Veel Nederlandse sites onbereikbaar door verouderde certificaten

Zeker 3000 Nederlandse websites zijn vanaf vandaag minder goed toegankelijk via Google Chrome vanwege verouderde beveiligingscertificaten. Het scherm kleurt felrood bij bedrijven als Ekoplaza, LOI en supermarktketen Emté. Ook de sites van Buma Stemra en de gemeentes Zutphen en Heemskerk blijven vooralsnog ‘hangen’, constateert de NOS.

Chrome waarschuwt voortaan voor oude certificaten van het beveiligingsbedrijf Symantec. Wie de websites toch wil bezoeken moet het rode waarschuwingsscherm negeren. Zeker 3000 Nederlandse sites zouden hierdoor zijn getroffen, aldus de NOS.

Website-eigenaren kunnen het probleem oplossen door een ander certificaat te installeren.

Firefox gaat binnenkort ook waarschuwen voor dit soort sites, maar wacht daar nu nog mee omdat er nog te veel websites zouden zijn die hun verbinding op de achterhaalde manier beveiligen.

Microsoft wil op zijn beurt in 2020 de beveiligingsstandaarden 1.0 en 1.1 uitschakelen in zijn browsers Edge en Internet Explorer. Door dat nu al bekend te maken, is er voor site-eigenaren genoeg tijd om over te schakelen op TLS 1.2 en 1.3.

De overstap zal weinig problemen veroorzaken. Het grootste deel van de bekendere sites gebruikt TLS 1.2 of hoger.

TLS staat voor transport security layer en is een standaard voor de versleuteling van webverkeer.

Voorkom deze 6 fouten bij het gebruiken van surveys

Waar lopen bedrijven tegenaan bij het inzetten van surveys (oftewel: enquêtes)? Ik maakte een shortlist van de zes meest voorkomende fouten. Een veelgebruikte onderzoeksmethode is het uitsturen van surveys. Ik spot successen, maar zie ook waar nog mee geworsteld wordt. Waar lopen bedrijven tegenaan? En welke fouten worden er vaak gemaakt? Oftewel: wat zijn de lessons […]

Data-driven Facebook-campagne met AVG: kan dat nog?

Data-driven Facebook-campagne met AVG: kan dat nog?

Sinds de invoering van de GDPR/AVG wordt het steeds lastiger om (voldoende) data te verzamelen die als basis kunnen dienen voor data-gedreven advertentiecampagnes. Retargeting audiences nemen in grootte af en Facebook heeft de insights op basis van custom audiences verwijderd, samen met nog wat andere functionaliteiten die data-gedreven campagnes vergemakkelijkten. Sinds het in werking treden van de nieuwe wetgeving moeten we dus op zoek naar andere manieren om campagnes goed werkend te krijgen en te houden. Daarom: een aantal manieren om campagnes op basis van data nog steeds succesvol te laten zijn.


Lees meer over: Data-driven Facebook-campagne met AVG: kan dat nog?.

Hoe zet ik al mijn oude iPad-gegevens op mijn nieuwe iPad?

Heb je een nieuwe iPad? Dan kun je alle data van je oude iPad overzetten naar de nieuwe. In deze tip beschrijven we hoe je dat aanpakt op drie manieren. Zo heb je in no-time al je foto’s, documenten en andere gegevens van je oude iPad op de nieuwe iPad staan en kun je zorgeloos overstappen.

Het artikel Hoe zet ik al mijn oude iPad-gegevens op mijn nieuwe iPad? verscheen voor het eerst op iCulture

Drone rescue is een parachute die je drone redt als het mis gaat

Vliegen met een drone is heel leuk, maar zeker als je het ding (semi-)professioneel gebruikt is er altijd die angst dat het ding een keer verbinding verliest of anderszins getroffen wordt door een probleem. Dat betekent in veel van die gevallen hetzelfde: ineens is je stukje techniek van rond de 1000 euro of meer niet veel aerodynamischer dan een baksteen en kan je nog één keer kijken hoe je DJI of andere drone kapot valt.

Inmiddels zijn er al verschillende manieren om je drone daar tegen te beschermen en de Drone Rescue parachute is niet eens de enige drone-parachute die er is, maar het systeem dat de startup klaar heeft zit wel heel vernuftig in elkaar. Het bedrijf uit Oostenrijk laat hun twee modellen DRS-5 en DRS-10 deze week op de Intergeo-beurs in Frankfurt zien.

