Slimme deurbel Nest Hello ook in Nederland te koop

Nest maakte vandaag bekend dat ze hun slimme deurbel, de Nest Hello, ook in Nederland gaan verkopen vanaf nu. Je kunt het apparaat via de Nest site al bestellen voor 280 euro en dan ben je 13 juni één van de eersten die het ding kan (laten) ophangen.Met de Hello kun je zoals bij meer slimme bellen met een ingebouwde camera kijken wie er voor de deur staat . Als er iemand aanbelt krijg je een notificatie op je telefoon en via de app kun je dan ook praten met die persoon.

Nest zegt zelf dat de HDR camera veel aandacht heeft gekregen zodat je altijd iets kunt zien, zelfs met direct zonlicht tegen en in het donker. De camera met een gezichtsveld van 160 graden zou dus altijd moeten kunnen zien wie er voor de deur staat. Je kunt ook ‘stiltetijd’ instellen, als er bijvoorbeeld iemand slaapt thuis. Dan gaat de bel niet fysiek, maar krijg je alleen een notificatie op je app dat er iemand voor de deur staat. Of heel veel notificaties, als de mensen voor de deur niet doorhebben dat de bel niet kapot is.

Zelf praten en terugkijken

De Hello biedt ook de mogelijkheid om vooraf ingestelde boodschappen uit te spreken. Dan kan de bel tegen de postbode zeggen dat het pakketje bij de buren afgegeven mag worden, of tegen iemand zeggen waar je mee afgesproken hebt dat je er zo aan komt omdat je een boodschap moest doen.

De app houdt automatisch bij wie er voor de deur stond en je kunt zonder extra kosten tot drie uur terug kijken in de app. Als je meer wilt zien moet je een abonnement afsluiten dat Nest Aware heet. Daar kun je vijf, tien of dertig dagen terugkijken voor respectievelijk vijf, tien of dertig euro per maand. Als je per jaar betaalt krijg je twee maanden korting. Als je Nest Aware gebruikt krijg je ook gezichtsherkenning in het pakket: dan kan de Hello bekende gezichten ‘opslaan’ en je waarschuwen als er een bekende voor de deur staat.

Dept en Fabrique grote winnaars Dutch Interactive Awards

Dept Agency én Fabrique zijn met vier prijzen elk de grote winnaars van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.

IKEA kreeg zojuist in de Beurs van Berlage te Amsterdam de gouden status van Company of the Year 2018. Albert Heijn werd verkozen tot zilveren Company of the Year.

Als bedrijf won Dept drie prijzen. Goud in de categorie Campaign voor werk voor Chocomel. Twee keer zilver werd uitgedeeld voor werk voor de bank Kempen, zowel voor Brand als Corporate. De motivaties van de jury’s zijn hieronder te lezen. Daarnaast won Dept-medewerker Ronan McCormack nog een Dutch Interactive Professional Award. Vakgenoten verkozen hem tot Best in Technology.

Fabrique op zijn beurt won vier prijzen, allen zilver. Dat was voor werk voor IKEA (Campaign), ABN AMRO (Digitale Transformatie, Service) en Rijksmuseum (Tools).

De andere Dutch Interactive Professional Award ging naar Ronnie Besseling van Nok Nok Studio. Zijn vakgenoten sieren hem met de titel Best in Design.

De lof en eer die hoort bij Best Talent 2018 viel toe aan Tim van der Wiel van GoSpooky.

Achtung! was ook een opvallende winnaar met twee keer goud (Campaign en Activation) voor Porsche.

Om in aanmerking te komen voor een felbegeerde DIA krijgen bureaus de gelegenheid om hun cases aan te melden. Alle cases worden beoordeeld door een onafhankelijke jury bestaande uit zwaargewichten. Zij beoordelen de DIA-cases op concept, design en UX, resultaat en optimalisatie. Elke categorie heeft een gouden en zilveren prijs.

