De digitale eenvormigheid doorbroken

Conclusion Digital X heeft het afgelopen jaar weer samen met klanten elk project tot een succes weten te maken, aldus directeur Anneke Zijlstra. “In elk ontwerp van ons staat de mens voorop; dat leidt tot unieke digitale producten en diensten met een perfecte gebruikerservaring.”

Bedrijven zijn vooral bezig om elkaar te kopiëren als het gaat over de digitale klantervaring”, stelt Anneke Zijlstra, directeur van Conclusion Digital X. De oorzaak volgens haar: bedrijven nemen succesvolle concurrenten als voorbeeld en vragen een vergelijkbaar product of een- zelfde soort dienst. Het gevolg is eenvormigheid. “De methodieken om te komen tot een nieuwe app of een nieuwe website zijn heel vaak dezelfde.” Zonde, vindt ze, ook omdat het maar de vraag is of de oplossing die klanten dan krijgen voor hen het beste resultaat oplevert. Nee, aldus Zijlstra. “Kun je je echt onder- scheiden met je producten en dienstverlening als die lijken op die van je concurrenten? Je moet zorgen dat je digitaal relevant bent én blijft. Dat vereist dat diensten en producten voortdurend vernieuwen. In co-creatie met eindgebruikers doorbreken we de digitale eenvormigheid. Wij helpen onze klanten door hun wensen en behoeften te combineren met creatieve innovatie in combinatie met UX- research. Successen maken we samen met onze klant.”

ECOSYSTEEM

Conclusion is een ecosysteem van 25 bedrijven gespecialiseerd in digitale transformatie en procesoutsourcing met ruim 1750 medewerkers. Conclusion Digital X richt zich op de engagement en customer journeys aan de digitale voorkant. “We kunnen heel eenvoudig een of meerdere werkmaatschappijen uit het eco- systeem bij projecten betrekken. Dat geeft grote toegevoegde waarde. Onderscheidend is ook dat alle labels uit het ecosysteem samen met onze klanten verantwoordelijkheid nemen voor een project. Goede ideeën zijn altijd bespreekbaar. Dat ondernemen past echt bij ons.”

GEEN AANNAMES

Conclusion Digital X is gespecialiseerd in de digitale innovatie van bedrijven en instellingen. Maar benadrukt Zijlstra, om goede stategieën en diensten te ontwikkelen is mensen- kennis onontbeerlijk. “De menskant is essentieel. Technologie is altijd volgend aan de mens. Je moet van beide verstand hebben voor een perfecte gebruikerservaring.”

Het doorbreken van de digitale eenvormigheid begint dan ook in alle gevallen bij de mens: zonder aannames uitzoeken wat klanten en hun klanten, de eindgebruikers, willen. Unieke digitale producten en diensten met perfecte gebruikerservaring zijn het resultaat. Als je mensen meeneemt in zo’n traject, krijg je niet alleen een beter resultaat. Ook de adaptatie van vernieuwingen gaat veel sneller. “Onze klanten waarderen dat en dat draagt ongetwijfeld bij aan onze snelle groei.”

 

Digitaliseren is ondernemen

Hoppinger is een digital partner die organisaties helpt met uitdagende digitaliseringsvraagstukken. “Digitalisering draait om het makkelijker en sneller leveren van waarde voor mensen en organisaties.”

Digitaliseren is meer dan het automatiseren van processen. “Het is een nieuwe vorm van ondernemerschap”, zegt digital entrepreneur Gerard Pastwa. “Een proces waarin je als bedrijf steeds experimenteert, leert en innoveert, maar dan digitaal. Dit vereist dat data, technologie, eindgebruikers en de business op elkaar afgestemd worden. Hoppinger helpt organisaties bij hun digitale transformatie én bij de fase die daarna komt: het optimaal benutten van hun nieuwe digitale landschap.”

EXPERTISE

Hoppinger is de laatste jaren getransformeerd van een digital agency naar digital partner. “We zijn een van de weinige bureaus die een businesmindset, creativiteit én hoogwaardige IT combineren”, zegt CTO Giuseppe Maggiore. “We investeren altijd flink in architectuur en kwaliteit, en innoveren interacties vanuit AI, machine learning en natuurlijk data. Niet voor niets wordt data het nieuwe goud genoemd: als je het goed weet te ontsluiten, leidt het tot nieuwe inzichten en dus businesskansen.”

