Aston Martin’s Project Neptune is de mooiste onderzeeër ooit

Triton maakt onderzeeërs. Goede onderzeeërs. En dan niet van het type 30 man crew en nucleaire wapens aan boord, maar kleine ‘plezier’ subs die bedoeld zijn om een paar mensen onderwater een fantastisch uitzicht te geven. Het zijn nog best leuke dingen om te zien, met de ronde koepels en felle kleurtjes.

Dat kan zich echter niet meten met het design dat Aston Martin heeft gemaakt voor Triton. In deze samenwerking die ‘Project Neptune’ heet worden er een heel klein aantal ultra-exclusieve (zo zegt Triton zelf) en strikt gelimiteerde onderzeeërs gemaakt met de techniek van Triton, maar het design van Aston Martin.

aston-martin-triton-submarine-4
Het lijkt wel bijna een ruimteschip.

Pro Evolution Soccer 2018 vanouds vertrouwd

Het is weer die tijd van het jaar, het weer wordt druilerig en het lijkt telkens eerder donker te worden. Weg met de zonovergoten terrasjes en tijd om de verwarming hoger te zetten terwijl je lekker onderuitgezakt je avonduren vult met een toffe game naar keuze. He bah, wat is de herfst toch rot voor ons gamers. Maar daar gaat dit artikel natuurlijk niet over.

Het is ook de tijd van het jaar dat footie fans weer helemaal los kunnen met hun jaarlijkse dosis PES of FIFA, want het is natuurlijk geen grote verassing dat de nieuwe jaarlijkse edities acte de presence geven op onze fijne spelcomputers. De aftrap wordt traditiegetrouw weer gedaan door onze Japanse vrienden van Konami. Want zoals voorgaande jaren verschijnt de nieuwe Pro Evolution Soccer weer net iets vroeger dan diens grote rivaal FIFA. Vorig jaar werd er een PES geïntroduceerd met de zeer fijne FOX Engine – beter bekend als de Metal Gear Solid motor – en dat werd door veel fans goed ontvangen. Benieuwd of Konami deze keer ook een doelpunt gescoord heeft? Lees gauw verder!

CEO Hotelchamp: ‘We kunnen naast Booking.com bestaan’

Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.

 De meeste hoteliers zijn voor hun online omzet vrijwel volledig afhankelijk geworden van grote boekingsplatformen zoals Expedia en Booking.com. Die dominantie heeft niet alleen geleid tot forse commissies van vijftien tot dertig procent, ook dicteren de platformen het prijsbeleid van de hotels. Waardoor deze laatste steeds verder verwijderd raken van de klant, omdat Expedia en Booking geen data delen, stelt Valk. Tijd om die vicieuze cirkel te doorbreken. “Voor hoteliers is de traffic naar hun site het probleem niet – driekwart van de mensen die uiteindelijk bij een third party hun reis boekt, surft ook naar de website van het hotel. Als je die bezoekers aan je weet te binden, heb je een flinke markt in handen.”

Hotelchamps-software zorgt ervoor dat de bezoeker van de hotelwebsite realtime wordt herkend. Er zijn inmiddels ruim duizend hotels aangesloten bij het platform. “We analyseren alle datasets en stellen zo persona’s en audiences vast. Op basis daarvan bepaalt het systeem wat de juiste boodschap is voor de websitebezoeker. Iemand die gevoelig is voor social proof laten we recensies zien en een gast die prijs het belangrijkst vindt, krijgt een leuke aanbieding.”

Psychologen
Het idee slaat aan bij angel investors als Nalden (WeTransfer) en Philippe de Knijff en Jolanda Degen (oprichters van online reisbedrijf Otravo). Hotelchamp heeft kort geleden 2,25 miljoen euro opgehaald die bovenop de 1,75 miljoen komt die het bedrijf vorig jaar augustus verzamelde. Daarmee wil Valk ‘hypergrowth’ realiseren. “We hebben in ons eerste verkoopjaar duizend hotels aangesloten in 45 landen. Over een paar jaar moeten dat er tienduizenden zijn in de hele wereld.” De funding wordt daarbij vooral geïnvesteerd in mensen die zorgen voor meer en tevreden klanten en een beter product, zoals datawetenschappers en psychologen. “Door zoveel mogelijk data te verzamelen, kunnen onze gebruikers zo effectief mogelijk communiceren met hun potentiële gasten. Plus: rendement uit de eigen kanalen betekent meer autonomie.”