Meer dan 150 bureaus zonden dit jaar driehonderd cases in ter beoordeling. Uiteindelijk werden 74 projecten genomineerd in 14 categorieën. Zij presenteerden hun werk eind april aan een vakjury.

De 2018-editie van de DIA’s telde twee nieuwe categorieën: Nieuwe Interfaces en Digitale Transformatie. Twnkls met Ikea Place was de winnaar goud in de categorie Nieuwe Interfaces en Snakeware won goud in de categorie Digitale Transformatie voor werk voor Hans Boodt Mannequins.

Alle inzendingen staan afzonderlijk ook vermeld op Emerce’ eGuide.nl.

De volgende bureaus gingen met een Dutch Interactive Award naar huis:

Activation – Goud
Achtung!, Oxford House, Sound Right – Porsche Into the frame

Heel creatief en goed uitgevoerde campagne. Ze hebben zich erg goed verdiept in de doelgroep en daar een passend concept hij gemaakt, met de juiste incentives (foto’s).

Activation – Zilver
Blauw Gras, CLIFF, Fama Volat, Mindshare, Newslab PR – Bavaria #Carnavalvrij

Een aansprekend thema als uitgangspunt. Wat op het juiste moment is ingezet – mede door de verkiezingen, waardoor politici aanhaakten. En bovendien strak uitgevoerd. Zo is er met een relatief beperkt budget enorm veel bereikt. En is men geslaagd in de opzet om de banden aan te halen met ‘thuismarkt’ (Brabant).

E-commerce – Goud
Valtech – Beerwulf.com

De site voor speciaal bier ging van 400 orders per week vorig jaar naar 400 per uur nu, dat is imposant. De snelheid van zowel de ontwikkeling van de site als de groei in omzet is indrukwekkend. Een goede keus om slechts tijdelijk met een externe partij te werken, om daarna eigen mensen in te zetten. Aan de hand van investeerder Heineken opereert Beerwulf zeer sterk in onontgonnen gebied, met indrukwekkende groeicijfers.

E-commerce – Zilver
Bitfactory, Studio Sugar Free – Tony’s Choco Platform

De website is top en bovendien grappig ingericht. De shop sluit naadloos aan op de missie van Tony, de wereld van chocola slaafvrij maken. Het is een fantastische brandstory. Het is een schoolvoorbeeld hoe e-commerce ingezet kan worden als branding. En dat zonder paid media!

Brand – Goud
Greenberry, Elements Interactive – Brandpunt+

Een noodzakelijke update van het merk Brandpunt. Sterke merkpositionering die Brandpunt weer op de kaart heeft gezet. Duidelijke story-first benadering. Significant bereik in de millennials. Designstijl waarin de identiteit duidelijk naar voren komt. Merkidentiteit had van de jury nog duidelijker en met nog meer overgave mogen worden doorgevoerd.

Brand – Zilver
Dept, Kessels Kramers, Van Santen & Bolleurs – Kempen

Een unieke samenwerking van vier partijen. De eerste haute finance boutique met een merkidentiteit die mooi is toegepast in fotografie en op andere touchpoints. Binnen de corporate financiële branche is het merk onderscheidend gepositioneerd. De identiteit is prachtig gevisualiseerd. Een mooi uitgangspunt om verder door te voeren in marketing automation en alle andere touchpoints.

Campaign – Goud
Dept – Chocomel

Hele sterke, digital first, omnichannel case. Dynamisch, grappig, van deze tijd, relevant gemaakt voor een breed scala aan touchpoints. Een mooie combinatie van merk en performance resultaten. Alles is inderdaad lekkerder met Chocomel.

Campaign – Zilver
Fabrique, OGD, Made for Digital, Triomf – Ikea

Niet alleen een campagne, maar een service om kadootjes te geven met aandacht. En het concept is een herbruikbaar product. Mooie user experience van reclame-uiting tot POS met een sterke uplift van verkopen in zowel online als offline stores. Een hele succesvolle start van een beweging.

