Microsoft lanceert Xbox Game Pass: Netflix voor je console

Microsoft gaat Netflix spelen: ze kondigden vandaag een abonnementsdienst aan genaamd Game Pass die heel binnenkort beschikbaar moet komen op de Xbox One. Je kunt zo voor een tientje per maand zo’n 100 titels gaan spelen. Let wel: in die honderd zitten zowel Xbox One als Xbox 360 backwards compatible games, dus ga er van uit dat een groter gedeelte van de initiële honderd games van de laatste categorie zijn.

Microsoft heeft al een aantal titels genoemd die in de eerste lichting games zitten zoals Halo 5: Guardians, Saints Row IV Re-Elected, NBA 2K16, Mad Max, LEGO Batman, Mega Man Legacy Collection, Gears of War: Ultimate Edition, Fable III, SoulCalibur II, Terraria en Tekken Tag Tournament 2.

Xbox-Game-Pass_Hero-hero

De DC Daily van 28 februari 2017

In de DC Daily vind je nieuwe, leuke, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, dinsdag 28 februari 2017.

Vulkaan Etna op Sicilië spuwt weer lava

Vulkaan Etna op het Italiaanse eiland Sicilië is sinds gisterenavond weer lava aan het spuwen. Er is geen gevaar voor de omgeving, maar het levert wel spectaculaire beelden op!

Engagement bouwen: van hart naar hoofd naar portemonnee

Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijven is het creëren van die betrokkenheid nog een grote uitdaging. Hoe bouw je customer engagement op? Zoals Gary Vaynerchuk stelt: van het hart naar het hoofd naar de portemonnee.

Om te beginnen met de portemonnee: onderzoek van Strativity wijst op een duidelijke band tussen klantloyaliteit en regelmatige aankopen. Zevenentachtig procent van de consumenten die een dagelijkse aankoop doen, voelt zich loyaal naar dat merk. Voor wekelijkse aankopen is dat 64 procent en voor maandelijks 49 procent. Maar engagement omvat natuurlijk veel meer dan aankopen.

Verover het hart van je klanten

Elke relatie valt of staat bij vertrouwen. Pas wanneer je als consument het gevoel hebt dat je stem en input er daadwerkelijk toe doen, komt engagement op gang. Je gaat pas een merk vertrouwen als je het gevoel krijgt dat het merk het beste met je voor heeft. Net zoals in de liefde telt de eerste kennismaking het zwaarst. Daarna ervaar je als klant aan verschillende elementen wat de bedoelingen zijn van het merk. Dat zie je aan de consistentie en regelmaat van de communicatie, de waarde en objectiviteit van informatie, een persoonlijk gezicht, privacy als uitgangspunt, de toegankelijkheid via verschillende kanalen en natuurlijk een uitstekende service. En ja, dat zijn nogal wat vereisten om af te vinken.

Het vertrouwen in een merk wordt opgebouwd met de verschillende klantervaringen die tezamen een optimale customer experience creëren. Een merk dat dit goed begrijpt is Coolblue. Het heeft de juiste tone of voice, doet alles met een glimlach en weet zelfs van de saaie bezorgdoos een creatief contactmoment te maken. Hoe kun je daar als klant nou niet verliefd op worden?

Consumenten in beweging brengen

Waarom beantwoorden consumenten de vragen van andere consumenten op fora zoals bij T-Mobile en Ziggo? Waarom werken reviews zo goed? En waarom staken 35.000 deelnemers zoveel tijd in het maken van een eigen film? Het antwoord op deze vragen is niet zozeer monetair, maar eerder psychologisch van aard. De hoofdvraag is: hoe breng je je klanten in beweging? Mijn antwoord was eerder al: met de bouwstenen autonomie, competentie, sociale verbondenheid, vooruitgang en doelgerichtheid. De juiste prikkels triggert een specifieke motivator. Kijken we naar de drie genoemde voorbeelden:

  • Op het T-Mobile forum los je samen problemen op van gebruikers, krijg je een titel gebaseerd op het aantal interacties en kun je allerlei badges verdienen;
  • Bij het achterlaten van een review doe je vreemden een dienst en beïnvloed je de keuze en mening van anderen;
  • De 35.000 deelnemers aan het filmproject waren echte filmfans en kregen de voldoening om hun eigen film terug te zien in Nederlandse bioscopen.

