontvangt. Die persoonlijke touch moet niet verdwijnen:

Een persoonlijke benadering van onze klanten via social media is zeer belangrijk voor KLM aangezien onze service hier bekend om staat. Met het gebruik van AI kan KLM meer vragen beantwoorden en tegelijkertijd haar persoonlijke benadering en hoge reactiesnelheid behouden.

– Tjalling Smit, Senior Vice President Digital AIR FRANCE KLM

Page generated in 1,277 seconds. Stats plugin by www.blog.ca