Communities – Goud
Elastique – #Polertiek

Digitaal wordt ingezet voor iets dat niemand anders kan, jong publiek actief bij politieke beeldvorming betrekken. Het is spontaan ontwikkeld om te zien of en hoe het werkt. En dat is gelukt. Punt van kritiek: in de kern is het meer zenden dan community. De jury ziet een community als een interactief geheel van bijdragen. Polertiek zet zijn publiek wel actief in, maar fungeert vervolgens als kanaal. Respect voor het feit dat het zelf, buiten NPO-gelden om, is gefinancierd.

Communities – Zilver
De Wortel van Drie, Reframing Studio – VraagApp

Heel sterk in community met de moderatoren daarin als sterk element. Dit is volgens de jury een community puur sang. Techniek wordt hier gebruikt om iets dat technisch lastig is in de praktijk lekker simpel en vooral nuttig te maken. De stijl is OK.

Content – Goud
MOBGEN | Accenture Interactive – Smartify

Een hele goede, leuke en vooral ook veelbelovende case die wereldwijd een grote impact kan hebben op de kunstwereld. Content draagt het concept. Terecht heeft Smartify al meerdere awards in de wacht gesleept. Nu ook een DIA.

Content – Zilver
Gravity – Fantube.me

Een simpele, originele en unieke content case. De uitvoering is mooi gedaan. Iets dergelijks is de jury niet eerder tegengekomen. De resultaten vallen nu nog wat tegen, maar Fantube.me heeft zeer veel potentie.

Corporate – Goud
Conclusion Digital – Houthoff

“Het verschil zit in de mensen die er werken” en precies dat ademt de site tot in het kleinste detail. Gedurfd om de medewerkers met profielpagina en zelfs hun mobiele nummer online te zetten. Heel benaderbaar. De site zit knap in elkaar qua flow, is mooi en goed uitgevoerd in samenwerking met het bureau. Alles goed doorvertaald. Hele goede, mooie visuals. De jury vindt dit écht onderscheidend in de top tien advocaatkantoren in Nederland.

Corporate – Zilver
Dept, Kessels Kramers, Van Santen & Bolleurs – Kempen

Visueel gaat dit erg ver, is erg gewaagd. En dat waardeert de jury erg, want de site is onconventioneel mooi uitgewerkt. Geen handenschuddende mannen en de nieuwe, herkenbare stijl is helemaal doorgevoerd. Gedurfd. Er zitten wel wat usabilityfoutjes in maar die worden achteraf wel gerepareerd.

Data – Goud
Achtung!, Label A – Porsche24

Deze casus laat zien hoe data goed en creatief zijn in te zetten voor de loyaliteit van automobilisten. Dit heeft mooie basale insights opgeleverd: bijvoorbeeld dat het belonen naar gedrag in plaats van besteed geld tot betrokkenheid leidt. Er is door beide bedrijven knap omgegaan met de bestaande systemen en de technische haalbaarheid. De jury ziet nog een hoop mooie kansen voor Porsche wanneer het besluit telematica in te zetten. Achtung! heeft zonder meer een case opgeleverd die professionaliteit uitstraalt en het niveau van veel ander werk overstijgt.

Data – Zilver
Blue Mango Interactive – Wedden op Real-Time Relevancy

Blue Mango Interactive laat hiermee zien dat het deze tactiek bijzonder goed beheerst. Dit resulteert in een goede en heldere data-toepassing voor de advertentiecampagne van Toto. Door hier real-time de quoteringen in mee te nemen, worden de uitingen een stuk slimmer. Een kansrijke volgende stap is om profielen op te bouwen en predictie toe te passen. Blue Mango Interactive heeft met deze casus cijfers opgeleverd waar iedere opdrachtgever heel blij mee zou moeten zijn.

