iMMovator Erwin Blom

Interessante bijeenkomst van iMMovator in Hilversum op woensdag 4 december jl. Met name het verhaal van Erwin Blom, vertrekkend hoofd nieuwe media bij de VPRO. Erwin vertelde een bekend verhaal, maar het is uitermate belangrijk dat het verhaal herhaald wordt. Het is net de Teletubbies, hopelijk dringt het na ontelbare keren “Again” door in de hoofden van de mediabazen dat er meer moet gebeuren dan het creatiefloos plaatsen van cut ‘n  paste content op alternatieve nieuwe kanalen, vervolgens het verhaal zien mislukken en daarna weer achteroverleunend zeggen dat het “allemaal niet zo’n vaart loopt” en de consument “helemaal niet zit te wachten op die nieuwe speeltjes van de technici”….

Nieuwe kanalen vergen een nieuwe aanpak. De enorme keuzevrijheid en de veelheid aan geboden content maken dat de consument centraal moet worden gezet. Niet de belevingswereld van de programmamaker telt, maar het optimaal bedienen van het interesseveld van de consument. Op de redactie van mediabedrijven moet niet alleen een item gemaakt worden voor TV, nee, de vraag moet gesteld worden voor wie is deze content interessant en op welk kanaal en apparaat kan ik die gebruiker bereiken?

Dat is een interessante ontwikkelingen en eigenlijk de key-issue. Iedere verandermanager kan je vertellen dat dit soort processen ingewikkelder zijn op de werkvloer dan in de serverruimte.

kijk ook op de site van Erwin: http://www.erwinblom.nl/2007/12/04/verhaal-van-een-vertrekker-ongevraagd-advies-aan-de-publieke-omroepen/

Page generated in 1,313 seconds. Stats plugin by www.blog.ca