Winst
Een wereld zonder Expedia en Booking.com ziet de CEO echter nog niet zo snel gebeuren. Dat is ook niet nodig, stelt hij. “Het is helemaal niet raar dat een product via verschillende distributiekanalen wordt verkocht. Maar het moet wel in balans zijn. En die is in de hotellerie zoek: het is niet ongebruikelijk dat tachtig tot negentig procent van de boekingen afkomstig zijn van platformen van derden.”

De kosten die Hotelchamp rekent, kunnen met enkele boekingen terug zijn verdiend, stelt Valk. De hoteliers hebben volgens hem gewonnen als ze zelf weer hun prijzen kunnen bepalen en dichter bij de klant komen te staan. “Niemand wordt beter van commissies van dertig procent. Dat geld gaat niet naar de beleving van gasten of een gezonde financiële toekomst van het hotel. En dat zou wel moeten.”

* Dit artikel verscheen eerder in het oktobernummer van Emerce magazine (#161).

Foto: Vincent Boon (in opdracht  van Emerce)

Hoe beeldherkenningstechnologie de marketingwereld in no time verandert

Dankzij​ ​de​ ​komst​ ​van​ ​geavanceerde​ ​beeldherkenningstechnologie​ ​(i​mage​ ​recognition software​)​ ​weten​ ​marketeers​ ​precies​ ​wat​ ​de​ ​interesses​ ​zijn​ ​van​ ​hun​ ​doelgroep.​ ​Van​ ​je favoriete​ ​kleur​ ​en​ ​kleding​ ​tot​ ​je​ ​lievelingshuisdier​ ​en​ ​koffie.​ Y​ou​ ​name​ ​it​. Dankzij​ ​deze​ ​software​ ​kunnen​ ​verschillende​ ​voorwerpen​ ​in​ ​digitale​ ​content geïdentificeerd​ ​worden,​ ​waardoor​ ​marketeers​ ​in​ ​staat​ ​gesteld​ ​worden​ ​om​ ​content​ ​op een​ ​compleet​ […]

De week op social: Vimeo gaat livestreamen, Twitter’s 280 tekens en Facebook gaat offline targeten

De week op social: Vimeo gaat livestreamen, Twitter’s 280 tekens en Facebook gaat offline targeten

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

Met deze week: Vimeo lanceert eigen product voor livevideo, Instagram biedt meer controle over reacties op je berichten, Twitter test 280 karakters in Tweets, YouTube introduceert nieuwe targetingopties, Facebook voegt Custom Audiences toe voor winkelbezoekers en biedt meer targetingopties voor Messenger-advertenties. 


Lees meer over: De week op social: Vimeo gaat livestreamen, Twitter’s 280 tekens en Facebook gaat offline targeten.

Hands-on: iPhone 8 (Plus)

De wachtrijen voor de nieuwe iPhone 8 waren vorige week vrijdag opvallend kort. Dat krijg je als je gebruikers al meteen een vette kluif voorhoudt, de iPhone X, die over een maand verschijnt. Grote kans dat gebruikers dat toestel op zijn minst eerst in handen willen hebben om alsnog hun keuze te kunnen bepalen.

Wat misschien ook een rol heeft gespeeld is de suggestie dat de iPhone 8 niet heel veel verschilt van de iPhone 7. En dat is een misverstand. Door het glazen design (met een band van hoogwaardig aluminium in bijpassende kleur) voelt dit toestel toch anders aan. Het heeft, en dat is niet negatief bedoeld, een bijna Samsung-achtige uitstraling. De iPhone glimt en spiegelt als nooit tevoren.

Al heeft zo’n design ook een nadeel: valtesten in video’s op internet suggereren dat de kans op barsten groter is geworden. Wel kan deze nieuwe iPhone (nog weer) beter tegen water en stof.

Niet alleen het glazen design is nieuw: De A11 Bionic-chip heeft volgens Apple zelf kernen die tot 70 procent sneller zijn dan de vorige A10 Fusion-chip. Deze chip heb je nodig voor augmented reality-apps en ‑games.

