Snap Originals zorgen ervoor dat meer gebruikers op het platform blijven

Snap Originals zijn alleen beschikbaar voor gebruikers van Snapchat en speciaal ontwikkeld voor de doelgroep die zich daar bevindt. Natuurlijk hoopte het platform hiermee gebruikers aan zich te binden en terug te laten keren. Die strategie lijkt te werken. De Snap Originals slaan aan en we kunnen er de komende tijd zelfs nog veel meer verwachten. In de herfst kwam ‘Endless Summer’ uit en die trok 28 miljoen kijkers. Het eerste seizoen van de reality-serie bestaat uit 12 afleveringen, waarin kijkers mee kunnen leven met de relatie tussen influencer Summer Maken en muzikant Dylan Jordan. Het tweede seizoen is sinds 15 juni beschikbaar.

Genius: Google maakt zich schuldig aan het jatten van songteksten

Tik je op Google een titel van een liedje in, dan krijg je al een tijdje naast de gebruikelijke zoekresultaten een vak te zien met de bijbehorende songtekst in. Niks raar aan zou je zeggen. Alleen komen die teksten niet van Google, maar van Genius zegt die laatste.

In 2009 is Genius opgericht als platform om slimme rapteksten ten annoteren. Op het platform werden die dan ook besproken en verder onderzocht. Naar verloop van jaren is het annoteren uitgebreid naar allerlei andere soorten muziek. Alleen duikden die teksten al een tijdje op naast de zoekresultaten van Google.Daardoor hoeft iemand die een songtekst zoekt niet meer verder te klikken naar een pagina van Genius.

In The Wall Street Journal laat Genius optekenen dat Google deze teksten kopieert van hun platform. Daarbij geeft het bedrijf aan dat ze dit al jaren ter sprake heeft gebracht. Ben Gross van Genius zegt hierover: “We hebben de afgelopen jaren Google keer op keer onweerlegbaar bewijs getoond dat ze teksten in hun Lyrics Onebox laten zien die gekopieerd zijn van Genius. Dat is een serieus probleem en ze moeten het aanpakken.”

Apostrofs

Genius gebruikt een handig foefje om erachter te komen of de songteksten daadwerkelijk werden gekopieerd en opnieuw gepost. Er werd namelijk al een paar jaar gebruikgemaakt van een reeks afwisselende gebogen en rechte apostrofs in de tekst die een type watermerk vormen. Converteer je die patronen naar morse, dan krijg je de woorden ‘Red Handed’ te zien.

Google laat in een eerste reactie weten dat het onder andere een licentie heeft van het Canadese bedrijf LyricFind Inc. en dat de informatie in de zoekresultaten zijn gelicentieerd uit verschillende bronnen. “We onderzoeken dit probleem met onze gegevenspartners. Als wij vinden dat onze partners geen zorgvuldige werkwijze hanteren, dan beëindigen wij de samenwerking.”

Wat is er nou echt handig aan een slimme koelkast?

Je ziet ze nog niet heel veel in Nederland, wat mede komt door het feit dat een koelkast nou eenmaal niet iets is dat je vaak vernieuwd. Maar, stel je voor dat je trouwe koelrobot er toch op een dag mee ophoudt. Is het dan aan te raden om te kiezen voor een slimme koelkast?

Een van de eerste slimme koelkasten, de LG Digital DIOS, werd in 2000 geïntroduceerd. Het was geen technisch hoogstaand apparaat, maar je kon er een berichtje op achterlaten voor je familie. Inmiddels is er veel veranderd met slimme koelkasten, want we zijn inmiddels van ethernet naar internet gegaan. Een slimme koelkast zit op zijn minst op Wi-Fi aangesloten. Dat moet ook wel, want dankzij het internet wordt het apparaat pas echt slim.

Slimme koelkasten

Er zijn natuurlijk grote verschillen tussen de koelkasten: de ene heeft bijvoorbeeld een soort tablet erop met alle handigheden van dien, terwijl een ander wat beperkter is. Zo’n tablet is bijvoorbeeld handig als je een heel gezin thuis hebt wonen. Zo kun je via een kalender op het scherm precies zien waar wie wanneer te vinden is. Woon je alleen en verwacht je vooral dat je slimme koelkast je helpt bij te houden of je producten niet over de datum gaan, dan is zo’n scherm waarschijnlijk overbodige luxe.

Sowieso kun je je afvragen of je inderdaad over moet stappen op een slimme koelkast. Er zitten handige snufjes in, maar eigenlijk heb je die bijna allemaal zelf al bij de hand. Je hebt een neus om te ruiken en ogen om te zien of voedsel niet meer goed is. En voor een heleboel andere koelkast-handigheden heb je al een telefoon. Denk bijvoorbeeld aan recepten, die kunnen telefoons in veel gevallen zelfs voorlezen. Oke, er zijn koelkasten die zijn voorzien van een ingebouwde assistent, zodat je alleen hoeft te praten, maar de meeste hebben dat nog niet. Een touchscreen op je koelkast zorgt ervoor dat je telefoon de vieze deegvingers bespaard blijft, maar een touchscreen op een koelkast wil je ook het liefste schoon en fris houden.

Telefoon versus koelkast

Echter, er zijn dingen die slimme koelkasten kunnen doen die je telefoon dan weer niet kan. Je slimme koelkast kan voorzien zijn van een camera, waardoor je precies weet wat je in huis hebt, zodat je niet hetzelfde nog een keer koopt en mogelijk zal weggooien. Natuurlijk had je ‘s ochtends ook een foto kunnen maken met je telefoon, maar dat is het hem nou juist; daar denk je niet aan. En wil je vanuit kantoor nog even langs de supermarkt, dan is het toch erg handig om te weten wat er al in huis is. Je kunt bovendien je koelkast je een melding laten sturen als een bepaald artikel bijna over datum gaat.

