Steeds meer Nederlandse merken worden geconfronteerd met phishing

Het aantal phishingsites dat bekende Nederlandse merknamen misbruikt voor criminele doeleinden is het afgelopen jaar met ruim 40% toegenomen. Zo blijkt uit een nieuwe analyse van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN).

Van alle websites waarvan de domeinnaam lijkt op één van de merknamen uit de top 50 Nederlandse merken is 4% een phishingsite. Vorig jaar lag dit percentage nog op 2,2%. Opvallend is dat geen van de merknamen ontkomt aan pogingen tot phishing.

Top 50 Nederlandse merken

Voor het onderzoek is de top 50 Nederlandse merken van Branddirectory als uitgangspunt genomen. Met behulp van de Domeinnaambewakingsservice (DBS) is de .nl-zone gescand om alle domeinnamen in beeld te brengen die sterk lijken op de merknamen, of een van deze 50 merknamen bevatten.

Vervolgens zijn deze domeinnamen geclassificeerd naar verschillende categorieën, bijvoorbeeld redirect naar originele domeinnaam, normale site en phishingsite. In totaal heeft SIDN 964 websites aangeduid als (zeer waarschijnlijke) phishingsite. Vorig jaar lag dit aantal nog op 675, wat een toename van ruim 40% betekent.

Alle sectoren

SIDN heeft ook onderzocht welke sectoren binnen de 50 waardevolste Nederlandse merken het meest te kampen hebben met phishingsites. Zo blijkt 10,5% van de onderzochte domeinnamen waarin de merknaam van luchtvaartmaatschappijen wordt gebruikt te leiden naar een phishingsite. Ook bouwbedrijven (9%) en mediabedrijven (7%) zijn bovengemiddeld slachtoffer. In vergelijking met vorig jaar zijn bedrijven uit de financiële sector een minder populair doelwit geworden van online criminelen.

.nl-zone

Het bestrijden en voorkomen van Internetcriminaliteit vraagt ons aller aandacht en krijgt die aandacht ook van SIDN,” aldus Roelof Meijer, algemeen directeur van SIDN.

Als beheerder van het .nl-domein is ons er veel aan gelegen om .nl het veiligste domein ter wereld te maken. Zo zorgen we ervoor dat consumenten online veiliger zijn en bedrijven beter kunnen voorkomen dat hun naam misbruikt wordt voor malafide praktijken. Dit kunnen we niet alleen, ook de merkhouder heeft hier een verantwoordelijkheid in. Met onze Domeinnaambewakingsservice geven we bedrijven inzicht en kunnen zij continu in de gaten houden of er phishingpogingen met gebruik van hun naam worden gedaan. Om vervolgens gelijk actie te ondernemen!

De DC Daily van 31 oktober 2017

In de DC Daily vind je nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, dinsdag 31 oktober 2017.

Romeyn is terug!

Michiel Romeyn, welbekend van Jiskefet en ook wel bekend als Storm, Van Binsbergen en Oebama gaat weer iets doen. Sinds hij bij het AD aan de slag is werkt hij aan ‘iets met het nieuws’ dat hij elke twee weken op de website wil gaan doen. De brombeer wil af van het brave gedoe op de Nederlandse tv en gaat er dus vermoedelijk hard tegenaan. We zijn benieuwd!

Twee mannen kapot: Moet dit wel op TV of in de krant?

gijs-advo-611x328

Journalist Jelle Brandt Corstius verklaarde in Trouw dat hij aan het begin van zijn carrière tijdens zijn werk verkracht werd. Gisteravond verdedigde de vermeende dader, TV-producent Gijs van Dam zich in een uitzending van Pauw. Waarom vroeg niemand zich af of dit wel op TV of in de krant moest komen, vraagt Ton F. van Dijk zich af.

Twee jonge mannen hadden sex in het Kurhaus. De een 24 en de ander 25. Dat zijn eigenlijk de enige echte feiten in dit verhaal.

Want nu – inmiddels ruim 15 jaar later – hebben ze allebei een andere herinnering aan die nacht. De een is ervan overtuigd dat hij gedwongen werd tot het plegen van seksuele handelingen.

De ander weet zeker dat er sprake was van sex onder invloed van alcohol en dat de nachtelijke uitspatting plaats vond op basis van “mutual consent”.

De twee staan lijnrecht tegenover elkaar in de media.