Er is een groeiend verlangen bij consumenten om betrokken te zijn in het proces van waarde creëren (zie How to engage customers in co-creation: customers’ motivations for collaborative innovation). Redenen daarvoor zijn de beleving zelf, het verkrijgen van inzichten en kennis, sociale erkenning en het ontwikkelen van vaardigheden. Co-creatie sluit daarmee in Maslows behoeftepiramide aan op meerdere niveaus: saamhorigheid, erkenning en zelfrealisatie.

Kortere reistijd of champagne met supermodellen drinken?                    

Consumenten wegen de kosten en baten af om hun keuze te maken over een product of merk. Maar wat de eerdergenoemde Gary Vaynerchuk de portemonnee noemt, omvat veel meer dan alleen geld. Dit is wat Rory Sutherland in zijn TED-talk intangible, perceived of subjective value noemt, wat volgens hem een belangrijke manier is om fysieke waarde te vervangen. Hij geeft de treinreis van Londen naar Parijs als voorbeeld. “Vijftien jaar geleden werd een groep ingenieurs gevraagd de reis te verbeteren. Ze kwamen met een bouwkundige oplossing, die zes miljard Britse ponden kostte om de reis met ongeveer 40 minuten in te korten. Mijn voorstel: je huurt de top van alle supermodellen in en betaalt ze om door de trein te lopen en gratis champagne uit te delen. Je houdt drie miljard in wisselgeld over en de mensen zullen vragen of de treinen niet wat langzamer kunnen.”

Het gaat niet alleen om prijs en kwaliteit, waarde kan ook zitten in gemak, helderheid, exclusiviteit, het merk, verrassingen en uiteraard de beleving. Die laatste twee kun je zien als de wow-factor en wow-momenten. Het overtreffen van verwachtingen zorgt voor een positieve klantbeleving wat engagement vanzelfsprekend maakt.

Engagement zorgt voor beter aanbod

Engagement is niet het einddoel, het gaat er om wat je mét het engagement kunt verkrijgen. Met name de klantinzichten die je kunt inwinnen door die engagement helpen je merk echt vooruit: waardevolle feedback en inzichten in de motivatie van de klanten. Daarmee verscherp je je propositie waardoor klanten meer waarde krijgen. En wanneer klanten merken dat hun feedback er daadwerkelijk toe doet, wordt 97 procent van hen loyaler naar het merk toe. Weet je de consument echt te raken in het hart en in beweging te brengen, dan zal dat zeker lonen op dat cruciale moment wanneer de consument zijn portemonnee trekt.

EU maakt weg vrij voor Internet of Things (IoT) in voedsel- en landbouwsector

In Amsterdam is het officiële startschot gegeven voor The Internet of Food & Farm 2020 (IoF2020), een gezamenlijk gefinancierd H2020-project van 30 miljoen euro van de Europese Commissie.

De partners werken aan innovatieve onderzoeksactiviteiten, die gericht zijn op verbetering van landbouwproductie door gebruik van IoT-technologie.

IoF2020 maakt de web vrij voor datagestuurde landbouw en virtuele voedselketens om de wereld ‘slimmer en duurzamer te maken’. Gedigitaliseerde landbouw in Europa draagt bij aan een meer banen en nieuwe bedrijfsmodellen.

Boeren, leveranciers van machines en andere spelers in de landbouwsector maken steeds meer gebruik van IoT-apparatuur voor een efficiënte werkwijze. Hiertoe behoort het verzamelen van gegevens in elk stadium van de landbouwproductie.

Piet-Hein Boekel (Oprichter LegalMatters): “Een advocatuurplatform in abonnementsvorm”

Piet-Hein Boekel (Oprichter LegalMatters): “Een advocatuurplatform in abonnementsvorm”

Een advocaat die vindt dat veel juridisch werk straks door robots gedaan kan worden en graag de huidige advocatuur wil herdefiniëren. Dat is Piet-Hein Boekel. Hij richtte LegalMatters op, een online juridisch platform waar een bedrijf een abonnement op kan nemen voor 47 euro per maand. Boekel wil met LegalMatters een soort ‘juridische Google’ worden.


Lees meer over: Piet-Hein Boekel (Oprichter LegalMatters): “Een advocatuurplatform in abonnementsvorm”.

