Aandacht nog steeds belangrijke driver

Aandacht staat al jarenlang bekend als belangrijke driver voor het succes van communicatie. Persgroep richtte er 2,5 jaar geleden een kenniscentrum voor op en nu blijkt uit de neurohoek dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving en dat reclame-uitingen in zo’n omgeving langer worden bekeken, beter worden verwerkt en voor meer betrokkenheid zorgen. Meer conversie en engagement dus bij kwaliteitscontent.

Bovenstaande conclusies zijn afkomstig uit een Brits onderzoek van Newsworks en Association for Online Publishing (AOP) waarbij gebruik is gemaakt van neuroscience. De neurowetenschappers gingen op zoek naar de relatie tussen de kwaliteit van online media en de werking van reclame. In het onderzoek is de hersenreactie gemeten op identieke advertenties binnen verschillende typen sites.

 

Linker en rechter hersenhelft

De uitkomsten tonen dat reclame rond kwaliteitscontent de linker hersenhelft meer weet te activeren. De impact is 42% sterker dan bij advertenties op de social platforms. Die activatie is gunstig voor de boodschap-overdracht want de linkerhelft van het brein zorgt voor de verwerking van woorden en details.

De verschillen bij de rechter hersenhelft, waar de emotionele verwerking plaatsvindt, lopen minder uiteen. Toch leiden advertenties op premiumsites ook in dit hersengebied tot een sterkere reactie (+ 9 procent).

Bevindingen

De resultaten tonen aan dat advertenties rond kwaliteitscontent langer worden bekeken (+ 17%) en meer betrokkenheid genereren (+ 29%). Advertenties in een premium context roepen ook sterkere, positievere emoties op.

Het umfeld van de advertentie blijkt dus van cruciaal belang. Kwaliteitsmedia en social platforms vullen elkaar aan. Sociale netwerken zorgen voor een algemene merkimpressie, terwijl premiumsites detaillering en persoonlijke relevantie oproepen, wat leidt tot betere geheugenverwerking.

 

 

The post Aandacht nog steeds belangrijke driver appeared first on Mediaonderzoek.nl.

Digitale transformatie draait om mensen

Als je als bedrijf niet innoveert, besta je over 5 jaar niet meer. Maar wat komt daar allemaal bij kijken? Het eerste waar je misschien aan denkt, is technische innovatie. Maar juist ook mensen in organisaties spelen een cruciale rol. Alleen moeten ze wel goed kunnen samenwerken, zoals met een social intranet of digital workspace. […]

Lekker op het water in de Jet Capsule Mini Jet: supervet

De Jet capsule Mini Jet is een soort kruising tussen een bootje en een ei. Het is alsof iemand één cockpit van een Cloud Car uit Star Wars heeft gepakt en dacht: “daar kan ik vast mee varen”. Ziet er gaaf uit dus, maar het lijkt misschien op het eerste oog wat kleiner dan ‘ie is, want je kunt er naast de kapitein (chauffeur? stuurman?) nog vier mensen in zetten op de dubbele achterbank.

Die look is trouwens wel weersafhankelijk, want het is dus eigenlijk een cabrio. Het dak kan er met lekkere temperaturen gewoon vanaf en dan lijkt het ook ineens wat meer op een gewone speedboat. En eerlijk is eerlijk: het ding ziet er goed uit in de modellen. De combinatie tussen een boot en een Jetski (als je naar het stuur kijkt in elk geval) is ook wel apart en ik zie me al zo over het water scheren in zo’n ding. Als iemand ‘m even betaalt, dan.

​Alles wat je niet had willen missen op Friends of Search 2018

In februari vond Friends of Search plaats: ‘The best of-edition’. Waarom The best of? Het is een jubileumjaar: FOS bestaat 5 jaar. Reden om de beste sprekers van vorige edities nogmaals uit te nodigen.

Echte search heavyweights met een berg leerzame tips waar je makkelijk een jaar op kunt teren.

In dit artikel staan we uitgebreid stil bij alle presentaties waar bij konden zijn. Liever een bulleted list met alle take-aways onder elkaar? Lees dan deze take-aways van FOS18.

SEO in 2018

Om maar direct met de deur in huis te vallen: voorspellingen voor het komende jaar. Traditiegetrouw een altijd leuke sessie. Wat kunnen we verwachten aankomend jaar? Michael King van iPullrank deelt zijn visie.

De laatste tijd zijn er geen heftige SEO-updates meer geweest. Tenminste, tot en met 2011 zijn er altijd veel impactvolle updates geweest (panda/penguin etc), maar tegenwoordig vinden veranderingen veel geleidelijker plaats.

