Via Snap en het Discover platform de Olympische Spelen beleven

Eurosport is een samenwerking aangegaan met Snap Inc., het bedrijf achter sociaal medium Snapchat. Dat hebben ze gedaan speciaal voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Door de samenwerking kunnen alle gebruikers van Snapchat in Europa de winterspelen ook beleven via Snap’s Discover platform.

Het is een deal die unieke kansen gaat bieden voor beide partijen om (ook) een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Maar ook exclusieve content van de atleten en andere voor de Snapchat-generatie aansprekende influencers zal uiteraard niet ontbreken.

First-of-its kind

Deze ‘first-of-its kind’ deal zorgt er niet alleen voor dat Snapchatters ‘s werelds grootste sportevenement direct en van dichtbij kunnen meebeleven, ze kunnen ook zelf content maken, samenstellen en delen via het platform, waarmee onder meer full-screen graphics, animaties en geluidseffecten kunnen worden toegevoegd.

Michael Lang, President, International Development & Digital van Discovery International: “Snapchat is nog altijd een van de grootste en meest invloedrijke social media-platformen ter wereld, dus het is geweldig dat we op deze manier de Olympische passie en beleving ook één op één kunnen delen met de Snapchat-generatie. Dit sluit perfect aan bij onze ambitie en onze belofte meer mensen, via meer schermen en platforms de Spelen mee te laten beleven.

Europa

In Europa zijn er dagelijks gemiddeld zo’n 57 miljoen mensen actief op Snapchat. Gebruikers die dagelijks wereldwijd actief zijn, bezoeken het platform meer dan 20 keer per dag en maken dagelijks samen ruim 3 miljard Snaps. Ze brengen bovendien veel tijd door op de app: dagelijks gemiddeld meer dan 30 minuten, terwijl Snapchatters onder de 25 jaar zelfs gemiddeld 40 minuten per dag actief zijn.

Op deze manier kunnen wij onze sportfans de beste Olympic experience ooit geven: zij beleven de Olympische Spelen vanaf de eerste rij en kunnen hun favoriete teams en atleten op de voet volgen.

– Ben Schwerin, Vice President Partnerships van Snap Inc.

Continue innovatie vraagt om analytics in HR

Achter iedere bedrijfsinnovatie of verandering schuilt een implicatie voor de mensen die er werken. Niet zelden wordt dat echter vergeten. Analytics kunnen HR helpen bij de beoogde cultuurverandering.

Dat analytics een grote rol moeten hebben in HR staat voor Dirk Jonker van softwarebedrijf Crunchr vast – zo maakte hij vorige week tijdens Emerce eDay duidelijk. Bedrijven zijn namelijk continu bezig met verandering. Een volgende innovatie of vernieuwing in het businessmodel. Dat is niet iets cosmetisch of alleen van invloed op de klant. De impact van die innovatie zou je terug moeten zien onder de mensen waarmee wordt gewerkt. Continue innovatie vraagt ook om continue interne verandering.

Sturing in ontwikkeling

Jonker geeft Amazons overname van supermarktketen Wholefoods als concreet voorbeeld. ‘Natuurlijk hoopt Amazon tot een synergie te komen. Stel dat het de winkels bijvoorbeeld op termijn wil veranderen in Amazon Go’s. Wat betekent dit dan voor de mensen die er al werken? Ontslag? Omscholing tot adviseurs? Of is er juist een heel nieuw techteam nodig?’ Iedere strategische verandering vraagt wat dat betreft om een verandering in het menselijk kapitaal. Is daarvoor geen aandacht dan ontstaat er vanzelf een gapend gat tussen praktijk en dat wat er vanuit het management wordt beoogd.

Door ‘peoples data’ onderdeel te maken van het HR-beleid worden mensen niet uitsluitend meer gemanaged, maar ontstaat er zogezegd sturing in de ontwikkeling. Op persoonlijk vlak en op bedrijfsniveau. Voor een succesvolle integratie van Wholefoods is het bijvoorbeeld belangrijk dat de mensen bij elkaar blijven, legt Jonker uit. Een machine kun je dan op basis van historische data trainen om de ‘turnover’ te voorspellen – het aantal mensen dat vertrekt. ‘In de data die bedrijven in huis hebben is vaak goed te zien wie er weg zijn gegaan en welke patronen daarin zijn te herkennen.’ Werd er niet naar ze omgekeken? Of kregen ze niet geboden wat ze zochten? Met vergelijkbare data-analyses is vaak ook vast te stellen wat men dan wel in het werk of de organisatie zoekt.

Voorspellen wie vertrekt

Een bedrijf dat dit tijdig heeft ingezien is General Electric (GE). Het bedrijf – sinds mensenheugenis actief in technologie en als producent van industriële producten – wil binnen een paar jaar met name bekendstaan om zijn software. De gasturbines en motoren die het nu ontwikkelt, krijgen namelijk allemaal digitale en met internet verbonden sensoren. Met slimme software wil GE koploper worden van dit ‘industriële internet’. De afgelopen jaren zijn er daarom duizenden ontwikkelaars aangenomen. En die zijn wars van bureaucreatie en gericht op nieuwe carrièremogelijkheden, zo valt in de Harvard Business Review van afgelopen maand te lezen.