Luctra: deze lamp volgt je bioritme

Steeds meer mensen hebben moeite met in slaap vallen. Dat zou vooral te maken hebben met de grote hoeveelheden blauw licht waar we dagelijks aan worden blootgesteld. Blauw licht is het licht dat je ziet wanneer je naar beeldschermen en smartphones staart. Dat blauwe licht houdt onze hersenen echter ook actief: kijk je er veel en lang naar (en zeker in de avonduren) dan kan dat op termijn je slaappatroon verstoren. Vandaar dat bijvoorbeeld Apple een functie als night shiftshift heeft bedacht: iPhones en MacBooks schakelen na een bepaalde tijd over van blauw licht naar warmere tinten, zodat je hersenen niet langer actief worden geprikkeld door het licht.

Eigenlijk geldt voor iedereen die dagelijks uren achter een beeldscherm werkt hetzelfde: je hersenen worden dusdanig geactiveerd dan je lichaam aan het einde van de dag niet slaperig wordt wanneer dat wel zou moeten. Deze lamp – Luctra – zou dat probleem deels kunnen oplossen. Samen met slaapgeneeskundige Dr. Dieter Kunz is deze lamp ontwikkeld, die je persoonlijke bioritme ondersteunt.

Hoe werkt dat?

Licht heeft een enorm effect op onze biologische klok én op onze emoties. Cortisol zorgt dat je wakker bent, melatonine laat je slapen. De hoeveelheid melatonie bouwt je lichaam zelf langzaamaan op, om ’s avonds als een natuurlijke slaappil jou in slaap te laten vallen. Standaard kunstlicht verstoort de productie van melatonine, maar er zijn ook vormen van kustlicht die jouw biologische ritme kunnen volgen.

Jouw eigen ritme

De Luctra-lamp weerspiegelt het licht dat de zon ons geeft: er zitten blauwe lampen in die je concentratie verhogen en de rode lampen hebben een ontspannend effect. Zo kun je zelf instellen op ’s morgens vooral blauw licht te willen zien en aan het einde van de dag rode tinten. Je kunt je eigen ritme instellen, want iedereen is anders. Uiteindelijk moet dit ervoor zorgen dat je ’s avonds beter slaapt en dat je gemoedstoestand ook beter is.

luctra

De Luctra-lamp volgt jouw persoonlijke bioritme

‘VR is tegenwoordig vooral mobiel’

Er is een markt voor virtual reality, maar die is op dit moment voornamelijk mobiel. Dat vertelde Nederlander Arthur van Hoff van VR producent Jaunt op het Mobile World Congress. “Daarom zijn we hier.”

Volgens Van Hoff worden dure VR brillen als die van Samsung en andere fabrikanten minder goed verkocht dan houders en VR brillen voor mobiele telefoons. “Ook 360 graden video’s zoals die via Facebook worden aangeboden zijn populair en geven een vergelijkbare gebruikerservaring.”

Het is vooral Google die met Daydream de trend lijkt te zetten, deze standaard wordt nu door meerdere fabrikanten omarmd. Er werden in 2016 6,3 miljoen VR-apparaten verkocht, waarvan Samsung met zijn Gear VR meer dan tweederde voor zijn rekening nam. Van de bril van Google (75 euro) werden 260.000 exemplaren verkocht, meer dan Oculus leverde.

Het neemt niet weg dat nog lang niet alle content is geoptimaliseerd voor VR. Van Hoff: “Je kunt van een game van 100 miljoen dollar niet zomaar een VR versie maken, er zijn te veel bewegingen.”

Jaunt vestigt zijn nieuwe Europese hoofdkantoor in Londen. In Engeland heeft men al een samenwerking met Manchester City, andere klanten zijn Unilever en Virgin Media. “Nog niet zo lang geleden wilden merken wel experimenteren, maar niet betalen. Dat doen we niet meer, gelukkig zijn er nu wel budgetten.”

Jaunt heeft tot nu toe 100 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waaronder Walt Disney.

Hotels zijn moneymaker bij Priceline

De Priceline Groep heeft in 2016 een omzet gerealiseerd van 10,7 miljard dollar, een toename van 1,5 miljard dollar vergeleken met 2015. Vooral hotels brengen geld in het laatje.