Digitale Transformatie – Goud
Snakeware – Hans Boodt AR

Na de stap van handmatig modellen maken naar 3D-printing, nu een extra laag van AR toevoegen getuigt van inzicht in lef. Met onder andere kortere lead cycles als resultaat. Het bedrijf transformeert daarmee ook de industrie, mede door de grote klanten dat Hans Boodt heeft. Hierdoor lijken ze voorbereid op een nog digitalere toekomst.

Digitale Transformatie – Zilver
Fabrique, Deloitte Digital – Prospery

Erg goede case, goed uitgewerkt concept. En knap om in korte tijd een nieuwe bank neer te zetten. Helpt mee aan de transformatie van het bredere bankenlandschap in plaats van alleen het eigen bedrijf.

Disrupter – Goud
DearNova, FEL – Bynco

Een goed alternatief voor de aankoop van auto’s van zowel particulieren als dealers. Een veelbelovend eerste jaar met potentie om de wijze van auto’s kopen totaal te transformeren.
De jury ziet nog wel kansen in de verbetering van de user interface. Heel knap dat er zoveel vertrouwen is in deze dienst dat er auto’s worden verkocht zonder ze te zien en te rijden.

Disrupter – Zilver
Greenberry, Elements Interactive – Powerpeers app

Mooie disruptieve dienst, maakt energielevering transparant, meer sustainable en aangesloten op de sharing economy. In een branche waarin duurzaamheid nog met certificaten wordt gereguleerd, lukt het deze dienst om een transparante oplossing voor een van de grootste vraagstukken van nu te brengen en door mee te liften op de sharing economy.

Nieuwe interfaces – Goud
twnkls, SPACE10 – IKEA Place

De jury bestempelt dit unaniem als een geweldige case. De timing ervan is perfect en het is zeer inspirerend om te zien dat een Nederlands bedrijf erin slaagt om in een internationale setting en in zo’n kort tijdsbestek van acht weken deze kwaliteit te leveren. Het toont hiermee de kracht van bureaus uit ons land. De dingen die je doet, doe je goed. En gezamenlijk maak je ook de keuze om sommige zaken nog weg te laten. Twnkls en IKEA hebben hiermee een nieuwe interface knap naar het grote publiek kunnen brengen. De jury kan er bijna niet omheen dit werk te erkennen. Twnkls jarenlange investeren betaalt zich uit. Dit is een benchmark AR interface, een inspiratie voor de hele markt.

Nieuwe interfaces – Zilver
IBM iX, MediaMonks ZILVER – Mobile Voice Innovation

Met deze ‘voice’ case laten beide bedrijven zien dat ze snappen dat diensten voortaan naar de gebruikers komen en niet andersom. De spraakherkenning werkt prettig en precies zoals beloofd, resulterend in indrukwekkende cijfers. Dat Jumbo met het boodschappenlijstje inspeelt op het ouderwetse geheugensteuntje en hier al een claim op legt voordat Google Assistant of een alternatief dit kan doen, is volgens de jury erg slim. Deze case van IBM iX en Jumbo laat duidelijk zien dat er op een menselijke manier naar een uitdaging is gekeken.

Service – Goud
Uselab – Vaarwater

Spot on qua gebruikersbeleving. Zeer sterke vondst om gaming als uitgangspunt te nemen, zodat een app over ‘saaie’ regels ineens een handige dienst wordt die je graag gebruikt. De nieuwe app bevat veel praktisch nuttige elementen en is ook leuk. Helder design, makkelijk in gebruik (ook zonder mobiele data!) en past zich aan op belangrijke evenementen. De jury ziet ook zeker de potentie van de plannen voor de toekomst.

Service – Zilver
Deloitte Digital, Fabrique – Prospery

Complex en goed bedacht, maar je kunt beter de disruptor van jezelf zijn dan dat een ander het doet. Het is echt knap wat vermogensbeheerder Prospery in elf maanden tijd heeft neergezet. Dat erkent de jury hardop. Knap dat ze over zichzelf heen kunnen stappen en daarvoor techniek mooi inzetten. Dit is een gamechanger.

