Sekiro Shadows Die Twice: hard en (h)eerlijk

Maandagavond, zeven uur. Ik maak een appgroepje aan met een aantal andere reviewers die Sekiro vroeg hebben gekregen en From Software’s nieuwe Ninja-Souls game dus zonder enige hulp van het internet (en andere spelers die je kunt uitnodigen om te helpen met eindbazen) moeten gaan uitspelen. Eentje meldt zich direct weer af, want hij “wil geen spoilers”.

Dinsdagmorgen. De niet nader te noemen Simon wil toch maar weer terug in het groepje, want hij zit al urenlang vast op één van de allereerste bazen. Wat (al is het mentale) hulp zou toch wel lekker zijn. Hij is daarna niet meer weggegaan.

Ik vertel dit omdat het aangeeft wat voor soort game Sekiro is. Compromisloos, met mechanische diepte en een uitdaging waar je U tegen zegt, zelf (of misschien wel vooral) als je de Dark Soulsen en Bloodborne helemaal op je duimpje kent. Ondanks dat het qua uitvoering en mechanieken heel erg op die eerdere From-games lijkt is Sekiro namelijk heel erg een eigen ding. Het is veel meer actiegame dan RPG en als ik het snel mag samenvatten moet je denken aan een Ninja Gaiden met Souls-invloeden, zoals ik al uit heb gelegd in mijn recente preview.

Welke 1-aprilgrappen gaan écht viraal in 2019?

Welke 1-aprilgrappen gaan écht viraal in 2019?

Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. Vorig jaar viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?


Lees meer over: Welke 1-aprilgrappen gaan écht viraal in 2019?.

De ingrediënten voor een effectieve infographic [infographic]

Al enige jaren delen we in de serie Infographic Day visuals over marketing, online en social. Steeds meer bedrijven passen infographics toe om gegevens, onderzoeksresultaten en tips op een visuele manier weer te geven. De een nog mooier dan de ander. Maar wat maakt de ene infographic beter dan de ander? En uit welke elementen […]

Privacy en verwerking van data op Facebook moet verbeteren

Facebook-oprichter Mark Zuckerberg roept regeringen en andere instanties op om regulering rondom data, gelinkt aan Facebook, strenger te maken. Hiermee hoopt hij zelf invloed uit te kunnen oefenen op zware privacyregels. Dit maakte Zuckerberg bekend door publicatie van een brief in The Washington Post. De laatste jaren is er nogal wat kritiek geuit op de oprichter van Facebook. Hij geeft dan ook aan dat hij dingen nu anders aan zou pakken.

Taxi-app Lyft maakt succesvolle beursgang

De taxi-app Lyft maakte eerder deze week zijn beursgang in de Verenigde Staten. De rivaal van Uber maakt meteen na het debuut op de beurs een koerssprong van 21 procent en is nu $ 87,24 waard. Het techbedrijf heeft eerder dan andere grote namen als Airbnb of Uber de gang naar de beurs gemaakt. Wat dat betreft heeft Lyft een voorsprong op zijn grote concurrent. Naar verwachting maakt Uber in april een gang naar de beurs.

AppReviewTimes stopt ermee: geen lange wachttijden meer bij App Store

Dave Verwer bedacht ooit de website AppReviewTimes, om bij te houden hoe lang een app in het reviewproces van Apple bleef hangen. Maar het goedkeuren van apps is tegenwoordig zo snel geworden, dat het geen zin meer heeft om de wachttijden te meten.

Het artikel AppReviewTimes stopt ermee: geen lange wachttijden meer bij App Store verscheen voor het eerst op iCulture

(Her)ontdek Rembrandt met deze 5 toepassingen

Nieuwe technieken bieden kansen voor het vertellen van verhalen die we niet mogen vergeten. 2019 staat bij veel erfgoedinstellingen in het teken van de wereldberoemde schilder Rembrandt van Rijn. Dit jaar is het 350 jaar geleden dat de Hollandse meester stierf. Welke technieken bieden kansen voor de verhalen van en over Rembrandt? Inmiddels zijn augmented […]

Page generated in 1,574 seconds. Stats plugin by www.blog.ca