Het grootste gedeelte van de omzet is afkomstig van het agentenmodel, waarbij Priceline commissie ontvangt voor verkochte hotelovernachtingen, vliegtickets, et cetera. Dit leverde 8 miljard dollar op. Het merchantmodel, waarbij Priceline vliegtuig- en hotelcapaciteit inkoopt, droeg 2 miljard dollar bij aan de totale omzet. Het derde element van het businessmodel van Priceline, advertenties, was goed voor 713 miljoen dollar.

Hotels zijn nog altijd de moneymaker van Priceline. Er werden 556,5 miljoen overnachtingen geboekt in 2016, vergeleken met 432,4 miljoen in 2015. Priceline-dochter Booking.com heeft het portfolio met 33 procent vergroot, wat neerkomt op 289.000 nieuwe accommodaties.

De autoverhuur groeide ook, van 60 miljoen verhuurdagen in 2015 naar 66,7 miljoen vorig jaar.

Het aantal geboekte vliegtickets daalde daarentegen van 7,8 miljoen in 2015 naar 7,3 miljoen vorig jaar.

Tot de Priceline Groep behoren Booking, Kayak, Agoda, Rentalcars, OpenTabler en natuurlijk Priceline.

HRS gebruikt beacons voor inchecken bij hotel

Hotelboekingsportal HRS heeft zijn app uitgebreid met de mogelijkheid mobiel in- en uit te checken. Daarbij worden beacons gebruikt, zodat de receptionist precies weet wie de gast is en wat zijn of haar voorkeuren zijn.

De nieuwe functionaliteit is gebaseerd op technologie van start-up Conichi, waarin HRS anderhalf jaar geleden 7 miljoen euro investeerde.

De gast slaat in zijn persoonlijke profiel informatie op over bijvoorbeeld allergieën, een late check-out of lievelingskrant. Daarin is uiteraard ook zijn boekingsgegevens opgeslagen. Zodra de reiziger het hotel binnenloopt, ziet de receptionist op zijn tablet wie het is en kan de incheckprocedure veel sneller worden afgehandeld. Bovendien kan het hotelpersoneel inspelen op de persoonlijke voorkeuren van de gast.

In de app wordt aangegeven of het geboekte hotel gebruikmaakt van de zogeheten Smarthotel-functie. Tot nu toe zijn dat driehonderd hotels in het portfolio van 300.000 accommodaties.

In de nabije toekomst wil HRS ook de betaling en afhandeling van de factuur mogelijk maken via de app. De gast kan bijvoorbeeld aangeven of het verblijf zakelijk of privé in rekening moet worden gebracht en deze mobiel betalen. De factuur krijgt hij vervolgens in zijn mailbox. Ook onderzoekt HRS de mogelijkheid om van de app de kamersleutel te maken.

Volgens HRS moet de nieuwe appfunctionaliteit in- en uitchecken net zo gemakkelijk maken als een Uber-taxi bestellen. De HRS-app is 20 miljoen keer gedownload en 40 procent van de zoekopdrachten wordt op een smartphone of tablet gedaan.

Vooralsnog is HRS Smarthotel alleen beschikbaar voor iOS-apparaten.

SEO voor video: met deze elementen eindig je hoog in Google

Maak jij al veel video’s? Dan wil je natuurlijk organisch optimaal profiteren van je video’s. Nu hangt de definitie van ‘optimaal profiteren’ af van je strategie. En dat heeft weer gevolgen voor de hosting van je video’s. In dit artikel vertel ik je alles over het hosten en optimaliseren van video’s en de beste keywordkeuze. […]

Zwitsal lanceert zelflerende Babynamen app

Op de Negenmaandenbeurs heeft babymerk Zwitsal de eerste zelflerende babynamen app geïntroduceerd. De app is ontwikkeld in samenwerking met digital production agency iOnline.

De app is bedoeld voor toekomstige ouders die samen op zoek zijn naar de mooiste naam voor hun kind. De namen die de partners allebei goedkeuren komen in een matchlijst te staan. In de database zitten ruim 10.000 babynamen maar je kunt ook eigen verzonnen namen invoeren.

Zwitsal krijgt naar eigen zeggen toegang tot een schat aan informatie over de aanstaande ouders, waaronder ook vaders, een doelgroep die voor het babymerk vooralsnog buiten beeld bleef.

Page generated in 1,517 seconds. Stats plugin by www.blog.ca