Door het HR-team uit te rusten met allerlei mogelijkheden om data te analyseren en medewerkers te voorzien van speciale carrièreapps houdt GE de ‘high potentials’ continu tevreden. Het is GE’s versie van een datingsite, vertelt de voormalige HR-baas. Op basis van eerdere interne ‘bewegingen’ en de overeenkomst tussen banen wordt er gewezen op passende trainingen en uitdagend (en nieuw) werk. Managers krijgen juist aandacht voor de minder voor de hand liggende mensen voor een baan. Met behulp van de data is GE naar eigen zeggen steeds beter in staat te voorspellen wie een baan zal opzeggen of wat voor een culturele verandering nodig is.

Dichter bij huis bewandelt PostNL eveneens het datapad om tot gewenste veranderingen te komen. En uiteindelijk een beter werkgever te zijn. In een artikel van Irma Doze (AnalitiQs) op HR praktijk legt de logistieke speler uit hoe het heeft gekeken naar de relatie tussen betrokkenheid vanuit het management en verzuim op de vloer. Die relatie bleek één-op-éen aan te tonen. Een hoge betrokkenheid resulteert in minder verzuim. Dat inzicht heeft geleid tot coaching van managers op basis van het gewenste leiderschapsprofiel. Andersom geldt dat een tijdig gevoerd voortgangsgesprek de perceptie van de leidinggevende ook positief beïnvloedt.

Digitalisering HR zet door

HR is van oudsher eerder een kwalitatief dan kwantitatief vakgebied. Dat vraagt dus om overtuiging, zo hebben ze ook bij PostNL gemerkt. Dirk Jonker van Crunchr komt tot een vergelijkbare conclusie. ‘In HR werken bijvoorbeeld veel mensen die eerder recruiter zijn geweest’, zei hij daarover. Het ‘grotere plaatje’ van HR’ is daardoor lang niet altijd op de radar.

Zoals recent in een onderzoekspaper van SAP en Harvard Business Review werd geconcludeerd: bedrijven zien de meerwaarde van analytics voor HR wel, maar richten zich in eerste instantie op de meer procesgedreven delen van de organisatie  – de werving bijvoorbeeld. En dat terwijl de grootste mogelijkheden liggen op vlakken van cultuur, het trainen en het succesvoller maken van de mensen.

De digitalisering in HR zal hoe dan ook snel doorzetten, zo wordt er verwacht. Strategie, data science, inzichten halen uit de gegevens en met behulp van coaching managers bijspijkeren wordt snel onderdeel van het werk.

CoolCat opent Duitse webwinkel

Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.

‘Hier moesten we natuurlijk op inspelen’, zegt Mirela Belkoski, e-commerce manager bij CoolCat.

De webwinkel ging enkele weken terug al live en mag zich nu volgens CoolCat in een warme belangstelling verheugen. ‘We merken aan de reacties van onze Duitse klanten dat er plek is voor een edgy en minder conformistisch merk op de Duitse fashionmarkt.’

De collectie van CoolCat is dankzij deze uitbreiding online verkrijgbaar in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

CoolCat opent Duitse webwinkel

Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.

‘Hier moesten we natuurlijk op inspelen’, zegt Mirela Belkoski, e-commerce manager bij CoolCat.

De webwinkel ging enkele weken terug al live en mag zich nu volgens CoolCat in een warme belangstelling verheugen. ‘We merken aan de reacties van onze Duitse klanten dat er plek is voor een edgy en minder conformistisch merk op de Duitse fashionmarkt.’

De collectie van CoolCat is dankzij deze uitbreiding online verkrijgbaar in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

Wie betaalt de rekening van de battle rond Google Shopping?

Opinie – In juni legde de Europese Commissie Google een recordboete van 2,4 miljard euro op, vanwege de prijsvergelijkingsdienst Shopping. Volgens de commissie trekt Google zijn eigen Shopping voor in de zoekmachine die door meer dan 90 procent van de Europeanen gebruikt wordt. Shopping is de etalage die bovenaan in de zoekmachine verschijnt als je op […]

New Skool Media wil meer investeren in digitaal

Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.

De afgelopen maanden heeft de uitgever het portfolio ‘compleet geanalyseerd’ en per titel een strategie ontwikkeld. Op basis van die analyse is ook bepaald waar fors geïnvesteerd zal worden in digitalisering.

De uitgever zet ook nog een ontwikkelafdeling neer die moet zorgen dat de gewenste digitale versnelling ook echt plaats gaat vinden in de vorm van sites, betaalmuren en apps.

Van Luit zegt ook dat er waarschijnlijk zal worden gesneden in titels. New Skool Exploitatie had afgelopen jaar te kampen met een dalende losse verkoop. Vorig jaar was die daling 11 procent.

De Star Wars Han Solo film heeft eindelijk een naam

Terwijl we ons allemaal mentaal aan het voorbereiden zijn op Star Wars Episode VIII: The Last Jedi die dit najaar in de bioscoop te zien zal zijn is de volgende Star Wars film al klaar met de principiële opnames, zoals dat heet. Regisseur Ron Howard kondigde dat vandaag op Twitter aan en wist daarbij ook nog de naam te noemen van de film.

Als je had gehoopt op wat inventiviteit kom je bedrogen uit, want Solo: a Star Wars Story is nou niet bepaald een spannende titel. Het verhaal speelt zich in het verleden af en volgt de jonge jaren van Han Solo, nu gespeeld door Alden Ehrenreich. Verder kunnen we nog genieten van Game of Thrones’ Emilia Clarke, Woody Harrelson, Donald Glover als Lando Calrissian en natuurlijk Warwick Davis als R2-D2.

Page generated in 2,540 seconds. Stats plugin by www.blog.ca