Dat maakt SEO soms lastiger. Helemaal omdat SEO-tools vaak niet compleet zijn – we hebben nog steeds niet alle data die we nodig hebben. Terwijl de techniek, en de technische kant van search, alleen maar belangrijker wordt.

Waarom zijn we bang voor technologie?

Zorg ervoor dat je bijblijft. Met name met front-end development trends. Volg ontwikkelingen van JavaScript op de voet en speel er meer op in. En mocht je er nog niet eerder op ingezet hebben, ga morgen voor SSR-> server side rendering.

Vraag maar aan je developer waarom 😉

Michael Kings visie op outreach is ook de moeite om hier nog even aan te stippen.

Aan de hand van een paar hacks:

  1. Praat over populaire onderwerpen.
  2. Begin met video outreach. Tool? Bombbomb.
  3. Gebruik buzzsumo -> Inzichten over welke content werkt en welke niet.
  4. Andere leuke tools: Crystalknows, Peoplepattern, Casualimpact, CognitiveSEO en Text summaration tool.

FOS-1

COO WeTransfer: ‘Ik houd niet van gesneden koek’

Voor Rocket Internet zette ze Glossybox in Nederland op, voor RealNetworks leidde zij een Europese tak. Marili ’t Hooft-Bolle gedijt goed in omgevingen die een snelle groei doormaken en waar behoefte aan nieuwe structuren is. Tegenwoordig zet ze haar tanden in WeTransfer.

Waarom juist dit bedrijf?
“Toen ik eerder dit jaar na SnappCar wat adviesklussen voor een aantal start-ups deed, zag ik op LinkedIn deze vacature en sprak met de nieuwe CEO. Vrijwel direct benaderde de aangestelde headhunter me. Ik sla aan op WeTransfer omdat er in Nederland niet zoveel partijen zijn die de kracht en merkbekendheid hebben om een gevestigde mondiale speler te worden. Daarnaast kan groei voor oprichters belemmerend werken, vanwege verplichtingen die het met zich meebrengt. Mijn rol is juist om die belemmeringen weg te nemen en te zorgen dat we door mijn komst juist iedereen nog meer vanuit z’n kracht kunnen laten werken aan onze ambities. Waarbij ik me momenteel focus op de achterkant van het bedrijf. Van Legal, Tech, Finance tot HR en Organisatie. Samen met investeerder Highland Capital hebben we daarmee de randvoorwaarden voor een volgende stap op orde.”

Wat betekent dat in de praktijk?
“We worden overal gebruikt, maar willen in de Verenigde Staten sneller en gerichter groeien. Dan moet de organisatie meeschalen zonder dat het onze merkwaarden aantast. Daarbij kijk ik onder meer naar de rollen die medewerkers hebben en hun groeipad. Eigenlijk is structureren en analyseren de kern van mijn werk. Zelf ben ik in mijn aanpak erg hands-off, tenzij het nodig is dat ik concreter meedenk.”

Je stuurde onder meer voor RealNetworks een Europese consumentendivisie aan, was voor Rocket Internet CEO bij Glossybox Nederland en UK, COO bij eFaqt en board member bij Vonq. Dat zijn nogal uiteenlopende bedrijven en werkzaamheden…
“Klopt. Ik houd er niet van als iets gesneden koek is. Hoe uitdagender, hoe leuker en hoe meer eruit te halen is. Zoals je ziet heb ik veel subscription businesses gedaan. Daarnaast ben ik goed onderlegd als het gaat om cijfers, KPI’s en hoe je een organisatie op abonnementenbasis inricht. In de kern gaat het erom dat iemand een gebruiker van onze dienst wordt en dat blijft. Wat kost het om een nieuwe gebruiker te werven, te behouden en hoe bied je de meeste toegevoegde waarde? Die gedachte moet een vast onderdeel van onze dagelijkse workflow worden.”

Wat zit er concreet in de planning?
“Van alles, maar daar kan ik nog niet over uitweiden. In algemene zin kan ik zeggen dat ook wij zien dat de wereld van onze gebruikers verandert. Daar passen we onze propositie op aan. Iets concreter: er komt dit najaar in elk geval een nieuwe app aan en een jaar geleden hebben we een kantoor in Los Angeles geopend. Daar willen we de komende tijd nog fors gaan groeien.”

Is er nog iets dat je specifiek wilt leren?
“Ik heb geen specifiek leerdoel; elke dag leer je weer iets bij. Zakelijk gezien ben ik geen pure CFO, hoewel de F wel onder mij valt. In die zin is het voor mij nieuw en leerzaam om bijvoorbeeld Tax te gaan structureren voor de global organisatie.”