Die eerdergenoemde voice-assistent zal waarschijnlijk een grote rol gaan spelen bij het gebruiken van de slimme koelkast. Als je bijvoorbeeld met de assistent je boodschappenlijstje maakt, dan zou je technisch gezien aan je assistant kunnen vragen wanneer je een gaatje hebt in je agenda. Vervolgens kun je de assistent de boodschappen laten bezorgen op een moment dat past. Die volledige integratie zien we echter nog weinig bij slimme koelkasten, en sowieso lijken we nog niet en masse voice assistants te gebruiken, waardoor -mocht dit inderdaad de toekomst zijn- koelkasten hiervan nog niet enorm kunnen profiteren.

In de toekomst is het idee dat de koelkast, zodra een veelgebruikt artikel op is, ook een bestelling kan plaatsen zodat de voorraad weer kan worden bijgevuld. Toch is dat nog ver weg, wat onder andere komt door de flexibiliteit van onszelf, van boodschappenbezorgers en van de technologische ontwikkeling van de koelkast.

Updates

Hopelijk heb je nu een beter idee van wat de voordelen zijn van een slimme koelkast. Houd echter bij het kopen ervan wel in de gaten wat de fabrikant belooft. Juist omdat slimme koelkasten gebruikmaken van je netwerk, zijn ze vatbaar voor hacks. Helemaal als een fabrikant na een paar jaar al geen updates meer verzorgd, voor dit apparaat dat -als het goed is- wel een jaar of tien meegaat.

Kortom, of je bij het stukgaan van je koelkast moet kiezen voor slim exemplaar, dat heeft te maken met wat je ermee wil. Ben je iemand die veel weggooit, dan kan een slimme koelkast zeker hulp bieden om je iets bewuster te maken van wat je nog hebt liggen en hoe lang dat nog goed blijft. Heb je dat niet nodig, dan zal je smartphone een heleboel functies van de slimme koelkast kunnen blijven ondersteunen, zoals je agenda en het sturen van berichten.

Facebook’s eigen crytocurrency komt in 2020

Dat Facebook al een tijd bezig is met de ontwikkeling van een eigen cryptomunt, wisten we wel. Vandaag presenteert het bedrijf de concrete plannen. Ondanks eerdere geruchten komt de Libra nog niet deze maand op de markt, maar moeten we nog even geduld hebben tot het nieuwe jaar. De Libra is de naam van de cryptomunt en we weten nu ook dat Calibra dienst gaat doen als digitale portemonnee.

Calibra: een digitale portemonnee

Deze nieuwe dienst moet vooral in landen waar veel mensen nog geen toegang hebben tot financiële diensten en rekeningen, van grote waarde zijn. Oprichter en eigenaar Mark Zuckerberg is trots op de aankondiging, zoals we kunnen lezen op zijn Facebook-pagina.

Zo stel je een profielfoto en schermnaam in voor iMessage in iOS 13

Staat jouw iMessage-app vol met standaardicoontjes voor je contacten? Vanaf iOS 13 is dit makkelijk opgelost! Je kunt zelf een profielfoto en schermnaam instellen, zoals in WhatsApp. Zo zorg je ervoor dat je altijd met een mooie profielfoto te zien bent op toestellen van anderen. In deze tip leggen we uit hoe je een standaard profielfoto en schermnaam instelt in iMessage.

Het artikel Zo stel je een profielfoto en schermnaam in voor iMessage in iOS 13 verscheen voor het eerst op iCulture

Willemijn Verloop (Social Impact Ventures): “Het gaat altijd om impact”

Willemijn Verloop (Social Impact Ventures): “Het gaat altijd om impact”

Op 24-jarige leeftijd richtte Willemijn Verloop War Child op. Het succes van deze organisatie leverde haar een lintje uit handen van Job Cohen op. Nu, 25 jaar later, is ze het boegbeeld van sociaal ondernemend Nederland. Willemijn is aanjager van Social Enterprise NL en met Social Impact Ventures investeert ze in duurzame scale-ups. Hoe kijkt deze social entrepreneur aan tegen organisaties die een duurzame missie gebruiken als marketinginstrument?


Lees meer over: Willemijn Verloop (Social Impact Ventures): “Het gaat altijd om impact”.

Google-CEO: “Youtube is te groot om helemaal te kunnen fixen”

Google CEO Sundar Pichai laat weten dat door de enorme schaal van Youtube het waarschijnlijk onmogelijk is om alle schadelijke inhoud van de site te halen zonder dat het invloed zal hebben op de rest van alle content. Youtube is kortgeleden onder vuur komen te liggen door het toestaan van pesterijen, haatzaaien, complottheorieën en meer.

Ook verschenen ontkenningen van het bloedbad in Sandy Hook en content van supremacisten ondanks het filteren nog steeds op de site. Tijdens een CNN-interview op zondag werd Pichai gevraagd of er ooit genoeg mensen zullen zijn om alle content te kunnen filteren en dergelijke inhoud te kunnen verwijderen.

We zijn al stukken beter geworden door gebruik te maken van een combinatie tussen mensen en machines. Laten we zeggen dat het voor 99% lukt, dan zullen er alsnog enkele voorbeelden zijn van schadelijke content. Ons doel is om dit naar een heel, heel klein percentage ver onder de 1% te brengen. Grote platformen als dit maken het heel lastig. Denk aan creditcard fraude, alles op deze schaal is kwetsbaar, je moet naar percentages kijken.

– Sundar Pichai, Google CEO

Page generated in 2,327 seconds. Stats plugin by www.blog.ca