In Londen, waar de iPhone 8 eerder deze week aan de verzamelde Nederlandse pers werd getoond, werd zo’n AR-toepassing gedemonstreerd. Daarbij fungeerde de vloer als decor voor een zeer gedetailleerde game. Die reageert op iedere beweging van de camera. De nadruk ligt nu vooral op entertainment, maar er zijn natuurlijk ook praktische toepassingen denkbaar. Zo kun je met de inmiddels beschikbare IKEA app meubels in je eigen huiskamer ‘neerzetten’.

Je haalt met dit toestel trouwens de allerbeste smartphonecamera die je op dit moment kunt kopen mee in huis. Beweert in elk geval onafhankelijke benchmark DxOMark. Die geeft de iPhone 8 Plus 94 van de 100 punten. De iPhone 8 volgt op de tweede plaats met 92 punten. Op de derde plaats staat Google Pixel.

Op dit gebied is ongeveer alles verbeterd: een 12‑MP camera met een grotere en snellere sensor, een nieuw kleurenfilter, verbeterde pixel­technologie en optische beeld­stabilisatie. Met 10x digitale zoom voor foto’s en tot 6x digitale zoom voor video’s. Je merkt het verschil alleen al als je door de zoeker kijkt: ook bij weinig licht zijn foto’s natuurlijker.

Als je de camera echt belangrijk vindt, schaf dan zeker de iPhone 8 Plus aan, vanwege de dubbele camera. Alleen daarmee zijn zogenoemde bokeh-effecten mogelijk: een gezicht of voorwerp scherp in de voorgrond en de achtergrond vaag. Het resultaat is de ene keer beter dan de andere keer. dus doe je dure camera nog niet weg.

Het Retina HD-display heeft True Tone gekregen. Die stemt de witbalans automatisch af op het omgevingslicht. Apple claimt ook een bredere kijkhoek door de dual-domain-pixels.

Draadloos opladen is dan nu ook eindelijk mogelijk, al kost Apples eigen AirPower mat wel weer extra. Niettemin loopt Apple een lange achterstand in op bijvoorbeeld Google Pixel en de Samsung Galaxy.

Heb je een iPhone 7, en vind je een camera en AR niet heel erg belangrijk, dan hoef je zeker niet over te stappen, maar de optelsom van nieuwe functies en verbeteringen maken deze iPhone 8 wel een must onder de premium smartphones.

Als je wilt wachten op de veel duurdere iPhone X – die in Nederland minimaal 1159 euro kost – dan moet je je goed realiseren dat je eigenlijk hoofdzakelijk betaalt voor het randloze OLED scherm en de Face ID gezichtsherkenning. Dat laatste ook nog alleen omdat de vingerafdrukscanner niet was te integreren. Al het andere heeft de iPhone 8 Plus in principe ook.

Voor de goedkoopste iPhone 8 betaal je 809 euro, voor de goedkoopste iPhone 8 Plus 919 euro.

Onze indrukken zijn gebaseerd op een kort weekje werken met de iPhone 8 Plus.

Infographic: het nieuwe fullfilment center van bol.com

Bol.com opende woensdag zijn nieuwe fulfillment center in Waalwijk. De anderhalf jaar durende bouw van het acht voetbalvelden grote center is een van de grootste projecten uit de geschiedenis van bol.com. Met een druk op de blauwe knop door algemeen directeur Huub Vermeulen kreeg het fulfillment center volgens het bedrijf zelf een vliegende start. Lees de bijzonderheden hieronder.

eDay: vc-panel over beleggingsstrategieën

Komende donderdag maakt Emerce de winnaar van de Top 10 European Startups bekend tijdens eDay. Vooruitlopend op de uitslag gaan we in discussie over de strategieën van investeerders. Waar gaat de markt heen?

Een panel met Arthur Kosten (CMO van Booking.com en investeerder), Joelle Frijters (voormalig CEO van Improve Digital) en Han De Groot (Investor VOC Capital Partners) gaat het specifiek hebben over de kansen voor Nederland.

Joelle Frijters richtte met Janneke Niessen advertentiebedrijf Improve Digital op. In 2013 werd de onderneming verkocht aan het Zwitserse PubliGroupe (nu Swisscom). Inmiddels is Frijters weg bij Improve Digital, maar is ze nog wel actief als mentor en jurylid van de Deloitte Fast50.

Han de Groot startte in 1999 het bedrijf Metrixlab, een onderneming gericht op online marktonderzoek. Na 17 jaar deed hij zijn aandelen van de hand. Met het geld dat hij daarvoor kreeg werd VOC Capital Partners opgetuigd. Het richt zich vooral op early-stage startups die minimaal 50.000 euro per maand omzet draaien.