Zoals je zou vermoeden zijn de twee modellen bedoeld voor bepaalde gewichtsklassen van drone. De DRS-5 kan drones tot acht kilo redden en en de DRS-10 is bedoeld voor drones tussen de vijf en twintig kilo. Er is ook nog een speciale versie voor de DJI Matrice 600, blijkbaar een heel populaire drone bij video- en fotoprofessionals.

Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 #adv

Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 #adv

De zesde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek is nu beschikbaar. Het rapport van Spotler geeft een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2018 omgaat met het online communicatiekanaal e-mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e-mail afzet tegen alle bekende social media kanalen. In deze editie hebben we een verdieping aan het onderzoek gegeven door de uitkomst aan drie marketingprofessionals voor te leggen. Benieuwd? 

Download het gratis onderzoek


Lees meer over: Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 #adv.

Game on!

De worsteling van de muziekbusiness met online is een bekende. Terwijl streamingdiensten de grootste blikvanger zijn, ontstaan er echter ook andere modellen waar uitgevers en muzikanten van profiteren.

Zo meldde game-ontwikkelaar Rockstar onlangs dat gamers via GTA V en GTA Online – recente varianten van de uiterst succesvolle Grand Theft Auto-reeks – de afgelopen vijf jaar ruim 75 miljard minuten muziek hebben geluisterd via de spellen. En dat gaat niet om gamen en passief liedjes luisteren. Want de makers hebben muziek een steeds prominentere rol gegeven in GTA.

Waar Rockstar in de beginjaren al bekend stond om het cureren van passende in-game soundtracks, gaven zij spelers enkele versies later de keuze uit ruim een dozijn radiostations met honderden netjes gelicenseerde tracks. En tegenwoordig is muziek zelfs een onderdeel van de gameplay geworden. Spelers van de online variant kunnen namelijk hun eigen nachtclub runnen en daarin bekende dj’s laten optreden. Vanzelfsprekend niet voordat allerlei hobbels zijn genomen – ga je legaal of word je club een dekmantel, om maar eens wat te noemen.

De slimme zet van Rockstar hierbij is dat zij niet alleen de tracks van de dj’s de virtuele clubs inhalen, maar ook de vier artiesten zelf. Solomun, Tale of Us, Dixon en The Black Madonna draaiden ieder een dikke set in de motion capture studio van de game-maker en werden vastgelegd inclusief managers, entrourage, fans en details als hun favoriete drankjes en signature moves. Niet alleen achter de draaitafels maar ook in andere scenes, waaronder geboeid afgevoerd worden in een politiewagen.

Extra entertainment dus en bovendien een manier om spelers sterker op te laten gaan in verschillende spelmomenten, aldus de makers. The Black Madonnna zag haar fanbase na een maand al veranderen, zei ze tegen muziekblad Rolling Stone. En kreeg er een schare fans bij die vaak niet bij haar reguliere optredens kon zijn. Maar haar op Instagram wel voortdurend taggen in de flyers voor de virtuele in-game optredens die zij zelf organiseren. De “democratisering van clubland”, aldus de dj zelf. En ook Rockstart spint er natuurlijk garen bij. Want hoewel GTA V al zo’n vijf jaar meegaat, kan de maker met de online uitbreiding en de introductie van nieuwe muziek de spelers blijven boeien. En is de zes miljard dollar die het spel sinds zijn release heeft opgebracht vast nog niet het laatste.

‘Premieverhogingen woonhuisverzekeringen door big data’

De Consumentenbond zegt dat premieverhogingen van woonhuisverzekeringen voornamelijk zijn toe te schrijven aan de samenwerking die verzekeraars aangaan met het big data-bureau Infofolio.

Consumenten melden premiestijgingen van tientallen procenten. Zo verhoogde Nationale-Nederlanden bij een klant de premie van zijn woonhuisverzekering na 3 jaar met 30 procent. De herbouwwaarde van zijn huis lag volgens Infofolio maar liefst 130.000 euro hoger dan eerder berekend.

Infofolio berekent de waarde van de inboedel en herbouw van een huis aan de hand van openbare informatie, zoals bouwjaar en type woning, de plaatselijke WOZ-waardes en actuele bouwkosten. Het bureau bezichtigt de woning niet zelf en stelt geen vragen aan de verzekerde.