Ze dreigen inmiddels over en weer met advocaten. De een voelt zich het slachtoffer van een brute verkrachting. De ander van een “standrechtelijke executie” als gevolg van een beschuldiging waar tegen hij zich niet kan verweren.

Twee mannen van inmiddels rond de 40 volkomen kapot. Onderwerp van spot en bijval van omstanders, die denken te weten hoe het zit.

Iedereen heeft een mening.

Twee mannen volledig stuk gemaakt. Door een beschuldiging. En door een ontkenning.

Vraag is: waar ging het fout?

Cruciaal is dat er maar twee mensen zijn, die weten wat er die nacht gebeurd is. De rest is een publicitaire kettingreactie met desastreuze afloop. Voor beiden.

Het ging fout toen het vermeende slachtoffer zich na 15 jaar meldde bij een krant. Zonder enig steunbewijs had de hoofdredacteur van die krant hem tegen zichzelf moeten beschermen. En de vermeende dader tegen de niet controleerbare aantijgingen.

Ook al is het echt gebeurd. Juist daarom misschien wel.

In de hype van #metoo doken alle andere media bovenop het verhaal en het vermeende slachtoffer kreeg een podium om zijn verhaal te doen. Zonder dat enige vorm van controle mogelijk was.

De vermeende dader was een “smeerlap” (Matthijs van Nieuwkerk) en een “pisnicht” (Youp).

En daarom koos deze op zijn beurt voor de aanval bij Pauw. Met zijn advocaat ontkende hij stellig dat er sprake was geweest van dwang. Die nacht in dat hotel.

En zo werd de waarheid van de een, het persoonlijk drama van de ander. En vice versa. Twee mannen kapot. Nee, verwoest.

Omdat er niemand, maar dan ook niemand bedacht: Moet dit wel op TV of in de krant?

Dit stuk verscheen eerder op het weblog van Ton F. van Dijk.

The post Twee mannen kapot: Moet dit wel op TV of in de krant? appeared first on De Nieuwe Reporter.

Hoe verhoog ik de conversie van mijn blog?

B2B-bloggers, maar ook B2C of juist hobbybloggers willen allemaal weten hoe ze de conversie kunnen verhogen. Vaak zijn ze al gestart met het periodiek bloggen en zijn ze lekker op dreef met nieuwe blogs, herschrijven van oude blogs, reacties beantwoorden en social media community management. Maar dan volgt het kantelpunt: wat kan er  nog meer met het blog? 

Deze tips lijken héél erg voor de hand te liggen, open deuren wellicht. Toch zie ik helaas nog heel vaak dat de basis van de blog nog niet goed is. Daarom heb ik zes tips opgesteld, zodat je makkelijk kunt checken of je goed op weg bent.

1) Maak heatmaps & recordings

Leuk, je hebt een blog geschreven. Maar heb je ook al eens gekeken naar de layout van je blog? Weet je hoe bezoekers je blog ervaren? Hoe ze navigeren, lezen ze met aandacht? Of scannen en skippen ze delen? Waar klikken ze op? En nog belangrijker, waar klikken ze NIET op?

Je kunt natuurlijk al wel het een en ander aan data uit Analytics halen, maar ik heb het over een stapje verder.

Je kunt natuurlijk al wel het een en ander aan data uit Analytics halen (bounce rate, average time spend, sessies per pagina), maar ik heb het over een stapje verder. Maak eens heatmaps, clickmaps en scrollmaps. En, neem recordings op van je bezoekers om te kijken wat ze nou écht doen. Dit kun je eenvoudig doen via Hotjar.

  1. Ga naar Hotjar.com en maak een account aan (gratis).
  2. Plaats het script op je website en verifieer of het goed is gekoppeld.
  3. Sluit je eigen IP-adres uit. Deze kun je makkelijk vinden op whatismyip.com en vervolgens bij de instellingen uitsluiten. Je wilt niet je eigen gedrag analyseren.
  4. Je kunt dan 3 verschillende heatmaps maken in de gratis versie. Ik raad aan om er 1 te maken van je homepage, de blog overzichtspagina én de blogpagina’s samen. Om de blogpagina’s samen te pakken, kun je werken met een RegEx reeks. Bijvoorbeeld: www.homepage.nl/blogs/(.*)/$.
    Zo heb je alles wat begint met /blogs/ en datgene wat erna variabel is, pak je mooi samen in de (.*). Heb je nog meer categorieën achter de /blogs/ staan? Pak dan bijvoorbeeld /blogs/(.*)/(.*)/$.
  5. Terwijl de heatmaps data aan het verzamelen zijn, kun je ook alvast recordings aanzetten. Klik in het linker menu op recordings en dan gewoon op de groene knop en Hotjar doet het verdere werk voor je! Ik pak vaak alleen de gebruikers die langer dan 30 seconden blijven, zodat je geen snelle bouncers in je filmpjes terug ziet.
  6. Afhankelijk van het aantal bezoekers, zul je binnen een week tot maand (of twee) genoeg data verzameld hebben. Dan begint de analyse. Hieronder een voorbeeld:

Hier zie je dat ze de tekst goed lezen, maar verder dan dat zien ze eigenlijk vrij weinig op de site. Terwijl buiten de tekst om, juist alle upsellmogelijkheden staan! Dan kun je nóg zulke goede blogs schrijven, als er niemand op klikt, heb je er alsnog niks aan. Heb jij ook zulke opvallende resultaten? Speel dan eens met de locaties van je upsellmogelijkheden die mogelijk de conversie verhogen. Verwerk deze eens als blok tussen de tekst in, geef ze een andere kleur of een grotere titel. En maak dan vervolgens weer een nieuwe heatmap om te kijken of ze het nu beter zien!

2) Voorkom dat je blog doodloopt

Zorg ervoor dat je blog eindigt met call to actions. Vraag mensen reacties achter te laten, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, of abonneren op je blogs door middel van een RSS feed? Misschien wil je ze aansporen om je social media pagina’s te liken, of juist door te sturen naar andere blog posts?

Let er goed op dat je blog niet doodloopt op het einde, je wilt ze juist belonen als ze tot het einde hebben gelezen. Bezoekers die veel lezen, vinden je blog sowieso interessant genoeg en zijn dan makkelijker over te halen. Commitment & Consistency noemen ze dit ook wel in de psychologie. Je vraagt ze om iets kleins (het lezen van een langer blog), en daarna zijn ze geneigd om op nóg iets ja te zeggen. Geef ze dan ook deze opties!

3) Gebruik remarketinglijsten en haal bezoekers terug via social media of display advertising

Met remarketing kun je bezoekers nog eens proberen over te halen om je site te bezoeken. Ze zijn al met je site bekend, wat voor hun al een extra gevoel van veiligheid en vertrouwen zorgt. Je kunt heel veel verschillende remarketing lijsten aanmaken, maar dit zijn mijn favorieten:

  • Bekijk in Analytics de gemiddelde sessieduur en maak hier een remarketing lijst van! Target bezoekers die even lang of langer dan gemiddeld blijven. Deze zijn vaak van hoge kwaliteit.
  • Dit kun je ook doen voor het aantal pagina weergaves. Bekijken ze het gemiddeld aantal pagina’s of hoger? Ook dan zijn ze vaak van hogere kwaliteit en wil je ze aan je blijven binden.
  • Kijk ook eens naar hoeveel dagen er tussen zit als bezoekers weer terugkomen. Dit kan heel verschillend zijn, en hier kun je heel mooi op inspelen! Zie je dat bezoekers gemiddeld na 3 dagen terugkomen? Laat dan bezoekers na 3 dagen een mooie advertentie zien om ze weer te herinneren dat je weer wat leuks hebt geschreven! Zeker bij een langere tijdsperiode is dit een erg goede manier om weer even de aandacht te trekken!
  • Targeten van specifieke onderwerpen. Heb je een bepaalde subcategorie in je blog? Maak ook hier eens een losse lijst van. Dan kun je mensen die blogs van een bepaalde categorie hebben gelezen makkelijk op de hoogte brengen dat er weer een nieuwe, bijpassende blog is geschreven hiervoor!

Voor remarketing is het wel heel belangrijk dat je een relevante advertentie maakt om te tonen. Idealiter maak je per lijst, nieuwe advertenties. Zodat de boodschap van die advertentie compleet is toegespitst op de inhoud van de remarketing lijst. Blijf hierin vooral ook testen! Er is geen enkele perfecte advertentie die voor al je remarketing doelgroepen 100% het beste is.

4) Verhoog conversie met share buttons tussen de alinea’s

Vaak is er al wel een like & share box in de sidebanner geplaatst (27 vrienden vinden deze pagina ook leuk), maar denk ook eens aan bepaalde delen van je tekst die je al tijdens het lezen kunt delen. Zo kun je bepaalde zinnen, uitspraken, phrases of hashtags eenvoudig promoten. Combineer dit met een goede automatische boodschap zodat je het je bezoeker zo makkelijk mogelijk maakt. Online zijn we allemaal een gemaksmens.