Tools – Goud
Soda studio – Winkelpersoneel-app

Zit erg goed in elkaar. De combi van verschillende systemen is geslaagd. Het maakt een consumenten-experience voor werknemers daadwerkelijk waar. Sterk ook: tech voor het verbeteren van face to face-contact om de klant beter te bedienen. En tegelijkertijd een fijne on boarding tool. Waarbij goed is voorgesorteerd op verdere (internationale) uitrol.

Tools – Zilver
Q42, Fabrique ZILVER – app Het Rijksmuseum

Ziet er gelikt uit, lijkt zeer volledig en toont een voorlopersrol in de industrie. Knap dat een kwart van de bezoekers er gebruik van maakt. Wel liggen er nog extra kansen, bijvoorbeeld voor crowd control. En een meer end-to-end benadering (voorpret/napret) Waarbij ook een minder voor de hand liggende doelgroep bereikt kan worden.

Gerucht: ‘iOS 12 draait om Digital Health en betere notificaties’

Apple zal tijdens WWDC 2018 de nadruk leggen op het tegengaan van smartphoneverslaving, notificaties met snoozefunctie en een vernieuwde ARKit 2.0. Maar nieuwe hardware hoeven we niet te verwachten. Dat zegt Apple-kenner Mark Gurman in een vooruitblik. Hou je niet van spoilers, dan is het maar beter om niet verder te lezen.

Het artikel Gerucht: ‘iOS 12 draait om Digital Health en betere notificaties’ verscheen voor het eerst op iCulture

​Huis, tuin en keuken gadgets voor een slimmer huis

We kennen het allemaal wel. Je loopt door de IKEA, Tuinland of een andere grote woon- en tuinwinkel. Oorspronkelijk kwam je voor een afwasborstel of een heggenschaar, om vervolgens met een tas vol spullen weer thuis te komen. Dat komt omdat veel winkels zoveel leuke gadgets voor in huis, tuin en keuken hebben.

Deze hebbedingetjes zijn echter niet altijd prullaria. Sterker nog, een aantal gadgets komt goed van pas in en om het huis! Dit artikel helpt jou om de volgende keer gadgets te kopen waar je echt wat aan hebt. Want een slimmer huis hoeft niet altijd te draaien om technologische hoogstandjes. Soms kan het zo simpel zijn…

Gadgets voor in huis

De juiste gadgets kunnen jouw leven in huis een stuk leuker en soms ook eenvoudiger maken. Onderstaande gadgets brengen jou weer een stapje dichterbij jouw ideale huis!

Google Home mini
Google is al jarenlang prominent aanwezig in de technologische sector. Ieder jaar verschijnen er wel wat gadgets van Google’s hand. Zet je alvast schrap voor de Google Home Mini, een product dat naar verwachting anno 2018 in de schappen komt (buiten Europa zijn ze al wel verkrijgbaar) Vertel dit apparaatje wat je wil (muziek opzetten, Netflix aanzetten, het licht aan en uitdoen) en blijf zelf lekker op de bank zitten terwijl het apparaat de rest doet..

Mini stofzuiger Henry
Niets zo frustrerend als een schepje suiker dat net naast de mok terecht komt. Of een kruimelend koekje die jouw smetteloze tafel weer vies maakt. Het is veel gedoe om direct de stofzuiger erbij te pakken, behalve dan als je een kleine versie aanschaft! Deze schattige handstofzuiger van het merk Henry is een super handzaam apparaatje waarmee je jouw kruimels in een handomdraai verwijdert.

Dweilpantoffels
Ook zo’n hekel aan dweilen? Met deze dweilpantoffels wordt alles waar je loopt spontaan schoon. Vanbinnen blijven je voeten lekker warm en droog, vanbuiten zit een textuur die hetzelfde is als een dweil. Dus in plaats van uitgebreid schrobben, hoef je slechts een aantal keer op en neer te lopen. Ideaal voor als je stiekem een beetje lui bent aangelegd…

Gadgets voor in de tuin

Dit artikel gaat over gadgets huis, tuin en keuken. Dus hoog tijd om met jullie te delen wat er allemaal voor leuke tuingadgets te koop zijn.