Beoog je ooit zelf een bedrijf te starten?
“Ik ben van nature geen starter, maar iemand die een bedrijf naar het volgende niveau wil brengen. En dan heb ik het niet over een corporate organisatie verder brengen. Ik wil altijd mensen van gezicht kunnen kennen en alle disciplines kunnen beïnvloeden. Om zodoende een zo breed mogelijke impact te hebben.”

* Dit artikel verscheen eerder in Emerce magazine.

Zo bereik je millennials het beste via e-mail [infographic]

Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) zijn 24/7 online. Hoe bereik je deze groep mensen die graag de controle heeft en ongevoelig lijkt voor klassieke campagnes? Als ondernemer of marketeer bieden de online media mogelijkheden én uitdagingen. Maar wat werkt wel en niet? E-mail heeft de voorkeur SendinBlue verrichtte onderzoek naar de wensen en behoeften […]

De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en lokaal nieuws op Twitter

De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en lokaal nieuws op Twitter

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met ditmaal het volgende nieuws: gratis adverteren op Snapchat, Google blokkeert advertenties, Stories vindbaar via Google, nieuwe foto-tool voor Facebook Stories en lokaal brekend nieuws op Twitter.


Lees meer over: De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en lokaal nieuws op Twitter.

Infographic: wat weten apparaten van jou?

Big Brother? Feit is dat allerlei apparaten heel veel data registreren, bewaren en delen, meer dan je lief is. Daarom is het altijd handig om te weten wat apparaten precies van je weten. Zeker nu we aan de vooravond staan van de Internet of Things-revolutie. Want cybercriminelen zitten klaar om er met jouw gegevens aan de haal te gaan. Lees en huiver.

Werkstraffen geëist na fraude met digitale cadeaubonnen

Het Openbaar Ministerie (OM) Oost-Nederland heeft vrijdag werkstraffen van 150 en 120 uur geëist tegen twee verdachten uit Den Haag. Zij worden verdacht van fraude met speciale vouchers, uitgegeven door een niet nader genoemde landelijke zelfbedieningsgroothandel.

De vouchers, onder meer onderdeel van kerstpakketten die door de groothandel waren samengesteld, konden worden ingewisseld tegen digitale cadeaubonnen van verschillende webwinkels.

Het duo heeft volgens de officier van justitie tussen december 2016 en februari 2017 in de computersystemen van de groothandel onrechtmatig vouchers aangemaakt en ingewisseld, waarna de digitale cadeaubonnen naar mailadressen van de mannen zijn gestuurd. Met deze cadeaubonnen zijn vervolgens aankopen gedaan bij meerdere webwinkels.

Er zijn door de mannen in totaal 1554 digitale cadeaubonnen besteld ter waarde van bijna 100.000 euro, aldus de officier. De zaak kwam aan het licht toen meerdere mensen die een cadeaubon in hun kerstpakket hadden ontvangen deze wilden verzilveren. Dat lukte niet, omdat de bon al was gebruikt.

De rechtbank in Arnhem doet over twee weken uitspraak.

Rechtbank: ‘Facebook eerbiedigt de de Belgische privacywet niet’

De Brusselse rechtbank van eerste aanleg volgt de argumentatie van de Belgische Privacycommissie en heeft Facebook vandaag verboden om zonder toestemming gegevens van gebruikers te verzamelen. Wanneer Facebook zich niet aan het vonnis houdt, volgt een dwangsom van 250.000 euro per dag.

Ook de rechtbank heeft grote problemen met het feit dat Facebook zelfs gebruikers volgt die nog nooit een Facebookdomein bezocht hebben. Dat doet het bedrijf met behulp van onzichtbare pixels, die het op meer dan 10.000 andere websites geplaatst heeft. Bovendien beschikt het bedrijf niet over een geldige toestemming om al die informatie te verzamelen en verwerken.

Facebook heeft meteen laten weten dat het in hoger beroep gaat. De cookies en pixels die men gebruikt, zijn standaard in de sector, zegt Facebook.

Het hoger beroep kan gunstig uitpakken voor Facebook omdat daarmee tijd wordt gewonnen. Wanneer in mei de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) van de EU in werking treedt, zijn niet langer de nationale privacycommissies bevoegd om op te treden, maar alleen de privacycommissie van de lidstaat waar een bedrijf zijn hoofdzetel heeft. In dit geval is dat Ierland. En die denkt wellicht anders over Facebook.

Facebook moet het vonnis van 84 bladzijden overigens wel meteen integraal publiceren op zijn website. De laatste drie bladzijden moeten op kosten van het bedrijf in Belgische kranten gepubliceerd worden.

Page generated in 1,832 seconds. Stats plugin by www.blog.ca