5) Werk met exit pop-ups

Pop-ups kunnen als zéér irritant worden ervaren, maar ze kunnen absoluut je conversie verhogen. Als je de pop-up instelt dat deze alleen naar boven komt als mensen al richting het kruisje willen gaan (op desktop) of bijvoorbeeld op mobiel als ze een andere (interne) link aanklikken, is het al een stuk minder opdringerig.

Als doelstelling kun je dan variëren in wat voor jou het belangrijkst is. Wil je meer volgers op facebook? Plaats er dan een like box in. Wil je meer nieuwsbrief inschrijvingen? Plaats er dan een nieuwsbrief formuliertje in. Maar je kunt ze ook bijvoorbeeld een actiecode aanbieden, of een extra resource of White paper om te downloaden.

Net als bij de remarketing banners, is het ook hier belangrijk om te blijven variëren per pop-up om te kijken welke versies het beste jouw conversie verhogen. Welke woorden gebruik je, welke afbeeldingen? Er zijn genoeg tools om pop-ups naast elkaar te testen om te kijken welke variant beter werken. Maak hier dan ook gebruik van!

6) Gebruik Facebook Messenger als reactietool

Facebook Messenger is ontzettend laagdrempelig voor bezoekers. In combinatie met tools als Manychat, kun je op een eenvoudige manier een soort nieuwsbrief community opbouwen, maar dan in Messenger!

Gebruik in plaats van een standaard reactie tool (die vaak in layout ook niet al te mooi zijn) eens een button naar facebook Messenger, zodat ze via die tool kunnen reageren op hun bericht. Niet alleen zorgt dit voor een vergroting in je social media bereik (want je vraagt ze dan natuurlijk meteen eventjes om je pagina te liken), je hebt makkelijker direct contact met je doelgroep én je bouwt (indien je manychat gebruikt) meteen een community op die je via veel verschillende manieren nog eens kunt activeren!

Haal jij al het meeste uit je blog?

Heb jij alle tips al in gebruik? Dan ben je écht goed bezig. Heb je ze nog niet allemaal ingezet? Dan zijn de tips nog wat mooie quick wins die je conversie verhogen en je blog pagina’s een extra boost geven.

Booking.com: ‘2018 wordt het jaar van de technologie in travel’

In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumentenonderzoek doen, reserveren en reizen beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland.

Bijna een derde (29 procent) van de ondervraagde reizigers wereldwijd zegt er geen moeite mee te hebben als een ​​computersysteem de volgende reis bepaalt op basis van hun reisgeschiedenis. Daarnaast zegt de helft dat het er niet toe doet of ze met een persoon of computer moeten communiceren, zolang hun vragen maar worden beantwoord. Vierenzestig procent gaf aan het leuk te vinden om aan de hand van virtual reality een ‘preview’ van hun reis te zien. Verder is 50 procent van mening dat gepersonaliseerde reissuggesties en -activiteiten een goede stimulans zijn om een reis te boeken.

De voorspelling van Booking.com is onderdeel van een aantal reistrends die volgens het onderzoek in 2018 een belangrijke rol gaan spelen. Zo zullen er meer vakanties worden geboekt uit nostalgische overwegingen, naar bestemmingen die we kennen uit onze jeugd. Verder zijn wellness, reizen met vrienden, bestemmingen die bekend zijn van films of tv-series en leven als een local trends waarmee de reisbranche volgend jaar kan scoren, aldus Booking.com.

Mazda Vision Coupé concept, te mooi voor woorden

Soms moet je helemaal niets zeggen, zwijgen, hooguit wat lezen en alleen maar kijken. Met de Mazda Vision coupé toont Mazda de designtaal van de volgende generatie modellen die allen nog steeds zullen zijn gebaseerd op de Kodo-design filosofie. Het moet volgens Mazda allemaal nog eleganter, luxueuzer en stijlvoller worden.

De plaats waar we zijn heet Tokyo, de grootste stad ter wereld. De lokatie. de Tokyo Motor Show. Een podium en een auto en wees eerlijk, schoonheid bestaat.

02_vision_coupe_ext_side

Page generated in 1.619 seconds. Stats plugin by www.blog.ca