Flower power
Ben jij niet zo’n ster in het verzorgen van je planten? Vergeet je altijd hoeveel water je moet geven, en of het nou een of twee keer per week moest? Met de nieuwe gadget ‘Flower Power’ haal je een extra steuntje in de rug in huis. Dit slimme, technologische apparatuur steek je in de aarde. Vervolgens meet het hoe het met de voeding van jouw plant of bloem gesteld is. Zo weet je zeker dat je planten langer blijven leven! Kun je mooi je eigen ingrediënten kweken (sommige daarvan kunnen best tegen een stootje, als het zelfs met Flower Power nog niet direct lukt). Hoe je die handig verwerkt, daar komen we zo op!

Inklapbare tuinmeubels
Tuinmeubels zijn heel leuk en handig, maar het is een crime om ze in de winter te stallen. Ook staan ze altijd ‘in het zicht’, waardoor je minder van de planten en de bloemen in je tuin kunt genieten. Daarom is een inklapbare tuinset ideaal. Zodra het zonnetje begint te schijnen klap je alles uit en zet je het neer. Om het vervolgens met hetzelfde gemak weer op te bergen. ER zijn meerdere modelletjes verkrijgbaar, waaronder deze bij Wehkamp.

Een andere optie is om je tuinmeubels in de app te bewaren: een soort Dropbox oplossing voor de spullen die je langere tijd niet nodig hebt.

Vleesthermometer
Het is de nachtmerrie van elke barbecue: een paar dagen op bed belanden met een voedselvergiftiging. Hoe kan dat nou, het vlees lag er toch lang genoeg op? De kip was toch niet roze vanbinnen? Met een barbecuethermometer maak je een einde aan deze onzekerheid. Het apparaat meet de temperatuur in je vlees. Want ook al ziet het vlees er aan de buitenkant nog zo gaar (soms zelfs verbrand!) uit, het betekent niet dat de warmte gelijkmatig verdeeld is.

Gadgets voor in de keuken

Je moet drie keer per dag eten en drinken en met een beetje pech (of geluk!) ook nog koken voor het hele gezin. Daarom is een leuke gadget voor in de keuken geen overbodige luxe!

Handige knoflookroller
Verse knoflook geeft veel smaak aan gerechten en is ook nog eens gezond. Het is echter iedere keer weer een gepruts om de knoflook op zo’n manier te persen dat niet de helft achterblijft in de gaatjes van de knoflookpers. Om vervolgens eindeloos te pielen om de pers weer schoon te maken. Dat is verleden tijd met de knoflooksnijder: de roestvrijstalen mesjes snijden de knoflook in kleine stukjes, waardoor er geen sappen en stukken achterblijven.

Intelligente beker
In Nederland zien we altijd wel weer een goede reden om op dieet te gaan. De feestdagen, te veel verjaardagen achter elkaar, of gewoon chronisch: we willen graag afvallen. Hiervoor moet je de juiste hoeveelheid eten. Vaak eten we te snel, waardoor we soms wel twee keer zoveel eten als dat goed voor ons is. De slimme vork van Hapihelpt ons om dat te voorkomen. Door de slimme technologie leer je langzamer te eten en te genieten van je eten. Met als resultaat dat je waarschijnlijk minder eet en er meer van geniet!

Mini pizza’s bakken
Deze gadget voor in de keuken is ideaal voor iedereen die van gourmetten of grillen houdt. In plaats van aardappeltjes en vlees te bakken, draait deze kookbeleving om pizza! In een schattige bolle oven zijn maar liefst vier laatjes gereserveerd voor jouw lievelingspizza. Alleen dan een minivariant. Dat is helemaal niet erg, want zo kun je extra lang tafelen en heel veel verschillende smaken pizza serveren.