“We kunnen volop innoveren, maar ook de veiligheid van transacties en persoonsgegevens garanderen”, vult Pastwa aan. “Kwaliteit staat voorop; we bouwen immers oplossingen die mission critical voor onze klanten zijn.”

WAARDE

Vorig jaar trok Hoppinger een ervaren COO aan om de operational excellence naar een volgend niveau te brengen: Hanneke Cunnen-Litjens. “We werken niet projectmatig meer, maar in digitaliseringsprogramma’s”, zegt Cunnen-Litjens. “Juist door een partnerschap voor de lange termijn aan te gaan, raken we steeds meer betrokken bij de businessstrategie van onze opdrachtgevers. De manier waarop we werken is immers net zo belangrijk als de kwaliteit van wat we maken.” Volgens Pastwa hebben de digital strategy consultants van Hoppinger ook zelf ervaring als ondernemer. “Ze weten dat digitalisering uiteindelijk om de waardeuitwisseling tussen een bedrijf en hun klant draait. Nu en in de toekomst. Hoppinger is daardoor als geen ander in staat om organisaties mee te laten groeien met wat er in de wereld gebeurt. Dit zorgt ervoor dat ze voorop blijven lopen in hun markt.”

 

​Assassin’s Creed Valhalla komt ook naar PS5 en XSX

Eindelijk kunnen we dit jaar weer los met een grote, nieuwe Assassin’s Creed-game. Het gaat om Valhalla, een spel dat zich afspeelt in de vikingtijd. Maar dan hypermodern, want Assassin’s Creed Valhalla verschijnt naast de huidige generatie consoles ook op PlayStation 5 en Xbox Series X.

Assassin’s Creed Valhalla

Niet geheel verrassend komt het spel van het team achter Assassin’s Creed IV: Black Flag en Odyssey, dat ook al veel te doen had met zeevaart. Dat is in Valhalla waarschijnlijk ook erg belangrijk, want je stapt in de schoenen van Eivor, een viking die alles doet voor de glorie en daarnaast ook nog op zoek moet naar een nieuw thuis. Het gaat om een open wereldgame die speelt in de dark ages van Engeland. Eivor is trouwens niet per se een mannelijk personage: je kunt ook voor een vrouw kiezen. Daarnaast is je character aanpasbaar: je kunt haar, tattoos en uitrusting veranderen.

Nieuw zijn onder andere raids, maar ook het kunnen opbouwen van macht. Tot slot is het uitbouwen van je nederzetting ook belangrijk in het spel: je bent immers een viking. Je hebt dan ook te maken met politieke spelletjes en kunt door bepaalde dialoogkeuzes te maken je personage steeds meer vormen zoals jij dat wenst. Je kunt ook zelf kiezen wat voor viking je bent en bepalen welk wapen je gebruikt. Per hand. Je kunt dus links voor een ander wapens kiezen dan rechts, wat vechten enorm anders moet doen voelen.

Vikingleven

Want zoals we gewend zijn van Assassin’s Creed draait de game weer om een combinatie van het besluipen van vijanden en het bruut aanvallen. Maar soms zijn vikings even niet bezig met de vijand, maar met zichzelf. Wanneer ze drankspelletjes spelen bijvoorbeeld, of tot in de nachtelijke uurtjes gokken. Eten moet ook, dus jagen en vissen behoort tot de mogelijkheden. Je ziet er een glimps van in de eerste trailer van deze langverwachte Assassin’s Creed:

Online diensten redden kwartaal Apple

Zoals verwacht zijn de kwartaalresultaten van Apple minder dramatisch dan verwacht. De omzet over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar kwam zelfs nog 1 procent hoger uit op 57,3 miljard dollar.

Dat kwam grotendeels dankzij online diensten, die een recordomzet haalden van 13,3 miljard dollar.

De grootste omzet van 25,4 miljard dollar realiseerde Apple in de thuismarkt. Europa volgt met 14,2 miljard.