Steeds meer verzekeraars werken samen met big data-bureau Infofolio en passen op basis van de gegevens de premies aan. De Consumentenbond vraagt zich af of verzekeraars die data niet als excuus gebruiken om hun premies te kunnen verhogen.

Uit meldingen bij de Consumentenbond blijkt dat er soms fouten zitten in de berekening van Infofolio. Bijvoorbeeld dat het aantal kubieke meters van een woning niet klopt of dat Infofolio uitgaat van een hoekhuis in plaats van een rijtjeshuis.

Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 is uit!

Met trots presenteren wij alweer de zesde editie van het Nationaal Email Onderzoek! Het rapport geeft een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2018 omgaat met het online communicatiekanaal e-mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e-mail afzet tegen alle bekende social media kanalen.

In deze editie hebben we een verdieping aan het onderzoek gegeven door de uitkomst aan drie marketingprofessionals voor te leggen in de vorm van diepte-interviews. Benieuwd naar de resultaten?

Download het gratis onderzoek

Negatieve cijfers voor moeder wehkamp

RFS Holland Holding, het moederbedrijf van wehkamp, heeft het afgelopen boekjaar afgesloten met een verlies van 60,3 miljoen euro als gevolg van de waardevermindering van de goodwill van 49,6 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, waaruit Retailnews citeert.

Een jaar eerder werd nog een winst van 4,2 miljoen euro geboekt. Wehkamp Holding, dat boven RFS Holland Holding staat, zag het verlies het afgelopen boekjaar oplopen naar 79 miljoen euro.

De tegenvallende resultaten komen deels ook door het afschaffen van de verzendkosten voor klanten boven de twintig euro. Dat leverde al meteen 15,8 miljoen euro minder op.

Bij wehkamp kwam de omzet uit op 677,9 miljoen euro, een groei van 6,7 procent.

NPO integreert Spotify in zijn radio apps

De NPO integreert Spotify in zijn nieuwe radio-apps die vandaag verschijnen. Zo krijgen gebruikers de mogelijkheid om nummers die ze horen op de radiozenders op te slaan in hun eigen Spotify-afspeellijst. De functie is voor Android meteen beschikbaar, iOS krijgt de optie over ongeveer een week.

De apps krijgen vanaf vandaag in het algemeen een nieuwe opzet. Bieden de oude versies in het openingsscherm direct veel informatie, nu draait het vooral om het afspelen van de desbetreffende zender.

De NPO heeft podcasts eveneens een prominentere plek gegeven. Het is nu een apart tabblad. Gebruikers kunnen zich via de app direct abonneren op podcasts en die (offline) luisteren.

Nieuwe eventreeks: Emerce Updates

Emerce begint met een nieuw type event in zijn portfolio: Emerce Updates. Dat zijn kleinschalige thematische congressen rondom één thema dat aan de actualiteit hangt.

Een Update gaat meer actuele onderwerpen en recente trends en bestaan uit expertsessies, discussiepanels en presentaties. Hierdoor zijn bezoekers binnen een dag helemaal up-to-date over het onderwerp.

De eerste in de reeks is Digital Teams en wordt georganiseerd in samenwerking met digital agency Dept. Dat gaat over hoe digitale transformatie aan te pakken, hoe te organiseren en het geeft handvatten om digitale dreamteams binnen organisaties in te richten. Er komen experts aan het woord van onder andere ABN AMRO, Jumbo, ANWB en New10.

De Updates worden maandelijks georganiseerd in B.Amsterdam.

Op 21 november staat in dit kader ook de Emerce Google Analytics User Conference op de agenda. Sprekers zijn er van de NS, OrangeValley, Albert Heijn en Google als afsluitende keynote.

Foto: Peter Boer (c)

Review: Vernieuwde NPO Radio-apps zijn een verbetering, maar nog lang niet perfect

De NPO heeft compleet vernieuwde versies van haar radio-apps in de App Store gezet. Elke zender heeft zijn eigen app die op dezelfde manier opgebouwd is. Hoe bevalt deze grote update en welke nieuwe mogelijkheden zijn er?

Het artikel Review: Vernieuwde NPO Radio-apps zijn een verbetering, maar nog lang niet perfect verscheen voor het eerst op iCulture

Page generated in 1.829 seconds. Stats plugin by www.blog.ca