De sessie is van 12.00 tot 12.30 uur.

Emerce eDay wordt donderdag 5 oktober gehouden in de Kromhouthal in Amsterdam. Kaarten hier.

De DC Daily van 29 september 2017

In de DC Daily vind je nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, vrijdag 29 september 2017.

Minder Airbnb in Amsterdam(?)

De groei lijkt er toch echt uit: de Gemeente Amsterdam meldde vanmorgen triomfantelijk dat het aantal boekingen via Airbnb in onze hoofd(toeristen)stad fors aan het afnemen is. Ze doen hun best om de overlast voor bewoners terug te dringen en de verhuurders aan de regels te houden en dat lijkt volgens de officiële cijfers te werken. Er zijn echter nog steeds veel mensen uit Amsterdam die zeggen dat er omwegen worden gevonden om toch te blijven verhuren terwijl dat niet mag. Daarnaast blijft Amsterdam nog steeds de duurste Airbnb stad ter wereld, dus we zijn er nog niet…

Onderzoek: Millennials kopen impulsiever dan niet-Millennials

Je hoeft geen Millennial te zijn om niet te sparen, maar het helpt blijkbaar wel. Onderzoek van DirectResearch voor ABN Amro heeft namelijk uitgewezen dat juist die generatie veel moeite heeft met het bijhouden van het budget. ze hebben geen goed inzicht in kleine uitgaven en sparen bijna niet. Een groot gedeelte van de groep die wel spaart, moet dat halverwege of tegen het einde van de maand weer ongedaan maken omdat de lopende rekening aan het huilen is.

Even naar een festival, superslicke nieuwe sneakers en een extra abo zorgen er voor dat het geld al snel als sneeuw voor de zomerzon verdwijnt. Millennials zijn van de impulsaankopen, en laat de aantrekkende economie nou juist zorgen voor meer dan gemiddelde impulsuitgaven. Erger nog: Millennials liegen ook nog het meeste over hoe veel ze geshopt hebben, tegen anderen, maar ook gewoon doodleuk tegen zichzelf. Tijd voor actie dus.

e972523e-0b37-4e78-a643-07b5ef9c9e58

Dit zijn de nieuwe series en films op Netflix in oktober

Het is alweer bijna oktober en hoewel we het nog een beetje op afstand hebben weten te houden in september gaat de ‘R’ toch echt de maand in en wordt het dus geheid met dekentjes op de bank zitten. Als je een knapperend haardvuur hebt, moet je dat vooral gebruiken, maar het meeste licht zal toch van de tv moeten komen en daar hebben we dan Netflix weer voor.

Wat kunnen we allemaal verwachten? Voornamelijk veel nieuwe series, een aantal gave films en misschien wel de belangrijkste release van het jaar voor Netflix. Een aantal hadden we al bekeken, zoals de seriemoordenaars-serie Mindhunters. Hier kun je je verder nog op verheugen in oktober:

DK4nYKhXkAEhdLb
Dit kun je allemaal verwachten in oktober.

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Air Time biedt de bekende selectie van films, tv-series, spelletjes en vlucht- en bestemmingsinformatie. Daarbij houdt easyJet rekening met het feit dat de meest vluchten vrij kort zijn – het is dus niet zo dat passagiers hun film niet kunnen afkijken. Het aanbod is toegankelijk via het eigen device van de passagier, dat verbinding maakt met het netwerk aan boord. Vooralsnog betreft het een gratis service.

Om te beginnen worden vijf vliegtuigen uitgerust met het systeem, die worden ingezet op vluchten van en naar Zwitserland. Als Air Time aanslaat, rolt easyJet het verder uit. Gezien de screenshots die easyJet heeft gedeeld, is het de bedoeling dat je straks ook via het systeem snacks en drinken kunt bestellen.

 

EasyJet zet fors in op digitale innovatie. Zo ontwikkelt de airline een app, Airport Explorer, die op basis van stemcommando’s passagiers helpt om de weg te vinden op luchthavens. In juni introduceerde easyJet een skill voor Amazon Alexa waarmee passagiers hun vluchtstatus kunnen checken. Deze is al 30.000 keer gebruikt, aldus de luchtvaartmaatschappij.

Page generated in 1.481 seconds. Stats plugin by www.blog.ca