Apple verkocht minder iPhones. De omzet daalde licht van 31 miljard naar 28,9 miljard. De omzet van Macs en iPads daalde ook, maar niet dramatisch. Wearables groeiden, van 5,1 naar 6,2 miljard dollar.

Apple geeft al enige tijd geen informatie meer over het aantal verkochte exemplaren.

Volgens SensorTower werd er flink gedownload. De omzet alleen al voor iPad apps zou in maart de 2 miljard dollar zijn gepasseerd. In het eerste kwartaal zou het aantal iPads downloads 52 procent zijn gegroeid ten opzichte van het kwartaal ervoor.

Nieuwe diensten drijven omzetgroei Amazon

Niet-retaildiensten als internetreclame, AWS, abonnementen op Prime en Twitch en verkopersdiensten groeien bovengemiddeld hard bij Amazon. Ze zijn goed voor 45 procent van de kwartaalomzet.

Het bedrijf dat begon als een webwinkel is steeds minder een webwinkel of handelsplatform. De diensten die de onderneming uit Seattle daar omheen bouwde, beginnen steeds meer op te leveren. Dat is af te leiden uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers over de eerste drie maanden van 2020 (Pdf).

Amazon als geheel boekte een internationale omzet van 75,4 miljard dollar (+26%) en een nettowinst van 2,5 miljard dollar. Een opsplitsing naar divisie verklapt wat de onderliggende ontwikkeling is.

Cloudplatform AWS zag de omzet met 33 procent stijgen tot 10,2 miljard dollar en subscription services steeg 28 procent naar 5,5 miljard.

Third-party seller services, waar bijvoorbeeld Fulfillment by Amazon onder valt, steeg met dertig procent naar 14,5 miljard dollar.

De post ‘Overig’ groeide afgelopen jaar met 44 procent tot 3,9 miljard dollar. Inhoudelijk gezien gaat het hier grotendeels om reclame-inkomsten, afkomstig van de tak Amazon Advertising. Omgerekend op jaarbasis gaat dat inmiddels richting de twintig miljard dollar.

De leiding van het concern geeft een lange lijst met activiteiten die het ontplooit rondom het coronavirus. Dat gaat van het bestellen van 100 miljoen mondkapjes voor zijn eigen mensen en het verwerken van telefoontjes aan staatsoverheden tot scholen digitaal toerusten en voedselvoorziening voor hulpbehoevenden in Seattle.

In totaal maakt Amazon in het nu lopende kwartaal vier miljard dollar aan kosten aan het coronavirus. Dat leidt ertoe dat de operationele resultaat in het tweede kwartaal in het rood kan duikelen. De financiële mensen houden het op ‘ergens tussen de 1,5 miljard winst en 1,5 miljard dollar verlies’.

De omzet zal naar verwachting met tussen de achttien en 28 procent groeien in het tweede kwartaal.

Apple maakt kwartaalcijfers FQ2 2020 bekend: 58,3 miljard dollar omzet

Hoe zijn de kwartaalcijfers van Apple? Dat is af te lezen uit de zojuist gepubliceerde cijfers. Apple heeft de kwartaalresultaten voor FQ2 2020 bekendgemaakt en daarmee weten we hoeveel omzet er is geboekt met iPhones, iPads, Macs, diensten en meer. Maar exacte aantallen krijgen we niet.

Het artikel Apple maakt kwartaalcijfers FQ2 2020 bekend: 58,3 miljard dollar omzet verscheen voor het eerst op iCulture

LinkedIn gaat helpen met technieken voor virtuele sollicitatiegesprekken

Ben je op zoek naar een nieuwe baan? Dan is de kans groot dat een sollicitatiegesprek nu virtueel plaatsvindt. Het is wel even wennen als je dit nooit eerder hebt gedaan en dat begrijpt zakelijk netwerk LinkedIn maar al te goed. Vanaf vandaag rolt het platform voorbereidingstools uit die je kunt gebruiken bij een virtueel sollicitatiegesprek. Je krijgt er direct feedback op je gespreksvaardigheid, wat misschien nog wel belangrijker is bij een virtueel sollicitatiegesprek.

