Huawei verlegt de bakens voor mobiele AI op de IFA

Huawei was een aantal jaar geleden nog zo’n Chinees merk waar insiders wel van gehoord hadden, maar die bij het grote publiek nog lang niet het cachet had van een Apple of Samsung. Hoe anders is dat nu. Het merk is met dank aan hele toffe nieuwe toestellen als de P20 Pro bezig aan een opmars die niet meer te stuiten lijkt. Huawei is inmiddels de tweede grootste smartphonefabrikant ter wereld en het bedrijf wil meer: CEO Richard Yu heeft heeft de ambitie uitgesproken dat Huawei aan het einde van volgend jaar de grootste smartphonemaker ter wereld is.

Dat lijkt waanzin, maar zo gek is dat niet. Huawei is van plan om 200 miljoen smartphones te gaan verkopen dit jaar. In juli hadden ze de 100 miljoen al gehaald, dus de kans is groot dat dit gaat lukken. De P20 alleen al heeft tot nu toe tien miljoen stuks verkocht sinds de lancering in maart. Opvallend is ook hoe hard het merk in Europa groeit: wereldwijd is de groei 80 procent, maar in Europa is het inmiddels het dubbele.

kirin-980-chip
De Kirin 980 zoals ‘ie op de beurs wordt getoond.

Google maakt historische vliegprijzen inzichtelijk

Google brengt een nieuw hulpmiddel op de markt voor reizigers: een ticketboeker met een historisch tariefoverzicht erbij.

Met het oog op de feestdagen aan het einde van het jaar publiceert de zoekgigant deze nieuwe tool. Hij wordt gepromoot met Amerikaanse gebruiksscenario’s erbij, maar hij werkt net zo goed in Nederland en de rest van de wereld.

Gebruikers van het zoekhulpje kunnen op een kalender aangeven wanneer ze ongeveer willen reizen en waar naartoe. De keuze uit de tijdspanne is: een weekend, een week of twee weken. De zoekmachine toont vervolgens de laagste, gemiddelde en duurste prijzen over een periode van twee maanden.

Een reis van Amsterdam naar Berlijn in september geeft bijvoorbeeld dit resultaat:

Foto: mrhayata (cc)

Dit weekend trouwen the Ferragnez: wordt dit het grootste Instagram-event ooit?

Chiara Ferragni en Fedez zijn de grootste sterren die Italië op dit moment rijk is. Het stel is een match made in heaven: zij Instagram-model van het eerste uur, hij zanger/rapper en met zijn volledig onder getatoeëerde looks een opvallende verschijning. Samen zijn ze goed voor meer dan 20 miljoen volgers (as we speak, want in hun geval blijft dat maar oplopen). Hun hele leven wordt gedeeld op Instagram, met tientallen stories per dag. Maar nu gaan the Ferragnez – zoals ze zich samen noemen – dus trouwen. Het belooft het grootste Instagram-event ooit te worden, met de eerste foto van Chiara in haar trouwjurk natuurlijk als een potentieel like-record.

The Ferragnez

Chiara Ferragni starte jaren geleden een blog en Instagram-account onder de naam The Blonde Salad. Inmiddels heeft ze een compleet imperium om zich heen opgebouwd, met een kledinglijn, sieraden, make-up en schoenen, branded by Chiara. Het is een miljoenenbedrijf met tientallen mensen, dat aangevoerd wordt door Chiara op Instagram. Sociale media is haar werk, en als je dan gaat trouwen, dan is dat natuurlijk de uitgelezen kans om je account nóg meer zichtbaarheid te geven. Zanger Fedez kwam nog niet zo heel lang geleden in beeld, maar de twee hebben inmiddels wel al een zoontje (de meest gepostte Instagram-baby ooit) en zijn klaar voor de volgende stap: trouwen. Het aanzoek werd gedaan voor het oog van duizenden mensen – tijdens een optreden ging Fedez op het podium op zijn knieën.

Zoals alles in he leven van the Ferragnez wordt ook van de bruiloft live verslag gedaan middels Instagram Stories. Alleen al de aanloop er naartoe is bizar om te volgen, maar hangt ook van sponsoring aan elkaar. Het zijn slimme zakenmensen, the Ferragnez. Het event vindt plaats op Sicilië en de hele wereld is te gast. Jij dus ook. Je hoeft namelijk alleen maar Instagram te openen om erbij te zijn. Mocht je aan de accounts van Chiara Ferragni en Fedez niet genoeg hebben, dan is daar altijd nog de hashtag #theFerragnez om ook de posts van hun gasten te volgen. Kun je in ieder geval zeggen dat je live bij het grootste Instagram-event ooit bent geweest.

Back home ❤️

Een bericht gedeeld door Fedez (@fedez) op

Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd): ‘Een scholier moet altijd vragen kunnen stellen’

Huiswerkbegeleiding betekent op dit moment nog vaak wachten. Wachten op het moment dat je met de vragen van die week hulp krijgt. Mr. Chadd doet het anders. “Wij zijn begonnen omdat wij vinden dat je altijd vragen moet kunnen stellen. Dus in plaats van al je vragen van een week verzamelen en die in een uur oplossen, zeggen wij: wanneer jij er niet uitkomt zitten wij voor je klaar. Je kunt elke schooldag vanaf half 10 direct contact krijgen met iemand”, aldus oprichter Jan Gustavo Kuipers bij Top Names. Mr Chadd is huiswerkbegeleiding voor middelbare scholieren via een app.

Een nieuwe blik op content & communities: toerist in eigen vak

Nieuwsgierigheid is de belangrijkste drijfveer voor goede communicatie en marketing. Daarom adviseer ik alle vakgenoten om zich wat vaker op te stellen als een toerist in hun eigen vakgebied. Als hulpmiddel is er nu een boek dat dienst doet als dubbeldekkerbus die ‘hop on-hop off‘ door ons vak raast. Hoe krijg ik de aandacht? Hoe […]

Page generated in 1.362 seconds. Stats plugin by www.blog.ca