[Afbeelding ©
Stockwerk-Fotodesign
– Adobe Stock]

KPN trekt stekker uit online tv dienst Play

Na T-Mobile stopt ook KPN met zijn online tv- en videodienst Play. De vraag naar de dienst blijkt tegen te vallen.

Tot 2 juli 2018 kunnen klanten gewoon blijven kijken. KPN gaat volgende maand geen abonnementskosten meer in rekening brengen.

KPN verwijst naar de iTV app van KPN, maar daarvoor is een internet en tv abonnement van KPN vereist. Dat was het voordeel van Play. Die dienst werkte onafhankelijk van internetaanbieders.

KPN zette de dienst in 2015 in de markt om vooral minder honkvaste jongeren van dienst te kunnen zijn, die op tablets of smartphones willen kijken. Maar bij vrijwel elk internetabonnement wordt in Nederland tv geleverd, waardoor de behoefte aan een losse tv dienst minder groot is.

Knippr, de dienst van T-Mobile, stopt toevallig vrijdag.

Blockchainbedrijf wil Celebrity Tokens gaan verkopen

De blockchain-gekte neemt steeds grotere vormen aan. Sinds Bitcoin een hoop mensen een hoop geld heeft opgeleverd is het blockchain voor en na en dat leidt natuurlijk tot allerlei initiatieven. Volgende week is de Fintech beurs Money 20/20 en daar staat het er vol mee. Ook GCOX heeft een idee: Celebrity Tokens.

Sterren kunnen een eigen token uitbrengen, waarmee fans bijvoorbeeld tickets voor events, meet & greets en merchandise kunnen kopen en zo exclusieve toegang tot hun idool kunnen verkrijgen. De exchange zou door zijn marktwerking tegelijkertijd een populariteits-index moeten worden van de celebrities die meedoen.

Het bedrijf heeft tot nu toe sterren als oud voetbal international Michael Owen en boks-kampioen Manny Pacquiao aan zich weten te binden, maar aangezien die de enige twee die genoemd worden en op de site te zien zijn zal het verder nog geen vaart lopen met celebrities die echt aanspreken. Maar goed, wat niet is kan nog komen, want wellicht zitten er best een aantal mensen te wachten op zo’n virtuele competitie. Sporters zijn dan de logische doelgroep, maar wat hebben die er precies aan?

Eén ster uit vijf? Tel je zegening!

Eén ster uit vijf? Tel je zegening!

We gaan er vanuit dat extreem positieve of negatieve reviews over een product of service, de meeste overtuigingskracht hebben. Het lijkt logisch dat een vijf-sterrenreview er eerder voor zal zorgen dat een consument een product koopt, dan een vier-sterrenreview. Net als dat een één-sterreview een consument er vaker van zal weerhouden een product aan te schaffen dan een twee-sterrenreview. Maar klopt dit wel?


Lees meer over: Eén ster uit vijf? Tel je zegening!.

Facebook komt met knop ‘Toon reclames’

Met een druk op knop alle reclameberichten tonen op en van een Pagina. Dat wordt over enkele dagen mogelijk op Facebook.

Ergens in de maand juni, en mogelijk morgen al, wordt “View Ads” beschikbaar voor alle gebruikers van Facebook. Daarnaast moeten eigenaren van hele grote pagina’s zich legitimeren.

Beide stappen worden genomen om pogingen tot beïnvloeding, niet in het minst politieke, letterlijk beter zichtbaar te maken. Dat vloeit voort uit discussies over de rol van de profielensite bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2016 en bij de brexit.

Medewerkers van Mark Zuckerberg vertelden vorige week aan het Europees Parlement dat de reclameboodschappen van politieke pagina’s zeven jaar worden bewaard en doorzoekbaar zullen zijn.

https://youtu.be/odyB_pjnyr4?t=1h20m10s

Page generated in 1.605 seconds. Stats plugin by www.blog.ca