AI-gedreven feedback

LinkedIn helpt sollicitanten om zich voor te bereiden op de meest gestelde vragen tijdens sollicitatiegesprekken. Experts geven tips hoe je het beste antwoord kunt geven. Het is zelfs mogelijk om feedback te krijgen op een oefengesprek. Dat gebeurt door een AI-tool en deze let op het tempo, gebruikte opvulwoorden en gevoelige zinnen.

Tijdens het oefengesprek is het de bedoeling dat je antwoord geeft op veelgestelde vragen zoals “Waarom wil je hier werken?” en “Wat zijn je sterke punten?”. Je kunt ook connecties verzoeken om feedback te geven op je oefengesprek. Sollicitatieskills kun je daarnaast verbeteren met de gratis LinkedIn Learning courses.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich optimaal kan voorbereiden op een sollicitatiegesprek. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te oefenen met een vriend of familielid – zeker nu de social distancing regels nog van kracht zijn. Snelle en praktische feedback kan mensen helpen met het verfijnen van hun antwoorden, verbeteren van gesprekstechnieken en het kalmeren van de zenuwen. Nu veel sollicitatiegesprekken virtueel plaatsvinden, hopen wij dat deze feature mensen helpt zich nog beter voor te bereiden en zekerder te voelen.

– Marcel Molenaar, Country Manager Benelux bij LinkedIn

LinkedIn gaat helpen met technieken voor virtuele sollicitatiegesprekken

Ben je op zoek naar een nieuwe baan? Dan is de kans groot dat een sollicitatiegesprek nu virtueel plaatsvindt. Het is wel even wennen als je dit nooit eerder hebt gedaan en dat begrijpt zakelijk netwerk LinkedIn maar al te goed. Vanaf vandaag rolt het platform voorbereidingstools uit die je kunt gebruiken bij een virtueel sollicitatiegesprek. Je krijgt er direct feedback op je gespreksvaardigheid, wat misschien nog wel belangrijker is bij een virtueel sollicitatiegesprek.

AI-gedreven feedback

LinkedIn helpt sollicitanten om zich voor te bereiden op de meest gestelde vragen tijdens sollicitatiegesprekken. Experts geven tips hoe je het beste antwoord kunt geven. Het is zelfs mogelijk om feedback te krijgen op een oefengesprek. Dat gebeurt door een AI-tool en deze let op het tempo, gebruikte opvulwoorden en gevoelige zinnen.

Tijdens het oefengesprek is het de bedoeling dat je antwoord geeft op veelgestelde vragen zoals “Waarom wil je hier werken?” en “Wat zijn je sterke punten?”. Je kunt ook connecties verzoeken om feedback te geven op je oefengesprek. Sollicitatieskills kun je daarnaast verbeteren met de gratis LinkedIn Learning courses.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich optimaal kan voorbereiden op een sollicitatiegesprek. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te oefenen met een vriend of familielid – zeker nu de social distancing regels nog van kracht zijn. Snelle en praktische feedback kan mensen helpen met het verfijnen van hun antwoorden, verbeteren van gesprekstechnieken en het kalmeren van de zenuwen. Nu veel sollicitatiegesprekken virtueel plaatsvinden, hopen wij dat deze feature mensen helpt zich nog beter voor te bereiden en zekerder te voelen.

– Marcel Molenaar, Country Manager Benelux bij LinkedIn

F1 2020: Codemasters brengt Circuit Zandvoort tot leven

Vandaag toont Codemasters het iconische Circuit Zandvoort voor de allereerste keer in F1 2020, de officiële videogame van het 2020 FIA Formula One World Championship.

Oorspronkelijk zou het circuit aankomend weekend voor de eerste keer sinds 1985 op de F1-kalender staan. Daar moeten we voorlopig nog even op wachten. Maar fans krijgen nu toch al een eerste blik op het thuiscircuit van Max Verstappen in de iconische F1-bolide van de getalenteerde Red Bull Racing-coureur via deze eerste gameplayvideo van de game F1 2020.

Page generated in 1,758 seconds. Stats plugin by www.blog.ca